Øremider og øredråber - genbehandling? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Vi har lige købt en lille ny maine coon killing på 12 uger.
Han var desværre ikke rask da vi fik ham hjem, fandt vi ud af efter et dyrlægecheck, men nu er han fit for fight igen efter en god behandling hos dr. dyr Han fik i samme omgang vaccine.
Jeg fik nogle øredråber med hjem mod øremiderne, som hedder Canaural, men nu er jeg kommet i tvivl om, hvornår jeg skal gentage behandlingen? Dyrlægen gav ham en behandling i mandags, og det er blevet en del bedre, men der sidder dog stadig noget sort snask i ørerne på ham.
Jeg får ham snart oprettet herinde, vi har lidt svært ved at finde et navn til ham, da han er helt unik
På forhånd tak.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 1.448
Men ring du til din dyrlæge, så du er helt sikker på hvad du skal gøre, synes altid veterinærsygeplejerskerne er gode til at råde og vejlede når man ringer til dem
Og tillykke med din lille mis, har du andre dyr skal du lige vide at øremider smitter og så skal de også under behandling.
Ser frem til at se billeder af ham :o)
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 6 Emner: 15 Svar: 45
Jeg har lige snakket med dyrlægen og skal genbehandle 5 dage - 2 gange om dagen, så er det bare mig der har fået forkert fat på det, men hun sagde at bare jeg begyndte med det samme gjorde det ikke noget at det ikke var blevet gjort efter mandag.
Er det helt sikkert de andre også får det og skal behandles, eller er det noget jeg skal holde øje med og se tiden an??
Jeg har 4 stk. jeg skal ha oprettet herinde
de 2 maine coons mangler navne, vi kan simpelthen ikke finde ud af hvad de skal hedde, så opretter nok de 2 andre først
feb 2007
Jeg har selv prøvet at få en kat ind i huset med øremider, jeg opdagede så først efter nogle uger da jeg ikke kunne komme til hende, hun havde ikke den store kontakt til de andre katte i starten, men de sov samme steder og samtlige af mine katte blev smittet med øremider
Jamen opret løs, og de navneløse mislinger kan du altid smide ind i et fotoalbum, folk herinde er virkelig gode til at komme med gode bud på navne misserne
aug 2008
Øv hvor ærgeligt med dine katte at de alle måtte i behandling, var det svart at komme af med?
Jeg synes faktisk at det har hjulpet en del efter den første behandling dyrlægen gav ham, men der sidder stadig lidt tilbage.
Det vil jeg lige prøve - med fotoalbum vi har haft ham siden i søndags og vi kan simpelthen bare ikke komme på et perfekt navn hehe
feb 2007
Det der virkede for mig var da jeg tog samtlige katte med til en anden dyrlæge, de fik renset deres øre og fik en sprøjte i nakken efter en uge tog jeg atter alle kattene til dyrlægen hvor de blev efterbehandlet.
Tror der gik et par måneder fra start til jeg endelig havde vundet kampen mod øremiderne...
Jeg var totalt grædefærdig til sidst over det, hjælper så ikke min store kat Gizmo satte sig lige foran mig med ørene lagt ind til hovedet pga gener og kom så med de mest ynkelige lyde en kat kan komme med og jeg kunne ikke gøre så meget andet end at nulre hans øre for at lette generne lidt, det var ikke sjovt.
Kender kun alt for godt det med ikke at kunne finde det rigtige navn, men man skal jo lige lære katten at kende og det skal også passe til dens udseende... Min Tessa hed mitter/misser/skat/pus osv de første uger jeg havde hende indtil jeg fandt det rigtige navn til hende :o)
aug 2008
Vores lille han der har øremiderne var også rigtig sølle efter han fik dryppet ørerne, han lagde også ørerne ned med poterne oppe på ørerne som om han ville tage det væk, det var også hårdt at kigge på
Men har dryppet dem nu og han er slet ikke så generet af det som han var i mandags, så håber på der er ved at være bugt med dem!!
Har normalt ikke problemer med at finde navne til mine misser, men de to her er nærmest umuligt
Skal lige ha fundet de bedste billeder af misserne (har taget så mange) og så får jeg lige oprettet dem herinde
aug 2008
Tusind tak for det, der er vist læsning til et par dage
Øremider og øredråber - genbehandling?