{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

Anskaffelse af 3. kat? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen derude.
Jeg skriver fordi jeg gerne vil høre jeres mening om at man har 3 katte.
Jeg har nelig haft 3 katte før (den ene blev desværre syg smiley ) - og der hørte jeg hele tiden kommentarer som "Du er for dum at have 3 katte" og "2 katte er nok - hvis ikke en er det bedste".
Det skal lige siges at min familie ikke er så "dyreglad" så der findes kun 2 hunde (min mors og min mormors) og så mine 2 katte.
Men hvad synes i? Er det for meget med 3 katte?
Jeg personligt havde ingen problemer med 3 katte - og jeg har på nuværende tidspunkt en på 3 år og en på 1 år.. Og hende på 3 år gider ikke lege med ham den anden, selvom han elsker at tumle rundt. Så tænkte jeg at finde en 3 killng, som han kunne lege med, og så kunne Snuske få fred og ro.
De er begge neutraliseret (det synes jeg bare at alle mine katte skal være smiley ).
Hvad mener i?
Fortsat god dag til alle jer gode kattevenner smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anskaffelse af 3. kat?
  • #1   14. jul 2011 hvis du har det godt med 3 katte og det fungerer, ja så skal du da ikke lytte til hvad andre mener. jeg har 4 og får da også en del kommentarer med på vejen, men det er nu engang mit liv som de andre ikke skal bestemme over....så lad dem ha deres mening og behold du din ;0)

• #2   14. jul 2011 Jeg får nr. 4 her i morgen...

Så længe kattene trives, kan jeg ikke se noget problem..

• #3   14. jul 2011 Jeg elsker jo katte, og kan ikke få nok - men selvfølgelig skal man også stoppe på et tidspunkt. Men forstår ikke hvorfor folk ikke kan blande sig udenom? Det kan godt være at de mener at det er dyrt at have katte, men når man lærer at købe kattegrus og mad i store mængder på tilbud, så er det altså ikke galt. Og jo det koster at få dem neutraliseret, men det skal jo bare gøres. Min kærestes side af familien, har slet ingen dyr - så især dem får jeg kommentarer fra (de kan så heller ikke li mig i forvejen smiley )
    Min kæreste ved ikke om han tør at få en kat mere, fordi han ikke vil høre alle de kommentarer.. Men synes bare Dupont skal have en som gider leje med ham.. Og Snuske skal have fred til at tulle rundt som hun gjorde før jeg fik Dupont..

• #4   14. jul 2011 Lotte: Tillykke med den 4 kat smiley Det er altid dejligt at få en ny i familien smiley

• #5   14. jul 2011 Hvis det gør at din(e) katte ikke keder sig, eller at du bare gerne vil have en til for 1 er sjældent nok ;o) så skid da på hvad de andre synes. Der er ligeså mange forskellige måder at leve sit liv på som der er mennesker i verden og hvis man ikke kan acceptere hinandens forskellighed (længe leve!) så har man seriøst et problem i denne globaliserede verden.
    Hvis de får det forklaret med et tonefald der siger "hvor er jeg dog træt af jeres barnlige kommentarer" så skal de nok holde deres mening for dem selv ;P
    Nu er min familie dyreelskere , og især min svigerfamilie er kattemennesker, men jeg nægter at bukke under for pres.

• #6   14. jul 2011 jeg har 3 katte og det er jeg glad for, den ene gider nemlig ikke de andre 2 som nyder godt af hinanden, dagen lang. så syntes da du skal få en til, hvis du har lyst. lad andre om deres mening, så længe du har det godt med 3 katte og ja dine katte har det godt..

• #7   14. jul 2011 Jeg tror at jeg får mig en lille ny smiley Vi er jo alle forskellige, og det må folk finde sig i. Nu skal jeg bare overtale kæresten smiley

• #8   14. jul 2011 Så må jeg lige deltage smiley

Hvis man skal have tre katte, hvor stor en lejlighed/hus skal man så have? altså jeres meninger..

