angående aflivning {{forumTopicSubject}}
har brug for at skrive dette indlæg ellers for jeg aldrig det godt. Jeg har aldrig overværet en aflivning før den 12/7 hvor min hun katte måtte aflives.. Men når jeg tænker tilbage på den dag kan jeg kun huske at dyrelægen var meget kold og bare skulle have det overstået.
Da jeg jeg gik ind hos dyrelægen viste jeg ikke hvad jeg skulle forvente. da det hele var gået meget stærkt den dag,dyrelægen gav udtryk i telefonen at jeg skulle komme i god tid så vi havde godt tid til det hele.
Jeg fik lov til at side i 30min og vente på de lavedede papirarbejdet,de 30min kunne jeg har haft med min kat:-(
Og da jeg endelig fik lov til at se min kat var han hurtig til at spørger om jeg ville være der eller ville gå igen,jeg var kommet for at sige farvel og at være derfor hende det sidste stykke og det havde jeg fortalt ham... han bedøvede hende hurtig og gik, jeg snakkede med hende og prøvede at berolige hende(hun var i en kasse) jeg måtte ikke tage hende ud(ved hun ikke ville løbe) og efter max 5min kom han igen og hev hende ud ag kassen uden at tage hensyn til hende,jeg blev sur på ham for han skal sgu behandle hende ordenlig. Jeg spurgte om jeg måtte holde hende når han gav hende den sidste sprøjte men nej måtte kun snakke med hende og nusse hende. jeg havde max 10min til at sige farvel.. er det normalt? Han var rigtig kold han viste slet ikke med følelse overfor at jeg skulle sige farvel.
Overvejer at skifte dyrelæge da jeg ikke har noget til overs for ham mere.
Hvad er jeres erfaring med aflivning?
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 7 Svar: 145
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
sep 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 16 Svar: 425
Men jeg kan godt forstå du sidder tilbage med en grim følelse. Det er utrolig hårdt at være med til og normalt kan man sagtens bedøve katten uden den skal være i bur/kasse.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Natasja, dette er en metode, jeg ALDRIG ville vælge.
Hjertet er en meget følsom muskel, og jeg vil ikke have, en af mine katte skal dø i stor smerte.
De gange, jeg på forhånd har vidst, at et af mine dyr skulle aflives, har jeg fået dyrlægen herhjem, så aflivningen kunne foregå uden stress i dets vante omgivelser.
Efter det bedøvende prik i måsen falder den i søvn, og først dá gives den aflivende sprøjte.
Det samme sker på dyreklinikken, hvor jeg står og snakker og nusser med katten, imens den falder i søvn under dæmpet belysning..
INGEN af mine dyrlæger har travlt i en sådan situation.
sep 2008
For mig en ok metode hvis katten er skadet eller meget syg. Hvis det er af en anden årsag, der aflives ville jeg så også vælge at katten skulle have den bedøvende først.
Men jeg tror nu katten er græsk katolsk overfor hvilken måde der bliver brugt. Resultatet er det samme...
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
April og Felix - Trist at din afsked med din kat ikke blev som den burde Men gudskelov blev katten i det mindste bedøvet først, så for katten har det sikkert ikke været så slemt, som for dig. LAd det være dig en trøst trods alt. Men hvis du ikke føler du og katten er blevet mødt med respekt, så skift dyrlæge.
Desværre kan man jo få akut brug for en vagtdyrlæge. Har selv prøvet noget ligende som du fortæller ved en vagtdyrlæge. Katten blev forresten stukket direkte i hjertet, fordi dyrlægen ikke kunne finde en åre. Pga. tidligere dårlige erfaringer med dette, var jeg ellers HELT hysterisk med at dette netop IKKE måtte ske, men det var desværre nødvendigt, pga. at dyrlægen ikke kunne finde en åre at bedøve i. Sagde han.
Desværre har jeg også - for mange år siden - oplevet to absolut forfærdelige!!! aflivninger (pga kræftknuder) . Begge gange hvor dyrlægen kom hjem til os (to forskellige dyrlæger!) - havde godt nok ikke regnet med, at nummer to kunne være værre end den første. Men det kunne han .
Begge gange blev kattene stukket direkte i hjertet. Og det var ubeskrivelig forfærdeligt!
Heldigvis har jeg også oplevet aflivninger, hvor det gik fint og gelinde - og hvor kattene er blevet bedøvet først. Og hvor jeg følte, at jeg blev mødt med respekt og forståelse.
dec 2006
Synes der bliver skrevet meget det med DE GANGE, jeg skulle aflive......**
Nu kan jeg kun tale for mig selv, men jeg har ALDRIG fået aflivet et dyr der var rask. Og det kommer heller aldrig til at ske!
Når antal gange løber op skyldes det måske, at nogle af os er nogle halvgamle koner, og derfor uundgåeligt kommer til at opleve at have meget gamle katte, der bliver syge.
Og nogle har mange katte, og derfor større sandsynlighed for at opleve flere aflivninger.
dec 2006
tilføjelse: medmindre jeg selv skulle ligge for døden.
sep 2008
Sidste gang jeg måtte gå den tunge vej til dyrlægen, var med to mishandlede 2 ugers killinger. De havde fået smidt sten på sig af børnehavebørn og fået stukket grene i deres øjne. Den eneste udvej var sprøjten, de kunne ikke overleve og skulle ikke lide ind i døden.
Den eneste af mine egne katte jeg har aflivet var Laboline, der blev 15 år gammel og havde kræft-.
sep 2008
dec 2006
Og her skulle selvfølgelig have stået: aflivninger pga. sygdom eller skader.
aug 2009
Jeg er rigtig glad for min dyrlæge - og det ved jeg at der er flere i Holstebro der er . Men anywho , så tvivler jeg meget stærtk på at der er ret mange normale katteelskere der får deres mis aflivet uden nogen grund .
Som Tinka D Skriver kommer det absolut heller ikk til at ske hos mig .
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
må ikke skive hvem det er da jeg så bliver frosset....og det gider jeg ikke...
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 5 Emner: 7 Svar: 145
aug 2009
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
dec 2009
Følger: 1 Katte: 6 Emner: 41 Svar: 88
Er faktisk begyndt at have mareridt om ham om natten som jeg snart håber forsvinder igen
angående aflivning