Overvejer aflivning {{forumTopicSubject}}
Nu får jeg sikkert hug, men må altså bare ud med det.
Min kat Mulle, som jeg har skrevet om før, kan bare ikke trives hos os. Hun er begyndt at tisse og skide på gulvet igen, og jeg mistænker at hun er stresset pga. hendes overdrevne nervøsitet.
Hun er ikke en kælekat, og har aldrig været det. Vi kan ikke komme i nærheden af hende, uden at hun stikker af eller langer ud efter os. Hun hvæser af os når vi går forbi hende på trappen, fordi hun er bange for at vi vil røre ved hende.
Hun har fået knuder igen, og jeg kan ikke komme i nærheden af hende. Og synes ærligt talt at det er synd for hende at skulle igennem den tur igen, hvor hun skal til dyrlæge og i narkose. Bare for at give hende nogle få måneder uden knuder.
ALT er afprøvet - pt. har vi Feliway og Zylkene til hende. Og vi har købt en legekammerat til hende, som hun også er rigtig glad for. Men det er åbenbart ikke nok.
Men for helvede hvor er det da svært at beslutte om hun skal have fred. For det ville være ufatteligt synd at omplacere hende, og tror ikke man finder nogen der kan tage de nødvendige hensyn til hende, og bruge de penge på hende som man nu er nødt til.
Hvordan skal jeg lige forholde mig til det? For jeg elsker jo den dumme kat! Men det kan bare ikke blive ved med at gå...
Ved ikke hvad jeg vil med indlægget, udover at få luft. Har tudet næsten uafbrudt hele weekenden...
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 342
For det andet så er det jo dig som ved om katten trives og pga de knuder skal den jo ikke kun holdes i live fordi man syntes det er synd ! Hvad jeg kan læse mig frem til er der slet slet ikke dumt af dig at lade hende blive aflivet og du bliver ikke dømt fra min side tvært imod håber du finder ud af noget! Endnu engang stort kram
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Min holdning en afliving er bedre end at sende et problem videre.
Vær stærkt ...
maj 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 6 Emner: 89 Svar: 491
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
jeg tager også hatten af :o)
jeg står lidt i alla samme sition med min codi :o(
han er bare en rigtig kælen menneske glad kat :o(
men jeg kan ikke komme til at rede ham orden lig og sidste jeg havede ham i nerkose for at få fjernet hård knuder to han over en ugen om at komme sig nogen lunde, så det vil jeg ikke ud sætte ham for igen :o(
ud over det har han et eller andet med hans luft rør så han har stort set alt tid lyd på når han trækker vejret nogen gange mere voldsom end andre,jeg har været i gang et stykke tid med at prøve at finde et andet hjem til ham men selv omm der har været en del henvenelser har der ikke været nogen jeg har følt mig tryg ved :o(
så ja selv om jeg syndtes der er virkeligt stygt så overvejer jeg at aflive ham få jeg vil ikke kunne bære at han kommer til at lide eller ende som kasteboldt :o(
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 156
Beslutningen er nu taget - hun får fred. Men for fanden hvor gør det ondt!!! Tårerne triller konstant, mens hun ligger under bordet og sover..
Man kommer bare til at huske alle de gode og sjove stunder. Hun er en kat med et fantastisk sind, men hun er bare så angst, og det har ødelagt så meget for hende!
Må hellere stoppe mens jeg stadig kan se ud af øjnene..
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 42 Svar: 122
og nu sidder jeg så og får tåre i øjnene ..
Men seriøst - har 100% respekt for dit valg ! Hvis hun virklig mistrives så meget, så vil det være synd for hende at komme et nyt sted hen..
Og hvis knuderne bare bliver ved og ved..
- Jeg ville nok også vælge at sende hende afsted selvom det kommer til at gøre helveds ondt !
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
Se på det sådan her: Hun trives jo tydeligvis ikke og der er en grund til at hun er blevet sådan. Det lyder til at i har prøvet at gøre, hvad i kunne for hende. Så hun har måske bedre af at få fred. Det absolut værste ved at få kæledyr, er at man skal af med dem igen en dag. Og ofte er det en beslutning man skal tage for alle sine dyr en dag, da de som regel ikke bare bliver gamle og sover ind, som mennesker gør. Og det er altid den værste beslutning man som kæledyrsejer skal tage. KÆMPE trøsteknus herfra, jeg føler virkelig med dig--{-@
nov 2011
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 5 Emner: 8 Svar: 367
Som de andre, er jeg også enig i, at katten desværre har det bedst, hvis den aflives.
Jeg ville være grædefærdig, og helt opløst i tårer, for man vil jo sine katte det bedste - men når ens bedste ikke er nok..... ja, så har man jo i realiteten et ansvar for, at katten aflives. Den bliver jo nok aldrig en kælekat ligemeget hvem der har den - som du jo også har konstateret
Det er pisse hårdt det her..... men husk hele tiden, at du gør det bedste for katten. For den er tydeligvis ikke glad og tilfreds (hvilket bestemt ikke er jeres skyld).
Håber du kommer igennem det her ok...... jeg har det også forfærdeligt, når sådan en beslutning skal tages...
Krams herfra
Overvejer aflivning