Hvilket foder er bedst til Sphynx? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg har en - snart 2 - Sphynx katte, og vil gerne høre hvilket foder i bruger til jeres?
Jeg bruger Royal Canin Young Male, men er lidt i tvivl om det kan være det min kastrat til tider får lidt "udslet/eksem" af på benene. Det er ikke noget der på nogen måde genere ham, han hverken slikker i det, ømmer sig eller reagerer når jeg rører ved det, men da han er helt lys ser man det tydeligt. Små røde pletter/knopper øverst på især bagbenene.
Jeg har så hørt Royal Canin ikke altid er det bedste til en Sphynx, netop pga allergi, så jeg vil prøve noget andet for at se om det forsvinder helt, og her vil jeg gerne hører jeres mening: Hvilket mærke giver i jeres Sphynx? Og meget vigtigt: Er der urinstens forebyggende i foderet da dette er et stort plus i mine øjne....
På forhånd tak for hjælpen.
mar 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 10
Derudover får hun råt oksekød og engang imellem de der vådfoder fra sheba
jun 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 30
Men det rå oksekød vil jeg helt sikkert i gang med, bruger du også indmad som hjerte og lever?
feb 2008
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 14 Svar: 353
mar 2011
Håber du finder nogle bedre til din så
Nej har endnu ik givet hende indmad hun får hakket oksekød og mørbrad eller hvad vi nu selv skal have der er jo mange meninger om hvad de har bedst af- men den opdrætter vi købte ved lagde meget vægt på det rå kød
jun 2012
mar 2011
jun 2012
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 14 Svar: 786
jun 2012
jun 2012
Der er pt intet eksem/allergi/udslet halløj at se på Aslan, men jeg slår over på Orijen uanset, det kan jo hurtigt komme tilbage, forestiller mig dog at det rå kød har haft lidt indflydelse, og derfor vil foderet med 80% kød helt sikkert være at foretrække. Så jeg er spændt på at se forskellen, er ret overbevist om der vil være en ændring.
Hvilket foder er bedst til Sphynx?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside