Min gamle hunkat, ved ikke hvad hun fejler... :( {{forumTopicSubject}}
Hejsa Kattegalleri.
Jeg ejer en gamle sort hunkat som er 17 år gammel. Min mor har været ved at snakke om at hun skal aflives fordi hendes mave ser underlig ud. Den er rimelig rund, sådan næsten oppustet og hun er ikke selv tyk faktisk rimelig tynd i resten af kroppen, det er bare hendes mave der er sådan oppustet.
Vi har engang snakket om hvad hun kunne have i maven for hun har nogen gange nogle kugler i maven som om det er bruskkugler eller sådan noget. Min mor har nævnt mavekraft eller noget i den stil.
Jeg vil så gerne se om der er noget jeg kan gøre for hende da jeg elsker min kat over alt på jorden og hun har fulgt mig siden jeg blev født.
Vil virkelig gerne have hjælp for jeg vil ikke have hun skal have smerter, men jeg ville også have så utroligt svært ved at skulle sige farvel til hende.
Har overvejet at tage hende til en dyrelæge så hun kan blive undersøgt.
Hun spiser, drikker, mijauver, spinner, og går fint omkring. Men hun ser nogle gange også skidt ud.
Please.. hjælp mig.. er der nogen der kender det med deres hunkatte?
Hun har fået killinger en gang, men blev så stillireceret da min mor ikke ville have flere killinger...
I kan se hende på min profil under " My"
jan 2011
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 9 Emner: 3 Svar: 18
Regner med jeg vil smutte forbi dyrelægen på onsdag med hende, jeg prøver at passe hende med alt slags foder, hun får det bedste af det bedste og intet andet(:
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Det lyder ikke så godt 17 år er en høj alder, og symptomerne (eller symptomet) kan være tegn på alvorlig sygdom, så jeg synes det er en rigtig god ide med et dyrlægebesøg.
Jeg håber det bedste.
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 213
jan 2011
Jeg har også selv haft en killing før som viste sig at have en mavesygdom som var medfødt. Og den blev desværre aflivet uden jeg nåede at sige farvel
apr 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 213
jan 2011
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Du skal selvf. lige kigge forbi dyrlægen. Det kan jo være alvorligt og så skal du måske tage en tung beslutning- lad dyrlægen hjælpe dig med det (altså at tage stiling) så føler man sig knap så ond - sådan har jeg det i hvert fald!
Dog véd jeg at en oppustet mave kan være et tegn på noget så uskyldigt som orm - og de er nemme at slippe af med!
Har hun normal afføring og tisser normalt?
Jeg håber på en update.
Held og lykke med den "gamle tøs".
jan 2011
Ja hun har normal afføring og tisser normalt.
- Er det evt. nogen der ved hvad et sundhedstjek vil koste?
.. min mor er en del imod det. /:
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Er forarget over hvordan man overhovedet kan være imod et sundhedscheck... Det er et levende væsen og hvis man har indviliget i at anskaffe sig en kat må man dæleme også være klar på at ville det bedste for den SAMT komme frem med pengepungen engang imellem uanset om det er dyrlæge, god mad, snacks, legetøj, grus osv.
Har man sagt A må man også sige B.
Så mit råd er jo selvfølgelig: "skide være med hvad det koster, hvis man vil sin kat det bedste. Og din mors holdning kan jeg kun holde lang afstand fra" :o)
aug 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 863
Du kan måske "afbetale" på en eller anden måde med din arbejdskraft ?
Hvis du foreslår det til din mor, kan det være hun blir blød
Det ER jo mange penge .....
Men den gamle missekat skal da kigges på
Knus Anne
jan 2011
For pokker ja, hun er en gammel kat 17 år. det er jo noget af en alder for en gammel hunkat (:
_ Tak til jer alle (:
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Et sundhedstjek koster hos min dyrlæge 650 kr. men så er det også incl. vaccination og det er jo ikke det det handler om her!
Altså må det være billigere:-)
Hos min dyrlæge kan man også redde sig lidt rabat hvis man er "god kunde" hos ham:-).
Jeg synes altså ikke at du skal vente meget længere. Du kunne jo også prøve at ringe til dyrlægen. Nogle er så flinke så de giver råd pr. tlf. og derudfra vurderer om den skal tjekkes.
En ormekur er en enkelt pille og den koster omkring 90 kr. incl udleveringsgebyr:-)
Min gamle hunkat, ved ikke hvad hun fejler... :(