{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.454 visninger | Oprettet:

foder til Sphynx {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige overtaget en Sphynx hankat. Han spiser rigtig meget og derfor kommer der også rigtig meget ud i den anden ende smiley
Mit spørgsmål er om der mon findes et andet foder der ikke generere så meget afføring og som samtidigt er et rigtig godt foder.
Sphynxen spiser jo mere end katte med hår, det er jeg klar over, men ønsker at give ham det bedste.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  foder til Sphynx
  • #1   14. nov 2011 Du kunne starte med at fortælle hvad du fodrer ham med nu? smiley

• #4   14. nov 2011 Royal Canin laver et produkt til Sphynx, så der er en mulighed der. Ellers vil jeg også anbefale Applaws.
    Som Lotte skriver, så er daggamle kyllinger også rigtigt godt.

• #5   14. nov 2011 Personligt bruger jeg ikke RC specialfoder til Sphynx, Dels pga. prisen og dels pga. indholdet (især korn-delen). Jeg fodre primært med kornfrie-produkter, herunder Porta 21 Grain Free (billigt alternativ) og Farminas N&D. Dog ville jeg ikke have problemer med Applaws eller Orijen og Applaws kornfrie udgaver.

Dertil får min vådkost (LUX fra ALDI blandt andet). Jeg tilbyder hende råt, men det mener damen ikke er kattemad, desværre.

• #6   14. nov 2011 Og tillykke med skaldepanden. Jeg er sikker på at du nok skal blive glad for ham. smiley

• #7   14. nov 2011 Tak for jeres indlæg. Jeg kender ikke det foder han får nu, har aldrig hørt om det. Men har idag bestilt det racespecifikke til Sphynx fra RC, håber så at der kommer styr på situationen. Hvor meget skal en Sphynx ca. have om dagen, syntes han spiser hele tiden.

• #8   14. nov 2011 de skal have det de kan spise, med mindre de er voldsomt overvægtige. Fyld skålen hver dag og lad den have tørfoder stående hele døgnet og giv den meget gerne vådmad (dåsemad eller råt) 2 gange dagligt.

• #10   14. nov 2011 Hvorfor spiser en sphynx så meget mere end adre katte? Jeg kan forestille mig, at det har noget med at holde varmen at gøre. Men det lyder helt vildt med en kat der kan spise 150+ g tørfodder om dagen. Er det kune for at holde varmen, eller er der noget mere?

Ja undskyld jeg lige låner din tråd, men jeg blev lige noget nysgerrig:)

• #11   15. nov 2011 Jeg tror i har ret i at det ligger et sted mellem 100 og 150 g. De spiser så meget fordi de har et meget højt stofskift for at holde varmen.

• #12   15. nov 2011 Jah det er for at kunne omdanne det til energi i form af varme.
    Derfor undrer jeg mig over at min norske skovkat men en pelspragt som en løve, spiser ca. 150+ gram om dagen oven i vådfoder hehe smiley Han må være kuldeskær

• #13   9. dec 2011 en opdate på foder. : jeg købte rc racespecifikt foder til Sphynx. Nu har han taget hår på og har splattynd mave. Hjæææææælp hvad skal jeg fodre ham med.
    Hvilken skånekost skal jeg give ham nu hvor han har virkelig dårlig mave.??

• #15   9. dec 2011 Jeg huskede ikke langsomt foderskift (undskyld Gangster) har givet ham zoolac idag skjult i lidt vådfoder, for ellers vil han ikke tage det.
    Er det ikke meget underligt at han tager hår på??? det forstår jeg ikke.

• #17   9. dec 2011 Tak Lotte

• #18   9. dec 2011 Tillykke med smuksakken smiley
    Har den oplevelse med mine sphynx at de en gang i mellem får mere hår på bla hale og poter - og sommetider en bette plet hår på maven?? smiley Men det falder af ret let som regel.
    Jeg har fodret med Hills hvilket jeg ikke synes var helt optimalt så nu prøver at lidt forskelligt for at finde det som de fungerer bedst på. Derudover får det dåsemad (også den fra aldi) og råtkød bliver de også tilbudt men der er dog kun Lara som vil spise det.. øv øv smiley

Mine katte har altid lidt mad i skålene - især her i vinteren hvor de har brug for mere isolering smiley

• #19   9. dec 2011 Tak Charlotte, foder er og bliver en videnskab, også til hunde. Håber du finder et rigtig godt foder. Gangster har dårlig mave i øjeblikket, tror det er foderskiftet, jeg vil forsøge at finde en aldi og finde det der vådfoder. Gangster har også mad stående hele tiden (tørfoderet) og han overspiser det ikke. Er glad for at høre at håret nok skal forsvinde igen.
    En af vores venner var rigtig morsom igår da han hørte at han havde taget lidt hår på, han kommentar var: hi hi det er sgu da en almindelig gård kat du har købt som sælger så har barberet og taget det hvide ud af øjnene for .... meget morsomt....

• #20   9. dec 2011 hehe.. tjaa.. man lærer at overhøre de dumme kommentar på et tidspunkt (for dem kommer der mange af !!) smiley men så længe folk behandler kattene godt så kan de sige hvad de vil. De fleste indrømmer faktisk også til sidst at de synes kattene er meget søde og slet ikke ulækre som mange fejlagtigt tror smiley
    Held og lykke med maven, som der bliver nævnt så er zoolac godt. Har også fine erfaringer med prokolin+ hvis maven driller smiley

• #21   9. dec 2011 Du skal have noget skånekost til ham. Din lokale dyrlæge sælger garanteret skånekost. Tag derind forbi og køb noget, og få vejledning om, hvordan du skal fodre med det.
    Yatzy har fo nyligt haft dårlig mave. dyrlægen anbefalede intestinal fra royal Canin. Så det fik hun i mange små portioner i en uges tid. Hun fik også Zoolac og psyliumfrøskaller (HUSK), og så trappede vi over til almindeligt foder igen stille og roligt ved at blande det.

Kommentér på:
foder til Sphynx

Annonce