{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Dårlig hud / pels Pga. foder ? {{forumTopicSubject}}

Hej Kg !

hvor hurtigt efter man er skiftet foder vil katten vise tegn på dårlig hud / pels hvis det er pga. af fodret ?

har nemlig opdaget uren hud på min sphynx igår - og han er lige skiftet foder ! han har kun været på det nye foder i 2 dage - hvis det er fodrets skyld ville det så vise sig så hurtigt ??

Håber i kan hjælpe smiley så jeg komme nærme et svar på hva der er skyld i den urene hud ..

Rigtig Glædelig Jul Alle Sammen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig hud / pels Pga. foder ?
  • #2   24. dec 2011 spørg opdrætteren som kender linierne

• #3   24. dec 2011 Der er selfølgelig brugt glidene overgang til det nye foder !!

Opdrætter er desvære ikke meget snaksagelig smiley Lis * og hvasd skulle det kunne give af svar ?

• #4   24. dec 2011 Det var trist at opdrætter ikke er snaksalig. Opdrætteren bør vide hvad der avles på - om om lignede er set - hvad det er - hvad der kan gøres.

Glædelig jul

• #5   24. dec 2011 Ja det vil jeg give dig ret i , det er brænd ærgeligt smiley

Men lad os nu antage at det er foderet - er det så allerede efter 2-3 dage det viser sig - eller skal der gå længere tid ?

• #6   24. dec 2011 Jeg synes det lyder underligt, hvis du allerede efter 2-3 dage skulle kunne se, sådan en ændring i huden. Det tvivler jeg lidt på. Men ja, foder kan have meget stor indvirkning på pels og hud.
    Men det er en stor skam at du ikke kan få din opdrætter i tale, da han/hun ville være den der nemmest ville kunne fortælle dig om du skal være obs på noget i de liner, der ligger bag.

• #7   24. dec 2011 Æv, hvor er det trist, at opdrætter ikke er særlig snakkesalig, sikke en æv-situation. Årsagen til at spørges ind til opdrætter, er at denne muligvis ved om der ligger allergi i linjerne - eller om der er nogle katte i linjerne, der har slået ud på bestemte fodermærker. Eksempelvis har jeg hørt om individer i racen, der ikke tåler Royal Canin særlig godt.

Med den erfaring, jeg har med Sphynx, vil jeg ikke mene, at et foderskift på 2-3 dage allerede vil slå sådan ud, men jeg vil på den anden side ikke udelukke det.

Hvad fodrer du med??

• #8   24. dec 2011 Det er sanabelle der er under mistanke .. Kitten , sensitive (kylling) og adult (ørred)

• #9   24. dec 2011 Jeg mener ikke, at man nødvendigvis skal eksperimentere sig i et væk, men det kunne være at du skulle overveje at sætte kattene på en allergi-diæt (f.eks. James Wellbeloved" Lamb & Rice Kitten) for at se om der sker en bedring.

Jeg ville i hvert fald starte ud med at undersøge om kylling er problemet, evt. i samarbejde med en dyrlæge.

• #10   25. dec 2011 Jeg ville så slet ikke begynde at tænke allergi, men simpelthen blot fjerne Sannabelle. Efter min opfattelse er det i overvejende grad coated junk-foder, klassen dårligere end selv Royal Canin. Af tørfoder ville jeg gå efter de mere kødholdige mærker og så endelig uden coating, f.eks. Orijen. Coating bruger man til at tiltrække kattene til at spise foderet, men da det er oliestads uden på kibbles'ne, så bliver katten nemt svinet til i ansigtet med akne til følge, og når sådan en pelsløs så skal rundt og vaske sig forskellige steder på kroppen, så kan jeg lige se for mig, at den får tørret det med rundt. Olie er som bekendt ikke nemt at få af, heller ikke for kattetunger.

Kommentér på:
Dårlig hud / pels Pga. foder ?

Annonce