{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.342 visninger | Oprettet:

Maine Coon - Foder {{forumTopicSubject}}

Jeg står og får to dejlige maine coon pige hjem om 3 uger.....og jeg har kigget en del foder igennem og syntes godt nok det er svært at finde ud af, hvad man skal vælge smiley Jeg vil jo helst have et foder uden alt for meget korn og et foder der er godt for deres dejlige pels.

Det drejer sig om 1 pige på 2½ år og en pig på ca 1 år...

Hvad bruger i andre med maine coon og hvad er jeres erfaringer med de forskellige mærker??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon - Foder
  • #1   24. jul 2010 de får forresten sanabelle og wiskas hvor de bord nu.

• #2   24. jul 2010 Heidi N: har hørt mange snakke om fedtet pels ved brug af det foder, hva er din erfaring med det smiley

• #3   24. jul 2010 Marie, mine får også Royal Canin Maine Coon, mine har slet ikke fedtet pels, men flot blank pels.
    Men men men , de er begyndt at kaste en del op, så jeg leger med tanken om at gå over til Pro-plan :o)

• #4   24. jul 2010 Jeg bruger flere forskellige slags bla RC Hair and skin, Sanabelle, Olivers og Applaws. Derudover får de råt (BARF) eller kogt fisk.
    Min MCO døjede med fedthale da han var yngre og min tyrker på 1 år, får det ind imellem. Men deres og de andres pelse er flotte og ikke fedtede.

• #5   24. jul 2010 Jeg har også overvejet RC MCO eller pro plan....men når i fodre råt ved siden af, hva fodre i så med og hvor meget?

• #6   24. jul 2010 Det skal man læse sig til, jeg skal til at starte mit opdræt, og vil også fodtre med råt, men jeg skal læse en masse om det først.
    Mine får det billige dåsemad engang i mellem, ca 3 gange om ugen, beef stix. Og lidt torskerogn og laks :o)

• #7   24. jul 2010 tænkte bare på om de får det samme råt, som hundene får smiley eller om man basere det på kylling og fisk fx?

• #9   24. jul 2010 Mine får Royal canin Maine coon foder, indoor 27, også får de kylling og andet kød ved siden af engang imellem smiley
    Og mine har rigtig flot pels, den skinner og er silke blød smiley

• #10   24. jul 2010 Jeg supplere bare med det rå kød vi skal have til aften. Eller kogt fisk og hjemmekogt torskerogn. Der er nemlig for meget mel og salt i dåse-rognen. Giv dem det der svarer til en spiseskefuld pr voksne kat og ellers tørkost. Sådan gør jeg og det er det jeg er tryg ved på nuværende tidspunkt. Det skal dog lige siges at jeg lige har været en tur i BARF butikken og købt hakket kyllinger og lammekød og en pose daggamle kyllinger, til skræk for sarte sjæle. De sidste får de en af en gang om ugen.

• #11   24. jul 2010 Jeg fodrer mine maine coon killinger med Sanabelle og er fuldt ud tilfreds. De har en flot skinnende og blød pels, og kattene er glade for fodret. De får dog også en del rå fisk (som har været frosset først) ved siden af , det hjælper selvfølgelig også på en flot pels smiley

I bund og grund er det jo en smagssag hvad man vil give kattene, hvad de vil spise og hvor meget man vil betale. Jeg ville aldrig fodre mine katte med det billigste billige fra Netto etc. men jeg ser heller ingen grund til at betale 100-300kr mere for end sæk foder hvis der er et billigere alternativ som er mindst lige så godt som det dyrlægerne anbefaler fordi de tjener penge på det smiley

• #12   24. jul 2010 Jeg har det på den måde, at jeg vil ikke gå på kompromis med kvaliteten, men hvis der er 2 varianter der har samme indhold, så ser jeg ingen grund til at tage den dyre.

Nu med rå fisk...er det vigtigt det har været frosset inden de får det?? og hvilken fisk får de??

• #13   24. jul 2010 Ja fisk skal enten have været frosset eller koges. Giv dem meget gerne kogevandet over, de elsker at drikke det. Min erfarring er at det ikke er ret mange katte der elsker fisk, de fleste racer er jo ikke fiskere. Men mine æder altid det kogte. De vil i øvrigt heller ikke æde foder med fiske"smag". Kræsne labanner.

• #14   24. jul 2010 Ja der kan være parasitter i rå fisk, så det skal lige fryses i et døgns tid hvis du har købt det fersk ved fiskehandleren. Jeg har ikke rigtig nogen fiskehandler i nærheden, så jeg nøjes med hvad der nu er på tilbud i supermarkederne af frossen fisk. Jeg sejfiletter og nogle lakseportioner liggende i fryseren pt., det er dejligt nemt lige at tage et stykke op, et par timer før de skal have det, og skære lidt i stykker, nu her mens de er ved at skifte tænder. smiley

Kommentér på:
Maine Coon - Foder

Annonce