gode råd - ny kat med hund og kat {{forumTopicSubject}}
Ja vi har desværre mistet vores store maine coon kat Bella for et par måneder siden - og har ikke rigtig ville snakke om at få en ny killing. Vi har p.t. i husstanden en lille neut hunkat og så hunden Laika, og de to elsker hinanden, de leger og putter sammen som bedste venner.
Igår faldt jeg så over en 4 årig blandingskat kastrat som søger nyt hjem. Jeg var solgt med det samme, og snakkede med ejeren igår, hvor vi aftalte at vi besøger dem i weekenden. Hvis alt går vel så kunne det godt ende med at vi tager ham med hjem med det samme (der er næsten 3 timers kørsel hver vej) så jeg er så småt igang med at gøre klar, også selvom det måske ikke bliver..
Har i nogle gode råd til at klare de første dage, og vænne dem stille og roligt til hinanden. De skal kun være inde, min mand er igang med at lave en løbegård - men indtil da er de indekatte - da vi har mistet for mange på udekattekontoen.
Den nye kat er vant til andre katte og hunde - og jeg har ferie så er herhjemme indtil d 4/5
kom med jeres erfaringer og råd
okt 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 60 Svar: 217
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 104
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
På den måde "tager hunden den nye med hjem" og oplever den ikke som en ubuden gæst på dens område.
Lad måske en fra husstanden komme dig i møde med hunden og lad den snuse til katten, mens I taler med lys og glad stemme. Så følges I ad hjem det sidste stykke vej. Den metode kan lette sammenføringen meget.
Hvis hunden er meget "livlig", skal I nok have den i line i starten, så katten i rimelig fred og ro kan undersøge sit nye hjem.
jun 2007
Følger: 35 Følgere: 33 Katte: 1 Emner: 36 Svar: 453
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Det er da smadder synd for katten i transportkassen. Den er sikkert stresset nok i forvejen oven på turen og over at komme et nyt sted hen.
Og så skal den oven i købet sidde der uden mulighed for at gemme sig, omgivet af nysgerrige katte, den ikke kender og måske også en hund, som den er bange for.
Det er dén - og ikke de andre dyr - der skal skal have mulighed for at undersøge sit nye hjem i fred og ro inden en sammenføring.
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 104
gode råd - ny kat med hund og kat