En misser til {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg vil gerne høre nogen meninger om, hvad i ville gøre.
Vi er Putte, som vi fik for 5 måneder siden fra et internat. Hun var meget bange og nervøs, men er blevet rigtig god nu. Vi leger og nusser og hun ser ud som om hun trives rigtig godt og er tryg. Hun sover på ryggen med alle benene sprædt ud til alle sider - max afslapning midt på stue gulvet.
Men nu kommer det egentlige spørgsmål: Vi vil gerne have en kat mere. Vi bor i en to-værelses på 59 kvm. Putte må være alle steder, bortset fra borde. Hun har et kradsetræ med to niveauer på. Vi skal have købt et fra gulv til loft. Men problemet jeg har er, at vi kun må have 1 kat i følge husordenen. Ville i bare se højt og flot på det eller hvordan? Jeg ville bare ikke kunne klare, hvis vi fik af vide, at vi skulle skille os af med en. Vi tænker på bare at gøre det alligevel, fordi dem overfor har to labrador hunde, men der kan jo være en speciel grund til det.
vi vil gerne have en kat mere, for at Putte kan have noget selskab når vi er i skole og ude på besøg. vi vil selvfølgelig også gerne have en misser mere, fordi vi elsker dem. men vi mener også, at kattene må have det bedre af at have en af samme art at være sammen med.
nå, men hvad ville i gøre?
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
Og er der nogen der har erfaring med at sammenføre to katte? Har læst at vi ikke skal anskaffe os en killing. De skal være jævnaldrende.
Jeg har også læst at man skal lade den nye være i et rum for sig, og lade døren være på klem sådan så de kan se og snuse hinanden, men ikke komme ind til hinanden, og sådan skal det være i 1-4 uger.
Da jeg var lille havde vi en kat på omkring 6 år og jeg fik plaget min mor til at vi skulle have en lille killing. Så det fik vi, tog ham, satte transportkassen i stuen og åbnede. Så hvæste den gamle af den nye og det var lidt oppe og køre i noget tid, og så var de venner. Røg da i totterne på hinanden engang i mellem, men lå og sammen og slikkede hinanden.
Men hvordan har i erfaring med, at det er bedst? Jævnaldrende? Hanner, hunner?! Eller hvordan. Vi vil meget gerne jhave noget hjælp, fordi vi jo vil have, at de skal have det godt
En misser til