906 visninger
|
Oprettet:
Mange spørgsmål om farve ... {{forumTopicSubject}}
Og nu vil jeg os være med
Hva farve er min mis - Asti ?
http://kattegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12170
Go' aften
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
Tortie: En kat, der er både sort og rød kaldes sorttortie, og en kat, der er både blå og creme kaldes blåtortie eller blåcreme. Alle tortie katte er hunkatte (der findes enkelte tortie hankatte, men det er meget sjældent).
Hos en tortie kat uden hvidt, er sort og rød (eller blå og creme) tit blandet godt sammen, mens en tortie kat med hvidt, tit har de to farver fordelt i mere afgrænsede områder. Tortie katte kan også være tabby.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 30 Svar: 357
Tabby: En tabby kat er en mønstret kat. Der findes fire forskellige tabbymønstre - makreltabby, blotchedtabby, spottet tabby og ticket tabby.
Makreltabby: En stribet kat, det der i populær tale kaldes en rundstrikket baggårdstiger.
Blotchedtabby: Kaldes også "Klassisk tabby". En kat med et marmoreret pelsmønster.
Spottet tabby: En plettet kat.
Ticket tabby: En kat med striber på benene og i hovedet. Kroppen har et ensartet udseende, som en hare.
Rufisme: En betegnelse for hvor varm farven er. En sorttabby kan f.eks. være næsten grå, hvis den har få rufisme-gener, eller have en varm gylden farve, hvis den har mange rufisme-gener.
Blå: Blå er en fortynding af sort. Det er en grå farve med et blåt skær.
Rød: En orange kat. Alle røde katte har et tabbymønster.
Creme: Creme er en fortynding af rød, ligesom blå er en fortynding af sort.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
dkkorat * - Jeg er meget enig
Mange spørgsmål om farve ...