{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
821 visninger | Oprettet:

Mange spørgsmål :) {{forumTopicSubject}}

Heey Alle i søde mennesker på kattegalleriet smiley
Jeg har en forfærdelig masse spørgsmål som jeg håber at i alle kan hjælpe mig med smiley

1. Jeg tænker tit over .. hvad race er pjuske enlig? Han er helt hvid med en crem fravet plet i mellem ørene og et blåt og et gult/brunt øje, og har de berømte "fem tær" som alle huskatte har, men en af mine veninder siger at der måske kan være noget andet? nogle blandinger? jeg ved det nemlig ikke da jeg fik ham af en gammel veninde for ca 2 år siden og hun sagde han var alm huskat. Men kunne i ikk se på billederne om der måske var noget andet i ham?

2. Som sagt er pjuske helt hvid .. Og han er hankat, og på hans nedre dele er han sådan brun på dem, båder der hvor han tisser og på de to juveler, har prøvet at vaske det nogle gange om ugen med en fugtig klud men det har ikk rigtig hjulpet .. Hvad kan det være og har i et godt råd til det? smiley

3. Udstillinger? Jeg har gået i tanken om at pjuske virkelig var en flot kat til en udstilling men jeg syntes også at det måske ville være meget stressende ? Vil gerne høre lidt om jeres erfaringer med det da jeg jo bare er amartør som prøvet at lære lidt smiley jeg har læst lidt på nettet om det men syntes det er bedre at vende det med nogle som man ren faktisk kan spørge om de ting man er usikker på smiley

Håber i har haft en god jul smiley
Mange Hilsner Maria

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mange spørgsmål :)
  • #2   27. dec 2011 Hehe det er bare i orden smiley håber der er andre som kan smiley Hehe mange tak smiley syntes nemlig også selv han er virkelig charmerende smiley

• #6   27. dec 2011 Prøv at kigge på min misser hun ligner din pjuske meget. Hende vi fik misser af sagde at hun var blanding af hellig birma og norsk skovkat, aner ikke om det passer.

• #8   27. dec 2011 Lotte:
    Man kan ikke læse en tråd under det link du har lagt ind. Man kommer bare til forsiden smiley

• #10   27. dec 2011 Jeg siger 1000 tak for alle jeres svar smiley Det har hjulpet meget. Var nemlig bange for om det måske var noget sygdom af en art han havde fået dernede men ville lige være helt sikker smiley
    Og har læst lidt inde på qizzemissen.dk Men tænker bare om det ikke er stressende for en kat som og komme til udstilling når han altid har været van til og være derhjemme? smiley pjuske er nemlig lidt usikker med nye omgivelser smiley

• #12   27. dec 2011 Kristinna k - det er helt utroligt så meget din mis ligner pjuske da smiley det er en utrolig stor lighed smiley

• #13   27. dec 2011 Jeg ville ikke udstille mine katte - men det kommer meget an på hvor rolig katten er, og hvordan den håndterer ukendte situationer, høje lyde, larm og en masse ukendte mennesker der skal mærke/ se på ham.....
    Ikke alle katte synes det er så fandens fedt!!

Mht. den farve han har på kønsdelene - så er det nu meget normalt. Den slags er nærmest umulig at komme af med - og han er bestemt ikke syg!

De der blå øjne - jeg ved nu, at alle helt hvide katte med blå øjne (begge skal være blå), er døve. Det har noget at gøre, med at bestemte farver/farvekombinationer bærer den bestemte kromosom-fejl.

• #15   28. dec 2011 Tja.... nu er det meget få mennesker der er helt hvide - det er dem vi kalder albinoer, og de har nu ikke blå med røde øjne!

Det med de 2 blå øjne og hvide katte - det er fordi de katte bærer en større risiko for døvhed, pga. et fejl på et af deres komosomer.
    Jeg har kun oplevet - og læst mig frem til, at det er mere reglen end undtagelsen, at katte der er helt hvide med blå øjne er døve.

Så Lotte - mennesker kan ikke lige bruges til at sammenligne - da det kun er albinoer der er helt hvide..... uanset hvor blond man så end er (og opfører sig)...

Kommentér på:
Mange spørgsmål :)

Annonce