{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.444 visninger | Oprettet:

Maine Coon foder {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Vi har lige købt en Maine Coon killing i dag, på imorgen 14 uger. Hun har fået Royal Canin kitten 36 hos sine tidligere ejere, & det har vi også købt til hende denne gang. Hvad fodre i jeres Maine Coon med? & har i nogle anbefalinger af andet foder måske?
Der er også Maine Coon kitten 36, er den bedre af bruge, da den er tilegnet racen?
Jeg ved godt, det ikke er godt at skifte mærke af foder for meget, men da RC er en smule dyr, ville jeg bare høre, hvad der var af andre muligheder.

Melea:-).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon foder
  • #1   22. okt 2011 I min optik er det et opreklameret salgstrick at tildele special foder alt efter race, øjenfarve og jeg ved simpelthen ikke hvad smiley Bare katten får ordentlig mad stående fremme døgnet rundt.
    Vådmad eller råt er altid godt og så et godt tørfoder produkt med så meget kød i som muligt. Så vokser katten på mest naturlige vis..

• #2   22. okt 2011 der er den fordel med maine coon foderet fra RC at pillerne er større end normalt, og mine katte fungerer super godt på det, dog er ingen af dem maine coon smiley men fordi de har en tendens til at overspise uden at tygge det, også ryger det op igen. det forhindrer de store piller. derudover er der en smule mere gods i det, altså i form af fedt. (sammenlignet med alm kitten 36) - dette er tiltænkt den længere vokseproces som maine coons har.
    og jeg vil lige sige, at det er altså ikke så dyrt som først antaget. ja, det koster 569 i indkøb, men min første pose holdt knap 3 måneder til 2 katte. og de får alt det de kan spise af det også selvfølgelig vådt og råt.

• #3   22. okt 2011 Thilde L:
    Hvad for noget foder bruger du til din kat/katte:-)?

Michelle P:
    Så du vil mene at Maine Coon kitten 36 er bedre end kitten 36, idet pillerne er tiltænkt Maine Coon mere end den almindelige kitten 36?

Hvad for noget vådfoder servere i for jeres katte, både Thilde L og Michelle P?

• #4   22. okt 2011 det er vel ligeå godt . men kan kun sige at for mig er det bedre, pga størrelsen smiley det ikke sikkert det fungerer bedre for andre, eller dig. men muligvis smiley

mine får feline porta, og RC vådfoder. og ALT råt kød.

• #5   22. okt 2011 Lige nu får vores misser på 8 måneder Royal Canin Kitten 36,men hans mave fungere ikke godt på det, og laver meget afføring (sikkert pga. den er lidt overfølsom over for kornene i det), så når vi skifter over til voksen foder skifter vi over til Applaws. Der er meget kød i smiley Og burte derfor også mætte hurtigere og forhindre overvægt.

• #6   22. okt 2011 Og så vådmad 2-3 gange dagligt smiley

• #7   22. okt 2011 Mange tak for jeres svar begge to:-).

• #8   22. okt 2011 Melea... Jeg fodrer mine med Maine coon 36 fra rc... Syntes fodret er rigtig godt... Og prisen er helt okey... Nogle bruger fodret fra arion som hedder large brede...

• #10   22. okt 2011 Super, mange tak for svarene:-). Det tyder jo på, at jeg er på rette spor med fodret til min nye Maine Coon pige:-).

• #11   22. okt 2011 jeg skiftede til maincoon-foder fordi stykkerne er større og jeg naivt troede at det ville tvinge min MCO til at tygge maden, men nej. Det eneste han tygger er tandrenseren fra Sanabell, alt andet sluger han, så han brækker sig. Dette har jeg dog løst ved at fodre ham i aktivitetsboard.
    Enæringsmæssigt er der ingen forskel på de forskellige varianter af voksenfoder fra de forskellige firmaer. Mine store TUV'ere har perservarianten som yngling eller Spynx foderet. Men for at holde deres tænder og gummer bruger jeg råt kød, daggamle kyllinger og tandrenser fra Sanabell. Jeg bruger også Applaws og Feline Porta,
    Husk at give din kat vådfoder, enten råt eller fra dåse, 2 gange dagligt for at forhindre nyrer og urinvejsproblemer.

• #12   23. okt 2011 Marianne... Hvad hedder tandrenseren fra senabell....

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #13   23. okt 2011 Jeg er begyndt at købe Sanabelle Grande fordi min den ene kat elsker at knase de store stykker og hold da op hvor er de store, har aldrig set noget tørfoder med så store stykker i.
    Da jeg skulle blande de store stykker han havde i forvejen med Sanabelle Grande, var de små at se på i forhold til Sanabelle Grande . :-Tror ikke nogen katte vil kunne lide at sluge dem, for de er virkelige store))
    Sanabelle Grande er fra +1 år.

