{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.123 visninger | Oprettet:

Kan katte savne deres familie? {{forumTopicSubject}}

Hey Kg.

Vi har i dag fået vores lillebror til Mogens, lille Noel.
De to katte er 6 og 4 måneder og begge han kastrater og skal leve som indekatte. Da jeg satte buret inde i stuen snuste de til hinanden uden nogen af dem hvæste af hinanden. Så åbnede vi buret og Noel kom ud og de snuste til hinanden, men stadigvæk ingen hvæseri eller klør smiley
MEN så begyndte Noel at kravle ind under tvbordet først, og derefter gik han ud i gangen og gemte sig i vores sko reol. Han kom først ud efter 1 time fordi jeg aeede ham og løftede ham ned på gulvet. Men så smuttede han ind under sofaen og nu har han ligget derinde bagerst i 3 timer. Han hvæser når Mogens nærmer sig ham, mens Mogens kun piver lidt og ligge rog stirrer på ham.

Det skal siges at vi troede det var Mogens der ville være den der hvæste da han før er blevet undertrykt af en fed hunkat i hans tidligere hjem. Men nå mit spørgsmål er egentlig bare om katte kan savne deres søskende osv? han ser så bedrøvet ud den nye, men vi vil bare ikke presse ham ud, vi venter til han selv kommer. er det det rigtige???

Og nu har han jo snart levet uden vand, toilet og mad i 5 timer men kommer han ud når han skal det eller tror u frygten tæller mere???

Håber nogen har nogle erfaringer eller svar til mit savne spørgsmål. og vigtigst af alt ideer til at løse/bløde op på situationen smiley

ps. har en feliway i stikkontakten smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan katte savne deres familie?
  • #1   13. jan 2012 Jeg har sat flere sammen på samme måde, nemlig lige på og hårdt:-). Nu skal pladserne i hierakiet jo lige fordeles. Hvis det er en renlig killing du har hentet, så skal den nok søge ud på bakken. Lad det gå sin gang og husk at kæle med Mogens. Han skal nemlig føle sig værdsat! Det kan jo være at den nye er skrækslagen for det store monster som han er flyttet ind hos:-). På et tidspunkt giver den ene efter, så det skal nok gå. Det er nok ikke så smart at du lader dem være alene sammen - endnu.
    I øvrigt: tillykke med den lille!

• #2   13. jan 2012 Husk dog lige at vise den nye hvor mad og skidehus er smiley

• #3   13. jan 2012 Bare rolig jeg er hjemme hele weekenden og noget af næste uge da vi har eksamenstid :=) ja håber også den søger ud, for den er normalt renlig og vi har sat en extra bakke op, men tror han er ret utryg og skrækslagen ved situationen pt, håber det bløde rop snart for Mogens har taget rigtig pænt imod ham smiley

• #4   13. jan 2012 Simba og Mille reagerede overfor hinanden på samme måde.
    Simba var hos os først, og han tog imod hende med "åbne arme", hvorimod Mille hvæste og knurrede af ham. Hun var interesseret i kontakt med os når Simba ikke lige var i nærheden, men ellers ikke.
    Der gik 2 dage, hvorefter de lå og puttede sammen. (billede i Milles "mappe")
    Lad Leon få lidt tid, og bare sørg for, at han ved hvor toilet og mad er, så skal de nok finde ud af resten...

• #5   13. jan 2012 DER er bare lige det men at han har set hvor det er til at starte med men nu har han gemt sig under sofaen og vil ikke trække ham ud derfra, er bange for det bare skræmmer ham. men tror vi må have en bakke ind i stuen i nat just in case, men håber godt nok snaty han kommer ud nu er det jo snart 9 timer uden mad vand og toilet smiley men han ser godt nok også skræmt ud, tror virkelig han savner sine søskende smiley forresten hedder han Noel ikke Leon smiley men håber også de putter sammen om et par dage smiley

• #6   14. jan 2012 Ups... Sorry...

• #7   14. jan 2012 Hva' så? Er den lille kommet ud fra sofaen? Er natten forløbet uden problemer?

• #8   14. jan 2012 Vi endte med at lukke døren ind til soveværelset fordi mogensblev ved med at følge efter dennye, det er kun noel der viser agressiv adfærd mogens piver/miaver af den. Her til morgen var han så ude fra sofaen men vendte hurtigt tilbage dertil. Lige før tog jeg ham ud og i alene rum og så er han helt vild kærlig, så det er mogens han er bange for smiley nogen ideer til hvad der kan hjælpe udover tid?? smiley

• #9   14. jan 2012 Hvis man lukker dem fra hinanden i stedet for at lade dem selv ordne hierkiet trækker man det i langdrag og starter nærmest på ny hver gang de så endelig ses efter natten.

• #10   14. jan 2012 Hov natten gik de sammen uden os smiley men kan sagtens hører hvad der sker pga papvægge smiley ved godt de ikke må skilles men ville bare se om den nye var kælen overfor os smiley

• #11   14. jan 2012 Nåh smiley Er sikker på de nok skal finde ud af det sammen da!

• #12   16. jan 2012 Nu skal "Kong Mogens" jo lige have slået sit navn fast! Ja, den nye er sikkert bange for "The King". Hvad sker der når de skal have mad? Kommer "Kongen" farende og den lille bagefter? Jeg tror at du skal give dem tid.
    Min afdøde Mads SLOG også sin plads fast. Emul fik tæsk i 3 dage og så var de bedste venner for evigt. Den lille skal lige overvinde sin frygt.

• #13   19. jan 2012 Tak for de gode svar smiley tålmodighed er jo en dyd, de er supergode venner nu her smiley leger spiser sover sammen sågar går på toilet sammen smiley

• #14   19. jan 2012 Solstrålehistorie! Jeg garanterer for at de er bedste venner forever!

Kommentér på:
Kan katte savne deres familie?

Annonce