893 visninger
|
Oprettet:
Hjælp til min Bølle? {{forumTopicSubject}}
Har en hellig birma der lige har været en tur ved dyrlægen. Vi fik en smart børste til underpelsen, men nu synes jeg han er begyndt at tabe større totter engang imellem. Han bliver børstet, hver dag og igår da jeg så lige ville kigge kunne jeg se at hans hud så lidt skælagtig ud..
nogen der ved, hvad det kan være og kan der evt. gøres noget?
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Hvis hans hud er tør kan du give ham tilskud af f.eks lakseolie.
dec 2007
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 11
Jeg går ud fra at når det foder han får er anbefalet af dyrlægen, at det så skulle passe til en kat som ham? for vi har nemlig tænkt meget på pleje af hans pels, da vi skiftede fra alm. huskat til langhåret.
feb 2007
dec 2007
Camilla * DK Bønsdorff : Han får en af royal canin's produkter der hedder (hair and skin)
dette står på bøtten og deres hjemmeside:
soja- og boragoolie (meget rig på gammalinolsyre) samt fiskeolie (rig på omega-3) bidrager til at gøre pelsen endnu mere blank. Kombinationen af aminosyrer, Bvitamin, zink og kobber giver næring til pelsen og huden og fremmer dermed keratindannelsen.
feb 2007
Ellers kan du som sagt prøve med lidt lakseolie og se om det hjælper på den tørre hud.
dec 2007
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
nov 2008
nov 2008
Jeannette W - ingen af min mors katte har slappe tarme hehe De fungere helt fint. Men nu er det jo heller ikke noget de har eller får hver uge, ja eller hver måned for den sags skyld. Det er noget hun har givet dem engang imellem.
Desuden anbefales det, at dryppe noget olie i deres foder feks i stedet for kattemalt, for at hårboldene nemmere skal komme ud med afføringen. Det samme med vaseline på poterne. Ved så ikke om det også er "gammel" katte viden....men det står da i hvert fald på en side på nettet.
Og jeg vil give Ulla fuldstændig ret i det med foder. Nu er min kæreste under udd. til hundeinstruktør/adfærd på en af landets bedste skoler for det. Hans "lærer" / træner har selv haft foderfabrik både til katte og hunde og hun er meget gode venner med vores dyrlæger og nej de har ikke den viden om foder som mange tror. De ved hvilke foder typer man måske skal holde sig fra, fordi de indeholder meget salt ect.
De får en god procentdel for at sælge visse foderprodukter i deres dyre -klinikker. Ikke at de sælger dårligt foder. Men det er lidt det samme som at sige, at dyrlæger ved alt om adfærd hos dyr. Langt fra. De ser for det meste på det fysiologiske.
Hjælp til min Bølle?