Kat gemmer sig under sengen. {{forumTopicSubject}}
Vi har haft manne siden forrig søndag, han bruger det meste af tiden på at ligge under sengen eller inde i et skab det har jeg det rigtig skidt med, de sidste par dage har han gemt sig mere end han plejer, han bliver hurtigt bange og ofte er det meget små lyde, fx. hvis vaskemaskinen er tænd, hvis jeg åbner en dåse sodavand og lign.
jeg syntes det er lidt underligt at han pludselig er begyndt at gemme sig mere
Ttidligere ejer har fortalt at han ikke var en "bangebuks" der, det eneste han var bange for der var støvsugeren og selvfølgelig hvis det var meget høje lyde, faldt noget på gulvet eller lign.
hvis jeg kalder kommer han heller ikke. Er der noget jeg kan gøre? Har sat en Feliway i stikkontakten, men ser ingen effekt, desværre.
Og det går fint mellem vores gamle kat og ham, der er ikke rigtigt noget.
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 124 Svar: 331
Håber sådan han bliver mere tryk her
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.016
Tålmodighed belønner sig - den kommer når den er klar
mar 2009
De andre billeder og det med barnet er taget i hans tidligere hjem.
Noget gange kommer han ud i stuen og ligger, han kan godt ligge på siden og når han gør det ser han meget afslappet ud, men der skal ikk meget til for han render hurtigt væk med halen nede, det kan være hvis jeg rejser mig for hurtigt fx. eller hvis jeg skal gå forbi ham, åbner jeg en dåse sodavand får han et chok, idag har jeg støvsuget, lukkede ham og mille ind i sove værelset da det jo er der han plejer at gå ind når han vil have fred. jeg syntes igår og idag har han gemt sig mere end han plejer.
måske pga. støvsugeren.
men det er tydeligt at mærke på han han ikke føler sig tryk her.
mar 2009
Vi har heller ikke haft mange gæster på besøg siden vi fik ham, så alt er foregået meget roligt siden han kom.
mar 2009
mar 2009
men når tidl. ejer siger han ikke var en en bange kat der, kan jeg ikke forstå han er det her
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.707
Jeg personligt mener det er alt for tidligt, at snakke om... om katten er tryg i sit nye hjem Nogle katte tager meget lang tid om at falde til, når de bliver flyttet som voksne. Vores Maggie tog rigtig lang tid ( og det var mere end 6 mdr.) om at falde til, da vi flyttede hende herhjem sidste år og hver gang der er sket forandringer så er vores kastrat Mulle endnu længere tid om at vænne sig til det nye... Men tålmodighed og atter tålmodighed skal der til for nogle katte Prøv at skrive her i tråden igen om 2 mdr feks. Didde og fortæl hvordan det så går ? Jeg vil æde min gamle hat på, at til den tid, så er han faldet til... Der er jo ikke engang gået 2 uger endnu :)) Det skal nok gå godt, men lad ham bestemme tempoet og når han gemmer sig, så bare lad ham ligge... Mit råd :)) Held og lykke med det :))
mar 2009
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.707
maj 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 106 Svar: 344
Men rigtig meget held og lykke med det, og super godt at det allerede går bedre
mar 2009
Kat gemmer sig under sengen.