{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

hvad sker der mon hvis jeg lukker ham ud {{forumTopicSubject}}

Sagen er den, at jeg har en hankat. Han er kastereret og øretatoveret. Han har indtil nu kun været ude i én snor i haven. Men nu vil han altså videre ud. Men kan jeg lukke ham ud og regne med at han kommer tilbage? :-S
Vi har boet her i tre uger. Der er enormt mange opgange her (jeg bor dog i et lille rækkehus men midt i 550 andre boliger. Ved han at det er HER han bor og IKKE inde ved naboen. Han er utrolig kælen så frygter virkelig at der er nogen børn der gør noget ved ham eller han bliver stjålet. Men altså. hmm.
Ved sgu ikke om jeg tør lukke ham ud.
Hvad siger i? Please hjælp mig. :-S

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad sker der mon hvis jeg lukker ham ud
  • #2   30. okt 2011 hvis katten affinder sig fint med kun at komme ud i snor er der ingen grund til at lave om på det og til at udsætte den for al den fare du selv beskriver så fint.
    fortsæt som du gør nu smiley

• #3   30. okt 2011 Han virker bare som om han keder sig lidt. Når han er i snoren piber han også lidt. - eller det er han begyndt på. smiley jeg vil jo bare gøre det bedste for ham :-S
    Havde egentlig tænkt at jeg ville prøve og lukke ham ud idag hvor det regner lidt og blæser temmelig meget, og hvor folkene omkring ikke har åbent ud til haven og børnene ikke er ude og lege.
    Men det er måske omvendt dumt for så er vejret og forholdene måske ikke sådan imorgen :-S ih det er svært. Vil jo ikke miste ham

• #5   30. okt 2011 Er enig med Lotte her. Hvis du er bange for han der skal ske ham noget så hold ham inde.
    Og igen, så har Lotte fat i en pointe, for med det boligområde du beskriver så forstår jeg heller ikke at man må have løsgående katte. Jeg bor i et område med 200 lejligheder og det står klart og tydeligt at løsgående husdyr under ingen omstændigheder tolereres. De SKAL til alle tider være i snor.

Det skal så siges at slvom vi måtte have katte ude så ville jeg stadig holde min inde da jeg simpelthen ikke har nerver til at gå og tænke på alle de ting der kunne ske med Smokey.
    Samtidig skal jeg dog lige påpege at når/hvis jeg nogensinde kommer til at bo i hus med have så skal der slet ikke herske tvivl om at der skal laves et voliere til min kat (evt, flere katte) så han kan komme ud. Men det andet har jeg simpelten bare ikke nerver til.

• #7   30. okt 2011 Hejsa

Nu kan jeg ikke se præcis, hvor gammel han er, men man sir, at før de er omkring 10 mdr, er de ikke sikre på egen hånd.
    Det passer osse meget godt med min erfaring; de er simpelthen for fjumrede og ukoncentrede inden da. Det er jo osse mest killinger, man ser fare vild.

Og det er intet problem at holde dem inde indtil da.

Med hensyn til kattens sikkerhed er der naturligvis risiko ved at lade den være udekat.

Mine katte har fra jeg var barn altid været udekatte.

Jeg har (7-9-13 !) aldrig oplevet grimme ting.
    Vi har boet i villakvarter uden store veje i nærheden, kun småveje, hvor bilerne ikke kører hurtigere, end kattene kan høre, at de kommer og ved, at de nu skal holde sig væk.
    Nu bor jeg oppe ad en grusvej/sti, hvor bilerne kører langsomt, og her er masser af møgforkælede udekatte, som har alle villahaverne at løbe rundt i.

Min erfaring er at - bortset fra at lukke en kat ud, hvis man bor op til en stor vej med spændende ting på den anden side af den store vej - er landeveje det farligste: den her fredelige vej uden biler hvor man frit kan løbe rundt - og SÅ PLUDSELIG bedst som, man er på vej over til mussemarken, kommer der en væmmelig larmende bil for fuld hammer. Og lille mis blir meget forskrækket, men FORTSÆTTER for at komme over i sikkerhed - væk, væk, væk.....
    Og det må man så krydse fingre for, at den kommer !!!

For nu at vende tilbage til din situation, så ville jeg ikke lukke ud i regnvejr, da du risikerer, at den gemmer sig (og i værste fald blir lukket inde et sted)
    Jeg ville gå ud sammen med den de første gange - eventuelt i snor.
    Det med snoren har jeg nu aldrig selv brugt.

Jeg plejer at gå med ud og rundt, og så plejer jeg at sætte en kasse med noget den kender i, så den kan krybe i skjul, hvis verden blir for stor..
    Og så selvfølgelig holde åbent, så den kan komme ind....
    Der er osse nogen, som drysser lidt kattebakkeindhold i nærområdet, så katten via lugten kan genkende sit sted.
    Jeg har nu aldrig brugt det, men jeg går jo osse rundt sammen med katten

De første gange den var ude på egen hånd, var jeg selvfølgelig ved at dø af skræk. Og jeg har stadig et ur indeni, der tikker og sir, at NU har han været væk for lang tid.
    Og SÅ må jeg ud og lede, nat eller dag !

Men altså, før du beslutter dig, er alderen vigtig - og trafikken i området; du skal simpelthen forestille dig, at du er en kat smiley

• #8   30. okt 2011 Jeg vil bestemt ikke anbefale dig at lukke ham ud overhovedet. Sådan som du bor, risikerer du at han ikke kan finde hjem, men hvad værre er, så kan du risikere en masse vrøvl med naboer, der ikke synes om kat. Dette er bla med til at mange boligforeninger forbyder kat i deres lejemål. Fordi man selv elsker kat, kan man ikke forlange at andre også skal.

• #11   30. okt 2011 Marikka - Hvis du lukker ham ud, og der er bare én kattehadende beboer, der ser ham, så risikerer vi balladen .... og hvis han først er blevet vant til at rende frit, og der så kommer klager ...hvad vil du så gøre?....

*Snor og sele er slet, slet ikke det samme som at kunne bevæge sig frit.
    *Fritbøberliv i rækkehus område kan risikere at ende i katastrofe.
    *Så hvorfor ikke vælge et kompromis og indhegne haven?

Jeg bor også i et rækkehus, med en lille have til. Prøv evt. at kigge i mine fotoalbums. Jeg gøtter på, at din kat vil nyde indhegnet have ligeså meget som mine katte nyder det smiley

• #12   30. okt 2011 jaja æ eller ø ...

• #14   31. okt 2011 Du skal dælme være gode venner med mange.

• #15   31. okt 2011 Jeg boede selv for nogle år siden i et lille rækkehus-kvarter og der måtte man godt have husdyr og katte måtte også godt lukkes ud. Men der var en gammel sær mand, der hadede katte og en dag lå min nabos kat altså desværre død, ude foran hendes dør. Den havde fået gift og så ud til at have lidt en forfærdelig død:'-( Ingen ved om det var den gamle mand, da der også var andre der ikke var så vilde med katte, men én eller anden havde i hvert fald givet den gift. Sådanne mennesker findes alle vegne, både i lejebolig-områder men også i villakvarterer, og lukker man sin kat ud, så tager man en chance. Nu siger jeg ikke at det er normalt at folk render og giver katte gift, men der kan jo også ske så meget andet med den. Jeg kommer ALDRIG til at have fritløbende katte igen, da jeg ikke tør at tage chancen. Men som flere skriver, er det så ikke en mulighed at bygge en løbegård til katten??

Kommentér på:
hvad sker der mon hvis jeg lukker ham ud

Annonce