{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.088 visninger | Oprettet:

Behandling af øremider {{forumTopicSubject}}

Min helligbirma fik konstateret øremider for 4-5 uger siden, og har behandlet ham med noget gele imod øremider en gang i ugen i de 4 uger. Udover det havde jeg droppet ham og mine to andre katte med frontline i ørene i samråd med min dyrlæge inden jeg startede den anden behandling.

Nu er behandlingen afsluttet og umiddelbart er vi frie for øremider, men kunne godt tænke mig at vide, findes der ikke et loppemidel som kan droppes i nakken som også dræber øremider, ved at man via recept kan få noget ved dyrlægen hvis katten har øremider, men synes at have læst at der er en af loppemidlerne der også tager dem? Eller er jeg helt forkert på den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Behandling af øremider
  • #1   30. jan 2012 Det er Stronghold du har hørt/læst om... Det er pipetter og gives i nakken ligesom loppemidlerne... Men det tager mange ting... Kan ikke huske det hele, men øremider, lopper og goså nogle former for orm, mener jeg... Men det tør jeg ikke helt sige med sikkerhed... Men vi har haft øremider én gang og der fik vi recept på Stronghold, som de skulle have 2 gange med 14 dages mellemrum smiley Vi har ikke haft det siden smiley

• #2   31. jan 2012 Okay, men det fås kun som recept så?

Jeg snakkede med dyrlægen Idag og det hun snakkede om var advocan?? Eller noget i den stil, og det var kun på recept.

Jeg tror vi er af med dem nu, det skal siges at det kun er o'malley der har været ramt, men synes de andre klør sig lidt, men deres øregange er helt fine. De blev dryppet med frontline i ørene sammentidig med o'malley.
    Men har renset o'malley's øre Idag og skal afvente og se om han stadig producere "kaffegrums"

Men ja ville så gerne dryppe dem alle i nakken hvis der var noget jeg kunne købe i håndkøb for en sikkerheds skyld.

• #3   31. jan 2012 Advocat. Det har jeg behandlet mine med. Det var meget svært at få bugt med, og jeg måtte købe mange pakker:-(

• #4   31. jan 2012 Umiddelbart er vi kommet over dem, men som skrevet skal jeg lige vente og se om han får mere igen efter at jeg har gjort ørene rene.

Ja min dyrlæge sagde os at hvis man brugte det tog det ofte flere kure, så derfor fik jeg det gele som skulle gives en gang i ugen over 3-4uger. Det et noget du kommer direkte i øregangen.

Jeg måtte springe en udstilling over pga. Øremiderne vi havde ellers håbet at vi var kommet af med dem på det tidspunkt men sådan skulle det ikke gå desværre. Så nu skulle vi gerne være helt fri så vi ikke får det til næste udstilling. Der er heldigvis noget tid til så det skulle ikke være et problem.

• #5   31. jan 2012 Camilla> Det var da godt at du opdagede det, og ikke tof på udstilling. Det smitter af h****** til!

Da mine havde øremider, sagde min dyrlæge at der ikke var andre midler på markedet, der tog øremider, så derfor havde jeg ikke andet valg end Advocat:-/

• #6   31. jan 2012 *tog

• #7   31. jan 2012 vi har også her i huset været angrebet af øremider. jeg tog til dyrlæge for at få noget imod det og tog på apoteket for at hente midlet.De havde ikk enoget hjemme og skulle først have det hjem ,jeg spurgte hvad det kostede jeg skulle både have stronghold og advocat. vi har 10 katte og 3 hunde. og de skal jo alle behandles. Det ville komme til at koste 1500 kr. Det synes jeg var vildt
    Jeg fandt en billigere løsning,nede i tyskland har behandlet alle mine dyr 1 gang i ugen for 2 gange 123 kr. og jeg checker mine kattes ører jævnligt med en vatpind.

• #8   31. jan 2012 Ja det havde ikke været sjovt at komme til udstillingen og finde ud af det.

Men kan forstå der ikke er noget håndkøbs loppemidel der tager dem, så må vi jo afvente og se om det gele har gjort sit arbejde eller om han skal have en kur mere ved dyrlægen.

• #9   31. jan 2012 Der findes Stronghold og Advocat, begge fåes på recept i Danmark. Den ene af dem kan købes uden i England.

• #10   31. jan 2012 jeg har brugt bayvantic loppemiddel til hunde, det havde jeg hørt fra en bekendt, det tog det, havde ellers 7 katte der var smittet. smiley

• #11   31. jan 2012 Bayvantic og katte er NO GO

• #12   31. jan 2012 hvad da ?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #13   31. jan 2012 Hej Vicki

Nej for søren, brug aldrig Bayvantic til hunde på dine katte. Prøv at læse denne tråd.

http://www.kattegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=95581

• #14   31. jan 2012 puha det lyder ikke rart. det er alligevel utroligt at ingen af mine katte har reageret på det, har endda brugt det på mine killinger og de tog det fint. det kan måske være det var det der frontline combo jeg har givet dem i stedet, jeg er dårlig til at huske og det er ved at være længe siden nu smiley

• #15   31. jan 2012 Camilla: Min ene kat havde også øremider da vi fik hende den gang hun var 12 uger. Hos min dyrelæge fik jeg sådan noget klamt gult snask der skulle dryppes i hendes øre 2-3 gange daglig og så masseres ind i ørene. Det tog nogle uger/måneder men de var også helt væk og ude af verdenen. Min dyrelæge sagde nemlig også at jeg kunne få det du nok hat fået, men hun sagde også at det ikke virkede optimalt og nogle gange virkede det slet ikke. Det kan godt være det er mere irriterende for katten med de der øredråber, men det går hurtigere over og katten vil være glad for det i sidste ende. Prøv at spørge om du ikke kan få noget i den stil i stedet for, da det virker. Kan desværre ikke huske hvad det hedder, men dyrelæger burde kende til det smiley

Held og lykke med det ! Jeg håber du prøver at hører din dyrelæge, for din kats skyld smiley

• #16   31. jan 2012 Uhh kuldegysninger - jeg synes det er sindssygt så svært sådan nogle fakta ( never ever bayvantic for hunde til katte ) er om at nå ud til folk!

Mine forældres kat blev kureret for øremider ved at give den noget i ørene hver dag og så skvulpe det ved at trykke et bestemt sted ved øret. Det var væk efter 1 uge. ved ikke om det var advocat men kom fra dyrlægen.

• #17   31. jan 2012 Vicki : Du har godt nok været heldig... Du kunne have mistet dem alle....

Anita S... Stronhold er dyrt ja, men det virker... Dengang vi fik det havde vi 12 katte og det kostede 2200 incl. receptgebyr og for midlet at behandle vores katte 2 gange med 14 dage imellem... Men når man har så mange katte, vil jeg hellere end gerne betale det fremfor at skulle bøvle med det i flere måneder plus vi også havde killinger, som jo gerne skulle være midefri inden de skulle rejse hjemmefra... Så jo jeg vil bruge det igen, hvis det bliver nødvendigt, for det virkede bare...

• #18   31. jan 2012 Skal lige siges at mig og o'malley self. Har været ved dyrlægen for ca. 4uger siden, hvor hun tilså ham og rensede hans øre, og gav mig dette medicin medhjem som hedder otimectin vet, det skal gives en gang i ugen og det skulle være nok med 3 gange men vi har givet 4, og jeg gav den sidste gang her i torsdags.
    Ringede så til dyrlægen igår for at høre om man kunne dryppe med noget loppe middel, og der snakkede hun om advocat men at det kun blev brugt hvis katten havde øremider og det skulle ikke være lige så efektivt som det jeg har brugt til at dryppe i ørene. Så hun sagde jeg skulle kigge ugen ud og se om hans øre forblev rene efter at jeg har vasket dem igår, og hvis de stadig er fine skulle vi være over det og hvis ikke skal vi have en ny kur.

Men skal have vaccineret mine to norske snart så der tager jeg dem alle tre med så de lige kan blive kigget rigtigt i ørene, så jeg er helt sikker. Ville jo være træls hvis de skulle smitte hinanden.

Var bare sikker på at der var noget loppemidel som os tog det, hvor du kunne bruge det som forebyggende. Men det er der så ikke.

Vi krydser finger for at han er helt færdig med det skidt og ellers må vi køre en kur mere eller forsøge os med det advocat, nu hvor der er længere tid til næste udstilling.

Tænkte på det glemte jeg nemlig at spørge dyrlægen om, hvordan opstår øremidder? Han er indekat og hans sidste udstilling var i november mener jeg og så har han været ved dyrlægen i december for at blive neutraliseret. Mine to andre katte har ikke været angrebet og de har ikke været ude af huset i flere måneder.
    Så kan det godt bare komme af sig selv?

• #19   31. jan 2012 Advocate tager lopper, øremider, spolorm, hageorm og til forbyggelse af tropisk hjerteorm.

Det skal dryppes i nakken (eller andet sted på huden), IKKE i ørene:o)

• #20   31. jan 2012 Camilla> Der står lidt om det her:

(link fjernet)

Det er som regel unge katte og killinger der har øremider. Voksne katte er ikke lige så modtagelige:-/

• #21   31. jan 2012 Anja j: det er jeg klar over. smiley altså at det ikke skal i ørene. smiley

Har lige tjekket hans øre Idag og de er stadig rigtig fine så tror vi har fået dræbt dem alle. smiley

• #22   31. jan 2012 Camilla> Okay. Ellers kan du prøve at tage en tot vat med en lille smule madolie på, og tørre hans øre med. Så kan man som regel se om der er flere tilbage. Det ligner kaffe-grums, hvis du skulle være i tvivl:o)

• #23   31. jan 2012 Heh det er jeg slet ikke itvivl om smiley
    Han har perfekt lyserøde øre nu, hvorimod for et par uger siden lignede det at han havde brugt ørene som kaffefiltre. smiley

Har kun billederne liggende på min mobil ellers kunne jeg lige have lagt dem ud, men kan jeg ikke fra mobilen. smiley

• #24   6. feb 2012 Så har vi været ved dyrlægen og fået tjekket alle kattene smiley
    Og vi er blevet erklæret fri for øremider. smiley

• #25   6. feb 2012 Mange tak Mette, det gik heldigvis rimelig smertefrit, ud af mine tre katte var det kun o'malley der havde det og vi fik behandlet ham med det gele 1x i ugen i 4uger.
    Det var mest timingen af dem der passede vildt dårligt, vi måtte lade ham blive hjemme fra en udstilling øv bøv, men nu er vi klar til vild med dyr messen i Fredericia. smiley

Heh, Mette jeg bruger min mobil til at være på nettet, har en iPhone, så jeg kunne jo bare tænde computeren op og føre dem over, men du ved længe leve dovenskab, det er så nemt lige at kigge herinde mens man ligger på sofaen og ser fjernsyn. smiley

• #26   8. feb 2012 Det er sikkert fordi min er en iPhone jeg ikke kan.

Kommentér på:
Behandling af øremider

Annonce