{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Sterilisation af hunkat {{forumTopicSubject}}

Min halvandet år gamle kat skal steriliseres idag... Er lidt spændt på det og på hvordan hun kommer til at have det og undrer hvor længe de typisk er påvirket og om man skal være forberedt på et eller andet særligt idag og imorgen? Nogle erfaringer? Dyrlægen vil jo sikkert informere mig og det er nok også individuelt men... altid rart også at høre nærmere fra katteejere. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sterilisation af hunkat
  • #1   5. dec 2011 Du skal nok passe på at holde hende i ro - for de er ofte hurtigt ovenpå, og kender ikke nødvendigvis selv deres begrænsninger, men er i fuld gang, ligeså snart narkosen aftager helt ;o) Så er der jo risiko for, at stingene går op eller for blodansamlinger. Det er dog en lille risiko, men alligevel ;o)

• #2   5. dec 2011 En nysteriliserer hunkat kan sagtens tåle at bevæge sig. Jeg ville foberede en bodystocking af MICROFIBER i tilfælde af hun slikker for meget.

Her er modellen hvordan man gør - og fotomodeller
    http://www.kattegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=9807

• #3   5. dec 2011 Tak skal I have! Og Lis: tak for linket, det ser genialt ud. smiley

• #4   5. dec 2011 Det er meget vigtigt at holde hende ordentligt varm når hun kommer hjem, hvis hun stadig er meget påvirket af bedøvelsen..
    De kan nemlig ikke selv regulere deres kropstemperatur så længe de er påvirket, og hvis de ikke bliver holdt ordentligt varme, kan der gå lang tid, før de kommer ordentligt ud ad bedøvelsen.

• #5   5. dec 2011 Tak for input om det med varme, det er en rigtig god detalje at være opmærksom på. Har tænkt tanken, hvordan det er for hende at blive kørt hjem i den "kolde bil" men må prøve at varme den godt op på vej til dyrlægen. smiley

• #6   5. dec 2011 Ja gør det, og læg et lille tæppe eller et håndklæde i transportkassen, så hun ikke fryser op ad plastikken.. smiley

Da vi (min kæreste og jeg) fik vores kat steriliseret var vi opmærksomme nok på, hvor vigtigt det var med varmen. Det resulterede i, at vi måtte tale flere gange med dyrlægen og vores stakkels Frigg tog faktisk flere dage om at komme sig helt over bedøvelsen - vi var ved at gå ud af vores gode skind.. Puha, vi var godt nok nervøse for, om hun overhovedet ville komme sig. Men da vi fandt ud af, at det var på grund af manglende varme, gik det hurtigt og hun blev hurtigt sig selv igen.
    Katten skal selvfølgelig ikke overophedes, men det er bare SÅ vigtigt, at den bliver holdt varm med et tæppe eller lignende.. smiley

• #7   5. dec 2011 Hej!

Så er Mynta hjemme igen efter vel overstået operation og jeg synes hun ser ud til, at have det forholdsvis godt efter omstændighederne. hun spiser og drikker og ser ikke ud til at være vildt meget bedøvet stadigvæk selv om man da kan ane lidt og hun går med noget stive ben.

Forsøgte at lægge mig i sengen med hende med diverse tæpper og der holdt hun ud i kort tid men foretrak senere at ligge for sig selv nede på et gulvtæppe. Og hun er ikke meget for, at få et tæppe over sig... Så jeg holder lav profil lige nu men forsøger at være opmærksom på hvordan hun har det og have diverse tæpper parate, hvis det er.

Det er faktisk dejligt, at det er overstået nu og umiddelbart er gået godt. Det var alligevel ikke helt rart, at sidde på arbejde og undre hvordan operationen gik, om hun nu kunne tåle narkosen osv. Det var dejligt at se hende igen og se, at hun "lignede sig selv".

Håber hun får lyst til at ligge og putte sig lidt hos mig men ellers må jeg respektere, at hun evt. gerne vil være for sig selv nu, hvor hun ikke er helt på toppen og så holde lidt øje fra afstand.

Og så er jeg meget spændt på om jeg kan få den smertestillende pille i hende i morgen tidlig... smiley Håber det lykkes, at skjule den i noget paté. Ved ikke om der er andre fif? smiley

Kommentér på:
Sterilisation af hunkat

Annonce