{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

ny hund- gode råd? {{forumTopicSubject}}

Puha, det er godt nok laaaang tid siden jeg har været herinde! Men når der ingen problemer er med katterne, så er der jo ingen grund til at være herinde smiley

Det her emne har sikkert været oppe maaaange gange før, men sagen er den at mig ig kæresten skal have en lille hundehvalp om to uger.
Vi trænger til forandring, vi kan ikke få børn, så nu vil vi gerne havde et lyspunkt mere i vores liv, udover vores tre misser.
Vores katte er alle tre sky overfor fremmede, og vil kun kæles af mig og kæresten.
Har I nogle gode råd til hvordan vi skal gøre når hunden kommer? Hunden skal bo ovenpå i vores ekstra rum når vi ikke er hjemme, så kattene har stuen, køkkenet og deres madskål i fred...
Jer der har prøvet at få hundehvalp ind til kattene: Hvor lang tid gik der til de ku være i rum sammen??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny hund- gode råd?
  • #1   8. dec 2011 Vores første kat obelix kom før hunden, de var i stue sammen fra første dag. Vores anden kat misser var 6 måneder da vi fik hende og hun var også i stue med hunden fra første dag. Vi havde et børnegitter så de kunne nøjes med at se hinanden og snuse til hinanden, men misser var så nysgerrig så hun sprang over hegnet. Nu har vi lige fået vores 3. kat manse, han var på et værelse den første dag hvor han kunne se de andre igennem en glasrude. men på anden dagen mødte han hund og de andre katte uden de store problemer.

• #2   9. dec 2011 Jeg er også fuldstændig enig i børnegitter. Vi har endda vendt een af tremmerne i det, så der er et hul, katten kan passere igennem.

• #3   9. dec 2011 Se den her
    (link fjernet)

• #5   10. dec 2011 Camilla B: Gud den er mega smart! Den ville min kæreste godt ku lave med det børnegitter jeg har lavet! Men tror nu også mine katte kan hoppe over gitteret, og de kan hilse på hinanden mellem tremmerne, så jeg håber det går, og at kattene ikke bliver skræmt væk!
    Susan: Ej hvor smart, det lyder virkelig som en go ide! det sku vi lige ha vidst inden vi tog ud for at se hvalpe, der er 1½ times kørsel ude til ham! Øv! Ellers skide go ide!

• Britt B
    Britt B Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 27 Svar: 113
    #6   11. dec 2011 Min gamle (nu afdøde) kat var 6 år, da vi fik hund (hvalp), men vi gjorde ikke noget specielt for at føre dem sammen. Katten kunne rende ind og ud, som den havde lyst til, og de første par uger med hund, havde katten slet ikke lyst til at være i huset mere end højst nødvendigt. Efterhånden kom katten mere og mere ind i huset igen, og til sidst endte de med at kunne ligge i samme seng, slås for sjov osv. Katten gik også med på gåtur om aftenen (man skulle nødigt gå glip af noget), når vi var ude med hunden, og jeg glemmer aldrig den aften, hvor katten var gået i forvejen og bevidst havde gemt sig bag en busk. Da hunden kom forbi, sprang katten frem og angreb. Det så godt nok sjovt ud... smiley
    Så det skal nok gå, hvis man bare giver det tid og lader katten gå sine egne veje.

Kommentér på:
ny hund- gode råd?

Annonce