Jeg havde læst meget om Sanabelle Grande og hvad der var i og ikke i inden jeg købte det og det er et rigtig godt kvalitets tørfoder.:-)

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #14   23. okt 2011 Jeg har også lige prøvet at købe Sanabelle Dental, for at se om de også var lige så store, det var de ikke, de lignede størelsen på det han havde i forvejen, som han elsker at knase. Sanabelle Grande er mega store i forhold til Sanabelle Dental. smiley

• #15   23. okt 2011 Marianne nu nævner du det med, at det er vigtigt at give vådfoder, for at forhindre nyrer og urinvejsproblemer. Hvad mener i andre?
    Vi har altid givet vores alm. huskatte vådfoder hjemme hos mine forældre, men hvorfor eller hvorfor ikke give sin Maine Coon det:-)?
    Jeg har hørt forskellige meninger om vådfoder, så derfor vil jeg gerne høre endnu flere, for at finde frem til, hvad der er bedst:-).

• #17   23. okt 2011 Min får det 2-3 gange dagligt.
    Noget ordentligt noget med animalske produkter i og ikke vegetabilske. Det giver katten væske.

• #18   23. okt 2011 Og synes det er lidt ude i hampen at ikke ville give sin maine coon vådfoder, men gerne alm. huskatte.. Kan godt være de to racer har forskelligt voksemønster, men det ændrer jo ikke på hvad en sund og usund ernæring er.

• #19   23. okt 2011 det er den der hedder dental Maria.

• #20   23. okt 2011 Okey... Hvad vil i anbefale af godt vådfoder

• #21   23. okt 2011 Thilde nu skriver jeg sådan set bare & spørger, hvad jeres mening til vådfoder er. Ja vi gav vores alm. huskatte vådfoder, men jeg har jo også kun haft min Maine Coon én dag, så jeg har jo nærmest ikke haft en chance for, at finde ud af, hvad hendes kostplan skal være. Det er derfor jeg gerne vil høre jeres meninger. Jeg har på intet tidspunkt sagt, at jeg ikke vil give min Maine Coon vådfoder, jeg spørger blot til råds, fordi jeg ikke er erfaren inden for den race.

• #22   23. okt 2011 & ja, ligesom Maria spørger om, hvad for noget vådfoder anbefaler I? Altså af mærker.

• #23   23. okt 2011 Aldi's LUX, Rema 1000's små guld-bakker kan jeg anbefale.

Okay læste det forkert så. smiley Men der er rigtig mange gode og fyldestgørende tråde herinde der omhandler rigtig ernæring - også folk der spørger til maine coons og skovkatte. Prøv at søg på "foder" i forumsøgningen også.

• #24   23. okt 2011 du kan sagtens bruge de pate varianter ( 2 styks) LUX fra Aldi, de er meget billige. Vådfoderet er for mig, mest for vædskens skyld. Ernæringsmæssigt er de 2 versioner fra Aldi ok, hvilket bestemt ikke kan siges om alle de såkaldt billige dåsefoder. Whiskas og lignende holder jeg mig laaaaangt fra.

• #25   23. okt 2011 Okay, mange tak:-).
    Det er helt iorden, vi skulle jo nødig misforstå hinanden.
    Jeg prøver lige at søge lidt rundt, mon ikke jeg finder noget så:-).

• #26   23. okt 2011 Marianne... Jeg bruger heller ikke whiskas.... Men Lux fra aldi.. Hvad er prisen på dette...

• #27   23. okt 2011 Melea... Jeg søger osse....

• #28   23. okt 2011 Maria - omkring 6 kroner for en dåse med de 400-500 gram (kan ikke helt huske)
    Dem fra Rema jeg har god eraring med koster 2 kr for 100 gram.
    Lige nu får han noget der hedder Miau fra Netto men der er sukker i, og det var faktisk bare et "butikkerne er lukket" indkøb.

• #29   23. okt 2011 prisen på LUX er mellem 5 og 6 kr så vidt jeg husker. Det er for ca 400 g. Protein osv er helt ok især i de 2 pate-varianter.

• #30   23. okt 2011 Men er det foder fra Aldi rigtig godt.. Eller mere okey....

• #31   23. okt 2011 det er faktisk rigtigt godt. Jeg bruger det selv.

• #32   23. okt 2011 Okey.... Det vil jeg da prøve...

Kommentér på:
Maine Coon foder

Annonce