859 visninger
|
Oprettet:
Det er måske ringorm... {{forumTopicSubject}}
Skrev her i lørdags en tråd ang. de underlige knopper på Cassie's hals...
Fik bare ikke rigtigt noget svar, så slog koldt vand i blodet, da hun ikke var påvirket af det på nogen måde.
Da jeg fik kikket bedre efter, så jeg det var sår, og har nu været til dyrlægen...
Der blev taget en prøve, og dyrlægen mente det er ringorm... som til min overraskelse slet ikke er orm, men en svampeinfektion...
Så nu skal jeg vente på svar fra den prøve...
Og så sluttede han af med at sige, at det også kan smitte over på mennesker, så jeg skulle lige holde øje med om jeg selv fik det... :s
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.549
Inden under var sårene så...
På mennesker kan man se det er runde ringe...
Men nu må jeg se, hvad den test viser... dyrlægen sagde bare, det højst sandsynligt var ringorm, og at den test vil vise, hvor alvorligt det er...
nov 2006
Følger: 12 Følgere: 8 Emner: 88 Svar: 1.297
Synes at ringene er en smule hævede og tørre - og det klør meget - så det passer fint hvis hun har revet hul på dem... Den stakkel ...
God bedring med hende...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Og ja, det smitter nemt fra akt til kat og menneske... Men jeg mener også, at har du haft det en gang, så er risikoen for at fåd et igen, ikke så stor..
Held og lykke
apr 2006
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 132 Svar: 1.549
Spørgsmålet er så bare, om min kæreste og jeg også burde i behandling, for der kan vel i bund og grund også sidde sporer på os allerede... og hvis vi så smitter kattene igen, efter de er behandlede... kan det ske?
jan 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 148
Ingen mennesker i huset var smittet af det!
Det du skal gøre er, at vaske kattene jævnligt, i enten klorhexidin shampoo eller nisoral (recept) og så ellers smøre pletterne med lamisilcreme (som fåes i håndkøb)
Kattenes ligge/opholdsteder gør du rent med virkon s!
Vores dyrlæge mener ikke den flydene medicin virker optimalt ( og han fik ret)
Hun fik først bund i det da hun fulgte denne anvisning.
Alle dine katte er nødvendigvis ikke smittet og krøver behandling, fakstisk siger man at katten skal have nedsat imunforsvar fx stress eller sygdom eller skal doseringen af smitte være høj, så jo hurtigere du komme i gang jo mere spare du dig selv for;0)
Det er måske ringorm...