Ny hund {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har fået ny hund her i fredags, og blev derfor anbefalet at holde mine katte inde et par dage så de ikk stak af.
I øjeblikket er hund og katte ikk så gode venner endnu, hunden kan ikk helt forstå de ikk vil lege med ham og jagter derfor kattene lidt, men gør dem ikk noget, han er mere bange for dem, men derfor er kattene lidt isoleret i øjeblikket så de ikk stresser for meget over at være "fanget" det samme sted hele dagen så de er for det meste i soveværelset om dagen (af egen fri vilje) så de kan gå rundt som det passer dem og stadig komme på bakke og spise og drikke.
Mit spørgsmål er, kan jeg godt lukke kattene ud nu også gøre sådan at de kan komme ind igen uden at hunden jagter dem? eller skal jeg vente indtil at de bedre kan sammen? den yngste vil så gerne ud og har en masse energi. Og hunden vil alligevel ikk være udenfor når det er så varmt, og kan tage en line på ham ud i haven så han ikk jagter dem udenfor, så kan jeg også nemmere lufte ud uden at skulle tænke over at kattene stikker af som den ene gjorde igår, han fik lige skubbet badeværelses vinduet op så han kunne komme ud.
Jeg ved at den ældste nok skal komme hjem igen, det er mere den anden jeg er bange for, at han vil stikke af da han er den som er mindst vant til hund, den ældste har været vant til hund siden han var 6 måneder gammel.
Håber i kan hjælpe? og ja træner hunden i at han ikk må jagte kattene og prøver at få hans opmærksomhed over på noget andet.
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 36 Svar: 406
jul 2013
nov 2011
Følger: 5 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 508
Men havde havde kattene ude igår, og det nød de virkelig, hunden vil alligevel ikk være ude når det er så varmt, og da han så skulle ud at tisse så havde jeg linen på ham så hvis han så kattene så kunne han ikk jagte dem, men han så dem ikk. Det går langsomt fremad, og det skal nok komme at han ikk jagter dem, men ja som lotte skriver, det handler om træning, han skal ikk have frygt for dem men kunne omgåes dem.
nov 2011
jul 2013
Jeg skrev HVIS den ikke kunne/ikke virkede. Mine mosters hund har hun prøvet med i over et år uden held og da de tog den med ud til min, så var det ovre og nu er den sød nok. Ja, jeg foretrækker også Anne Maries måde, men nu skrev jeg det også ment som en sidste udvej, da det engang imellem kan være nødvendigt.
nov 2011
Men de bliver mere og mere modig kattene, Aslan som er den yngste tør nu at gå lidt rundt i huset, men kun hvis hunden ikk ser ham. hehe.
jul 2013
nov 2011
Men han skal nok lære det, det tager lidt tid, og har jo kun haft ham siden fredag
jul 2013
nov 2011
jul 2013
nov 2011
jul 2013
nov 2011