{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.835 visninger | Oprettet:

Kat gemmer sig under sengen. {{forumTopicSubject}}

Vi har haft manne siden forrig søndag, han bruger det meste af tiden på at ligge under sengen eller inde i et skab smiley det har jeg det rigtig skidt med, de sidste par dage har han gemt sig mere end han plejer, han bliver hurtigt bange og ofte er det meget små lyde, fx. hvis vaskemaskinen er tænd, hvis jeg åbner en dåse sodavand og lign.

jeg syntes det er lidt underligt at han pludselig er begyndt at gemme sig mere

Ttidligere ejer har fortalt at han ikke var en "bangebuks" der, det eneste han var bange for der var støvsugeren og selvfølgelig hvis det var meget høje lyde, faldt noget på gulvet eller lign.

hvis jeg kalder kommer han heller ikke. Er der noget jeg kan gøre? Har sat en Feliway i stikkontakten, men ser ingen effekt, desværre.

Og det går fint mellem vores gamle kat og ham, der er ikke rigtigt noget.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af æbletræ 1.000 kr.
  • Opvaskemaskine vil ikke tænde 750 kr.
  • Montering af flexslange på køkken armatur 500 kr.
  • Cleaning 2 weeks 1.200 kr.
  • Tilslut ny køkkenvask til afløb og samle aftræk fra emhætte 1.200 kr.
  • Tilslutning opvaskemaskine 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat gemmer sig under sengen.
  • #2   17. aug 2011 hvis han gemmer sig ti timer om dagen skal jeg så bare lade ham være den tid, og ikke kontakte ham når han er under sengen eller i skabet?

Håber sådan han bliver mere tryk her

• #3   17. aug 2011 Lad katten bestemme farten - er den tryg i skabet eller under sengen, så lad den. Den kommer når den har overskuddet.

Tålmodighed belønner sig - den kommer når den er klar

• #5   17. aug 2011 Felis - De billeder hvor han ligger på sort gulvtæppe og de billeder hvor der er to katte på er taget her hos mig.

De andre billeder og det med barnet er taget i hans tidligere hjem.

Noget gange kommer han ud i stuen og ligger, han kan godt ligge på siden og når han gør det ser han meget afslappet ud, men der skal ikk meget til for han render hurtigt væk med halen nede, det kan være hvis jeg rejser mig for hurtigt fx. eller hvis jeg skal gå forbi ham, åbner jeg en dåse sodavand får han et chok, idag har jeg støvsuget, lukkede ham og mille ind i sove værelset da det jo er der han plejer at gå ind når han vil have fred. jeg syntes igår og idag har han gemt sig mere end han plejer.
    måske pga. støvsugeren.

men det er tydeligt at mærke på han han ikke føler sig tryk her.

• #6   17. aug 2011 jeg har ikke støvsuget en hel uge fordi jeg vidste han var bange for den og jeg ville lige give ham nogle dage her, inden jeg gik i gang med støvsugeren, som skrevet tidligere var støvsugeren det eneste han var bange for i tidligere hjem.

Vi har heller ikke haft mange gæster på besøg siden vi fik ham, så alt er foregået meget roligt siden han kom.

• #7   17. aug 2011 i tidligere var der også to små piger så han har jo været vant til støj og ballade fra børn.

• #9   17. aug 2011 syntes bare det er utroligt at han kan ændre så meget adfærd, jeg kan sagtens se at det ikke er sjovt for en kat at blive flyttet fra dens familie.
    men når tidl. ejer siger han ikke var en en bange kat der, kan jeg ikke forstå han er det her smiley

• #10   19. aug 2011 Ja, nu er tråden et par dage gammel, men jeg har ikke haft internet siden mandag aften, så jeg er lidt bagefter smiley
    Jeg personligt mener det er alt for tidligt, at snakke om... om katten er tryg i sit nye hjem smiley Nogle katte tager meget lang tid om at falde til, når de bliver flyttet som voksne. Vores Maggie tog rigtig lang tid ( og det var mere end 6 mdr.) om at falde til, da vi flyttede hende herhjem sidste år og hver gang der er sket forandringer så er vores kastrat Mulle endnu længere tid om at vænne sig til det nye... Men tålmodighed og atter tålmodighed skal der til for nogle katte smiley Prøv at skrive her i tråden igen om 2 mdr feks. Didde og fortæl hvordan det så går ? Jeg vil æde min gamle hat på, at til den tid, så er han faldet til... Der er jo ikke engang gået 2 uger endnu :)) Det skal nok gå godt, men lad ham bestemme tempoet og når han gemmer sig, så bare lad ham ligge... smiley Mit råd :)) Held og lykke med det :))

• #11   19. aug 2011 det er faktisk allerede blevet bedre, så det er dejligt, men han er stadig meget bange. men han har været meget mere fremme de sidste par dage så jeg er sikker på det nok skal komme. smiley

• #12   19. aug 2011 Dejigt at høre :))

• #13   19. aug 2011 Hej, nu er jeg også lidt sen på den. Men sådan var det også herhjemme da vi fik Putte. Hun var vildt skræmt, og vi tror hun har været ude for en form for mishandling som mindre. Men vi fik rådene som var at tage kontant til hende under sengen. Bare ligge lidt ved siden af og snakke til hende. Og så at lokke hende ud med lidt mad, bare så hun var klar over at det var trygt. Så aldrig at stirre hende i øjnene, fordi det betyder ballade mellem missere, men at blinke til hende engang i mellem og signalere at vi er venlige. Og sidst men ikke mindst har vi brugt zylkene piller. Det er for at katten ikke er så stresset. Når den så begynder at komme frem og være mere kan man stoppe igen. vi gav Putte i en måned og det hjalp helt vildt, men det tager tid. Hun udforsker hele tiden nye ting. I dag var hun fx oppe på vores tvmøbel for første gang, og vi har haft hende i ca.4 måneder.

Men rigtig meget held og lykke med det, og super godt at det allerede går bedre smiley

• #14   20. aug 2011 sofia - man tak for rådene smiley

Kommentér på:
Kat gemmer sig under sengen.

Annonce