{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

Hvilket foder er bedst til Sphynx? {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Jeg har en - snart 2 - Sphynx katte, og vil gerne høre hvilket foder i bruger til jeres?
Jeg bruger Royal Canin Young Male, men er lidt i tvivl om det kan være det min kastrat til tider får lidt "udslet/eksem" af på benene. Det er ikke noget der på nogen måde genere ham, han hverken slikker i det, ømmer sig eller reagerer når jeg rører ved det, men da han er helt lys ser man det tydeligt. Små røde pletter/knopper øverst på især bagbenene.
Jeg har så hørt Royal Canin ikke altid er det bedste til en Sphynx, netop pga allergi, så jeg vil prøve noget andet for at se om det forsvinder helt, og her vil jeg gerne hører jeres mening: Hvilket mærke giver i jeres Sphynx? Og meget vigtigt: Er der urinstens forebyggende i foderet da dette er et stort plus i mine øjne....
På forhånd tak for hjælpen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder er bedst til Sphynx?
  • #1   1. jul 2012 Altså jeg giver min fertile sphynx pige Royal canin sphynx smiley vi prøvede før den med noget andet og hun fik også små bitte knopper men Så fik hun så det vi køre med nu og hendes hud blev simpelhen så dejlig blod og lækker igen smiley kan ihverfald anbefales herfra smiley
    Derudover får hun råt oksekød og engang imellem de der vådfoder fra sheba smiley

• #2   1. jul 2012 Tusind tak for svar. Den havde jeg også overvejet på et tidspunkt, men Royal Canin's egen "kontakt Royal Canin mail besvarer" advarede mod at bruge den til kastrater, både pga det høje fedt indhold og fordi der ikke er S/O index mod urinsten på samme måde som i Young Male.
    Men det rå oksekød vil jeg helt sikkert i gang med, bruger du også indmad som hjerte og lever?

• #3   1. jul 2012 jeg kører mine på proplan adult og min fertile han har aldrig været flottere. jeg har døjet meget med allergi men har lige pt ingen problemer.

• #4   1. jul 2012 Okay jamen det skal nok pas at det ik er så godt til kasterede så, de må jo vide det ved producenten smiley min sphynx var meget lille og spinkel og efter et par uger med "sphynx" fra Royal canin, tog hun fint på og musklene kom rigtig frem smiley Så gir god mening at der skulle være højt protetin og fedt indhold i ihvertfald smiley
    Håber du finder nogle bedre til din så smiley
    Nej har endnu ik givet hende indmad smiley hun får hakket oksekød og mørbrad eller hvad vi nu selv skal have smiley der er jo mange meninger om hvad de har bedst af- men den opdrætter vi købte ved lagde meget vægt på det rå kød smiley

• #6   2. jul 2012 Har givet Aslan et par tern kalvekød her til aften, det var helt sikkert et hit.. Han har altid tør foder og frisk vand til fri afbenyttelse, men det er da helt sikkert kødet skal være fast inventar fremover.. Så nu må jeg ud og finde et nyt tørfoder produkt, der er nok ikke så meget andet at gøre end at prøve mig frem... :o)

• #9   3. jul 2012 kender også nogle som bruger orijen og hill´s blandet til deres sphynx, det skulle være godt til deres, men det har jeg ik selv prøvet, da jeg er tilfreds med det vi har nu smiley

• #10   3. jul 2012 Tusind tak for de gode råd, er klar over det tager tid, men kun det bedste er godt nok til Aslan -og Siff når hun støder til - så jeg bruger gerne tiden på at undersøge og forhåbentlig komme frem til den helt perfekte løsning.

• #11   10. jul 2012 Her bliver Skaldepanden fodret med vådfoder, herunder LUX (fra Aldi), Miamor, Applaws eller hvad der lige er af spændende ting på Zooplus samt tørfoderet Porta 21 Grain Free

• #12   10. jul 2012 Jeg har netop bestilt en sæk Orijen, valget faldt på at prøve dette. Desuden har der været råt kød på menuen hver dag en uges tid nu, dette har klart været et hit, man går hurtigt fra sød skaldepande til farlig tiger ;o)

• #14   11. jul 2012 Aslan nip nappede det med det samme, nogen dage slikker han længe på det, andre dage tygges der med det samme, der er ihvertfald ingen tvivl om han godt kan lide okse kød... ;o) Ja jeg glæder mig til at se om han bliver et lille markeret muskelbundt... Det er ihvertfald helt sikkert at Siff kommer til at få kød fra dag et hun er hos mig, den glæde vil jeg bestemt ikke snyde hende for...
    Der er pt intet eksem/allergi/udslet halløj at se på Aslan, men jeg slår over på Orijen uanset, det kan jo hurtigt komme tilbage, forestiller mig dog at det rå kød har haft lidt indflydelse, og derfor vil foderet med 80% kød helt sikkert være at foretrække. Så jeg er spændt på at se forskellen, er ret overbevist om der vil være en ændring.

Kommentér på:
Hvilket foder er bedst til Sphynx?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce