Behandling af øremider {{forumTopicSubject}}
Min helligbirma fik konstateret øremider for 4-5 uger siden, og har behandlet ham med noget gele imod øremider en gang i ugen i de 4 uger. Udover det havde jeg droppet ham og mine to andre katte med frontline i ørene i samråd med min dyrlæge inden jeg startede den anden behandling.
Nu er behandlingen afsluttet og umiddelbart er vi frie for øremider, men kunne godt tænke mig at vide, findes der ikke et loppemidel som kan droppes i nakken som også dræber øremider, ved at man via recept kan få noget ved dyrlægen hvis katten har øremider, men synes at have læst at der er en af loppemidlerne der også tager dem? Eller er jeg helt forkert på den?
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
Jeg snakkede med dyrlægen Idag og det hun snakkede om var advocan?? Eller noget i den stil, og det var kun på recept.
Jeg tror vi er af med dem nu, det skal siges at det kun er o'malley der har været ramt, men synes de andre klør sig lidt, men deres øregange er helt fine. De blev dryppet med frontline i ørene sammentidig med o'malley.
Men har renset o'malley's øre Idag og skal afvente og se om han stadig producere "kaffegrums"
Men ja ville så gerne dryppe dem alle i nakken hvis der var noget jeg kunne købe i håndkøb for en sikkerheds skyld.
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
jan 2011
Ja min dyrlæge sagde os at hvis man brugte det tog det ofte flere kure, så derfor fik jeg det gele som skulle gives en gang i ugen over 3-4uger. Det et noget du kommer direkte i øregangen.
Jeg måtte springe en udstilling over pga. Øremiderne vi havde ellers håbet at vi var kommet af med dem på det tidspunkt men sådan skulle det ikke gå desværre. Så nu skulle vi gerne være helt fri så vi ikke får det til næste udstilling. Der er heldigvis noget tid til så det skulle ikke være et problem.
sep 2008
Da mine havde øremider, sagde min dyrlæge at der ikke var andre midler på markedet, der tog øremider, så derfor havde jeg ikke andet valg end Advocat:-/
sep 2008
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
Jeg fandt en billigere løsning,nede i tyskland har behandlet alle mine dyr 1 gang i ugen for 2 gange 123 kr. og jeg checker mine kattes ører jævnligt med en vatpind.
jan 2011
Men kan forstå der ikke er noget håndkøbs loppemidel der tager dem, så må vi jo afvente og se om det gele har gjort sit arbejde eller om han skal have en kur mere ved dyrlægen.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
aug 2010
Følger: 24 Følgere: 23 Katte: 2 Emner: 76 Svar: 318
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
aug 2010
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
Nej for søren, brug aldrig Bayvantic til hunde på dine katte. Prøv at læse denne tråd.
http://www.kattegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=95581
aug 2010
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 70 Svar: 377
Held og lykke med det ! Jeg håber du prøver at hører din dyrelæge, for din kats skyld
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Mine forældres kat blev kureret for øremider ved at give den noget i ørene hver dag og så skvulpe det ved at trykke et bestemt sted ved øret. Det var væk efter 1 uge. ved ikke om det var advocat men kom fra dyrlægen.
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
Anita S... Stronhold er dyrt ja, men det virker... Dengang vi fik det havde vi 12 katte og det kostede 2200 incl. receptgebyr og for midlet at behandle vores katte 2 gange med 14 dage imellem... Men når man har så mange katte, vil jeg hellere end gerne betale det fremfor at skulle bøvle med det i flere måneder plus vi også havde killinger, som jo gerne skulle være midefri inden de skulle rejse hjemmefra... Så jo jeg vil bruge det igen, hvis det bliver nødvendigt, for det virkede bare...
jan 2011
Ringede så til dyrlægen igår for at høre om man kunne dryppe med noget loppe middel, og der snakkede hun om advocat men at det kun blev brugt hvis katten havde øremider og det skulle ikke være lige så efektivt som det jeg har brugt til at dryppe i ørene. Så hun sagde jeg skulle kigge ugen ud og se om hans øre forblev rene efter at jeg har vasket dem igår, og hvis de stadig er fine skulle vi være over det og hvis ikke skal vi have en ny kur.
Men skal have vaccineret mine to norske snart så der tager jeg dem alle tre med så de lige kan blive kigget rigtigt i ørene, så jeg er helt sikker. Ville jo være træls hvis de skulle smitte hinanden.
Var bare sikker på at der var noget loppemidel som os tog det, hvor du kunne bruge det som forebyggende. Men det er der så ikke.
Vi krydser finger for at han er helt færdig med det skidt og ellers må vi køre en kur mere eller forsøge os med det advocat, nu hvor der er længere tid til næste udstilling.
Tænkte på det glemte jeg nemlig at spørge dyrlægen om, hvordan opstår øremidder? Han er indekat og hans sidste udstilling var i november mener jeg og så har han været ved dyrlægen i december for at blive neutraliseret. Mine to andre katte har ikke været angrebet og de har ikke været ude af huset i flere måneder.
Så kan det godt bare komme af sig selv?
sep 2008
Det skal dryppes i nakken (eller andet sted på huden), IKKE i ørene:o)
sep 2008
(link fjernet)
Det er som regel unge katte og killinger der har øremider. Voksne katte er ikke lige så modtagelige:-/
jan 2011
Har lige tjekket hans øre Idag og de er stadig rigtig fine så tror vi har fået dræbt dem alle.
sep 2008
jan 2011
Han har perfekt lyserøde øre nu, hvorimod for et par uger siden lignede det at han havde brugt ørene som kaffefiltre.
Har kun billederne liggende på min mobil ellers kunne jeg lige have lagt dem ud, men kan jeg ikke fra mobilen.
jan 2011
Og vi er blevet erklæret fri for øremider.
jan 2011
Det var mest timingen af dem der passede vildt dårligt, vi måtte lade ham blive hjemme fra en udstilling øv bøv, men nu er vi klar til vild med dyr messen i Fredericia.
Heh, Mette jeg bruger min mobil til at være på nettet, har en iPhone, så jeg kunne jo bare tænde computeren op og føre dem over, men du ved længe leve dovenskab, det er så nemt lige at kigge herinde mens man ligger på sofaen og ser fjernsyn.
jan 2011
Behandling af øremider