1.410 visninger
|
Oprettet:
Lider mine katte ligesom jeg? {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Jeg er lige flyttet i ny lejlighed og jeg opdagede skimmelsvamp her for et par dage siden.
Jeg går selv og har det rigtig skidt, hovedpine, vejrtrækningsproblemer, føler mig forkølet og den slags.
Men jeg kommer til og tænke på: Kan mine katte også få det dårligt af skimmelsvampen?
Indtil videre har jeg ikke mærket noget på dem, de spiser, drikker og leger som de plejer, men jeg synes at den ene nyser mere end han plejer..
Er det lige så farligt for dem som det er for mennesker?
På forhånd tak.
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Og det gjorde jeg også selv for den sags skyld..
Efter vi er flyttet, er hans udslæt forsvundet og han virker mere "på"..
Før sov han bare det meste af tiden...
Så ja, det kan sagtens påvirkede de firbenede også!
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 105 Svar: 412
Der er intet og se nu, men det kan jo sagtens komme lige pludselig.
Tak for svar begge to.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
mar 2006
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 57
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Vh bygningskonstruktøren, der har set en del onde skimmelsvampe! ;P
apr 2011
mar 2006
De kommer til og gøre noget ved dette, jeg er ret sikker på at det er skimmelsvamp, jeg kan dog ikke se noget, men her er MEGET fugtigt, der løber kondensvand på min side af vinduet, mit gulvtæppe i soveværelset føles fugtigt engang imellem og min seng lugter allerede jordslået (sommerhusagtigt) efter 14 dage.
Plus at jeg så kan mærke at min krop reagerer mærkeligt.
apr 2011
Kan du se om det kommer "udefra" ved fx at fodpaneler er revnet eller sådan?
Vi havde også en stooor plet på væggen nede ved fundamentet i vores lejlighed og det var helt sort og brunt og der løb vand ned, men det viste sig at være alm. vinterfugt og kunne holdes nede med at vaske det ugentligt med atamon. Sådan noget ville også kunne holdes lidt væk med svampedræbende maling.
Men nu er det jo ikke vinter og når du har så¨tydelig helbredsændring ville jeg gætte på skimmelsvamp. I kan vaske det af med Atamon indtil videre, men der skal gøres noget for det kan være dødeligt! Også for en stor stærk mand i sin bedste alder og helbred, så især også for dyr.
jun 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 57
Du kan evt. også bruge rodalon til at vaske det af i. Skimmelsvamp viser sig ofte som nogle sort/brune plamager de steder hvor det er ramt (:
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
den er meget effektiv mod skimmelsvamp. den kan trække en hel skimmelkultur ud af et profilbræt.
Hvis det var mig ville jeg gøre alt i verden for at finde en ny "ren" bolig, håber du leder og finder en god bolig, da skimmelsvamp er noget af det værste at bo i, det gør mennesker og dyr meget syge.
mar 2006
Jo, jeg prøver og finde et andet sted og bo, for det her magter jeg ikke.
Jeg fik endnu et bevis på hvor fugtigt her er - Igår aftes havde jeg åbnet en pose Blue Jeans lakridser, imorges da jeg står op og posen ligger på bordet er lakridserne helt klistret sammen af alt det fugt der er her..
Jo jeg lufter meget ud, både stue, soveværelse og badeværelse..
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Fy føj det var ulækkert!
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 374 Katte: 4 Emner: 183 Svar: 7.232
Ja, meld dig ind i LLO. LO er noget andet:-).
Når man tester en asmatisk kat, gør man det også for skimmelsvampe så vidt jeg ved, så ja den kan også blive syg.
Det er godtnok surt at det er en ny bolig, men når du allerede har udtalte symptomer, så er det ud! Jeg ved at det kan være svært at finde steder hvor man må have flere dyr, men så mu du forsøge at finde en midlertidig løsning. Desværre går vi mod vinter så skurvogn og campingvogn er nok ikke så godt! Omvendt så bliver det bare værre når det bliver efterår og fugtigt ( det er det jo allerede), så lad dig ikke spise af med "ingenting". Held og lykke og god bedring!
nov 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 68
Lider mine katte ligesom jeg?