Hjælp til min Birma Hankat :/ {{forumTopicSubject}}
Hej KG !
Jeg har skrevet herinde før med at jeg har problemer med min Hellig Birma hankat... Han pisser og skider på mine ting og på mig ! er ved at være godt sindsyg af ham (hvilket der irritere mig MEGET, da han er mit et og alt!!) Jeg har en Maine coon hankat han har været sammen med siden jeg fik ham og så har jeg en Golden hanhund ...
Da mine katte skulle kastreres var det med min Birma at hans ene kugle ikke var faldet ned, så dr. dyr sagde vi måtte vente med den anden (Har hørt at dette burde ikke være sådan, og at han skulle ha taget den anden med det samme også, så det behøver jeg ikke hører igen) men nu er den anden fjernet og han skaber sig li så meget...
Ved det er en snakkesalig race, men han er blevet ekstrem ! og pirrer mig dybt indeni jeg ikke ved hvad der er galt... Nogen der har nogen råd ?
Da jeg fik ham var han ikke renlig heller, men gik kun få dage, så var han... men nu den bare total gal igen... det føles bare som om han total hader mig, da det er mine ting og på mig han pisser... "heldigvis" skider han kun på mine ting ...
Han "voldtager" også min Maine Coon han kat heletiden !
Håber nogen har nogle gode råd, er ved at gide op efterhånden
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
okt 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 14
okt 2010
okt 2010
Skal også snart flytte hjem til min stedmor igen, og har fået af vide at jeg skal have styr på ham inden, da hun ikk gider det svineri... hvilket jeg godt forstår
okt 2010
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 439
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
MEN jeg bider mærke i at du skriver at han IKKE var renlig da du fik ham og jeg tænker at det er derfra problemet reelt er. Han er simpelthen ikke præget rigtigt, der hvor du har købt ham og jeg er ked af at sige at jeg tvivler meget på at han stopper. Måske især fordi du nu er så anspændt/irriteret over det, det mærker han tydeligt og det forstærker det kun. Jeg forstår nu slet ikke at begge sten ikke blev taget fra starten af. Det koster ca 500 ekstra når begge sten ikke er faldet ned. Jeg synes det lyder til at være en elendig og noget utroværdig dyrlæge.
Men jeg vil anbefale sig at henvende dig til en adfærdsterapeut for evt at få løst hans urenlighedsproblem. Og hvis du vælger at give ham væk, så find et hjem, hvor man har haft kat i mange år og har forstand og tålmodighed til at kunne tackle hans problem, ellers er der kun en udvej at få ham aflivet.
okt 2010
og synes seriøs jeg har gjort ALT efterhånden ... men det også bare svært at komme af med en kat der tisser og skider over det hele ...? og er ikke typen der bilder folk ind han er renlig, når han ikke er... for det er kun synd for de nye ejere og ham..
Har det utrolig svært ved aflivning, da jeg ved han er den mest fantastiske kat men måske det den eneste udvej efterhånden :S hmmm
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Tænker også på, om han har oplevet ikke at kunne være i fred, mens han har været på bakken, for så forbinder han bakken med noget negativt.
Og så det obligatoriske spørgsmål:
Hvor mange bakker har du? Har du skiftet grustype? Og hvor står bakken?
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 107
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
Min hankat stor strintede overalt, men efter han blev chippet stoppede han meget huirtigt (inden for 2 uger) og han strinter stadig ikke (han blev chippet i sommers).
Inden han blev chippet tænkte han også kun på at parre mine piger, men nu kan pigerne ligge og jamre sig med måsen oppe i hovedet på ham og han kunne ikke være mere ligeglad.
okt 2010
jeg har en kattebakke, og har prøvet at skifte grus men det jeg har nu er det de bedst kan lide... Kattebakken står ude i min for gang hvor jeg har babylåge for til...
tror jeg fik svaret på det hele
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
Hjælp til min Birma Hankat :/