{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Underlige knopper {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg har i en uge boet hjemme hos min bror og passet hans hund mens han var på ferie. Imens har min skovkat Kenzo været derhjemme sammen med mine forældre.. Jeg er lige kommet hjem igen, og da jeg aede Kenzo lagde jeg mærke til der var noget i hans nakke. Det føltes lidt som knopper et par steder i nakken . Det er meget svært at se hvad det er pga. hans pels, og han kan ikke sidde stille i længere tid af gangen, men jeg kunne ane meget lidt tørret blod, så det kunne godt ligne små sår.. Det første jeg kom til at tænke på var loppebid evt, men han er indekat, og mine forældre har ikke lagt mærke til at han har kløet sig i nakken.. Hvad kan det ellers være???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlige knopper
  • #1   21. aug 2011 Han må jo næsten have kradset sig. Det er ikke unormalt at sårene bliver 'knoppede' efter sådan en gang beskidte katteklør. Du kan jo lige rense med lidt klorhexidin, det er jo praktisk nok et sted, der ikke kan slikkes, og så må du jo holde øje med fremadrettet, om der kløes mere, eller om det var en engangsting.

• #2   21. aug 2011 Okay det vil jeg prøve.
    Jeg har for en uges tid siden skiftet hans foder, kan det evt. være en allergisk reaktion på det?

• #3   21. aug 2011 Det kan det meget vel. Så er det netop oplagt med kløe på forparten af katten (hvorimod lopper ofte er på bagparten). Hvis du har mistanke om foderallergi er det meget vigtigt, at holder godt system i hvad katten får at spise. Ikke give nogen godbidder eller madrester, kun kattemaden! Hvis I slet ikke har observeret noget, så er det måske lidt forhastet at skifte på foderet lige her og nu. Men nu hvor du er opmærksom på, at der kan være noget, så hold godt øje med katten, og hvis du får øje på, at den faktisk klør sig (eller bliver ved med at lave nye sår), så vil det være meget oplagt at skifte tilbage til det gamle foder og give dette i op mod 6 uger, så skulle kløen gerne være forsvundet helt igen (måske også længe før, men nogle gange kan det godt tage sin tid).

• #4   21. aug 2011 Skal jeg så kun nøjes med tørfoder eller må han også godt få vådfoder ved siden af?

• #5   21. aug 2011 Altså, jeg ville jo til enhver tid faktisk hellere give vådfoder frem for tørfoder smiley
    I en testperiode betyder det ikke så meget om fodringen lige er helt perfekt (f.eks. kun tørfoder). Det er jo kun nogle få uger det drejer sig om. Det vigtigste er, at du har godt system i hvad katten får, så der ikke er nogen tvivl om, hvorvidt den reagerer og på hvad. Det bliver mere tricky des flere forskellige ting, du giver.

• #6   21. aug 2011 aah okey , ja det vil jeg prøve så smiley Mange tak for råddet ..

• #7   21. aug 2011 Selv om jeg er enig med Lene, synes jeg lige det bør nævnes at en kat der er indekat sagtens kan få lopper. Man kan selv have haft dem med hjem, hvis man har været i nærheden af et andet dyr med lopper eller gæster kan have haft dem med.

• #8   21. aug 2011 Jeg har kun været i nærheden af min brors hund, og den har ikke lopper, og mine forældre har ikke haft nogen gæster på besøg i den her uge..

• #9   21. aug 2011 Nu tror jeg heller ikke at det er det der er problemet ved din kat, men mange tror fejlagtigt at indekatte ikke kan få lopper og det er ikke rigtigt.

• #10   22. aug 2011 Indekatte KAN godt få lopper - mine har lige haft en omgang (tror de kom fra dyrehospitalet hvor jeg havde min hankat indlagt) smiley

Kommentér på:
Underlige knopper

Annonce