• #9   14. jul 2011 Jeg synes bestemt heller ikke du skal tænke for meget i hvad de andre siger, du ved bedst hvad der er godt for dig og dine katte. smiley

så held og lykke med at overtale kæresten, smiley

jeg selv har os to katte søskende, og har også taget den beslutnig at jeg ville have nr. 3 kat, Har en dreng og en pige, og Malou vil gerne lege men ikke altid så vildt som balou vil, han er jo en lille balledemager og hun er en fin lille prinsesse, så derfor tog jeg beslutningen da jeg fandt udaf at mim opdrætters kat ventede sig.

så nu skal jeg have den smukkeste hellig birma dreng O'malley og er bare så spændt på når han skal herhjem, der går dog lidt tid endnu, da han kun er 6uger. ca. smiley

• #10   14. jul 2011 Bare de har rig mulighed for at lægge sig et sted hvor de har fred, og gode kradse, klatre og lege muligheder kan en 2 vær. på 60 kvm vel godt fungere.

Jeg har en 2 vær. på knap 60 kvm i centrum by så der holdes katten inde med mindre det er godt vejr, så kommer der sele på den.
    Jeg har meget højt til loftet så der kan sættes trappe-hylder op og ting og sager (kun fantasien sætter grænser), samt et gulv-til loft krads og en lege-tunnel der ligger i gennemgangen (med stor succes!!)

Bare der er plads til 3 kattebakker (+1 ekstra) og det, beskrevet ovenfor kan jeg ikke se problemet ligger i størrelsen, men mulighederne. :o)

• #11   14. jul 2011 min lejlighed er omkirng de 80m2, men udover det har jeg to hemse og en stue der går op i kip så jeg har synlige bjælker, hvilket giver mine katte ekstra plads til at legerundt og føle sig som de ejer hele verden.

ved ikke hvor meget plads en kat egentlig har brugfor men hvis man har nok plads til at de kan tage sig en lille løbetur, og hvis man har nok aktiverings legetøj og måske mulighed for at give katten noget i højden så den kan klatre osv. så skulle der ikke være nogen grund til ikke at kunne have 3 katte, tænker jeg.

og hvis det er i et hus, så ville det jo være oplagt at lave en kattegår evt. iforbindelse med et vindue som katten så kan smutte ud i så den/De kan komme udenfor, så giver det os lidt mere aktivering til katten, og den løber ikke på nogle af de farligeting som der er ude for ens egen hæk.

• #12   14. jul 2011 jeg bor på 110 og har masser af plads. har også en altan som er lavet om til kattene.de er indekatte jeg har 2 store krædsetræer, et på altanen, 1 i stuen, men ellers masser af steder de, kan gå hverfor sig vis de ikke gider hinanden.. det største hit her, er vinduekarmene, der nyder de at flyde i hver sit

• #13   14. jul 2011 Jeg synes faktisk, at tre eller fire er bedre end to, for skulle man af en eller anden grund miste den ene, har man stadig et par gode venner og skal ikke til at starte forfra.

• #14   14. jul 2011 Jeg flytter i fra en lejlighed på 30 kvm til en på næsten 90 kvm, så det er ikke pladsen der kommer til at mangle.. smiley Og se har masser af lejetøj og kradsetræ smiley

• #15   15. jul 2011 Jeg har lige pt. (med killinger) 7 stk. rendende på 50 m² og der er ingen der lader til at være generede af det...

Får så en voksen kat i dag, men de 4 killinger rejser i løbet af den næste uges tid..
    Så jeg ender med 4 i det hele..

• #16   15. jul 2011 Bare at ens rum er godt udnyttet, og ingen bliver generet af det, så kan jeg heller ikke se nogle problemer smiley Men jeg har reserveret en sød lille røs hankilling nu smiley Får ham hjem den 15 August smiley Så passer det med at v er flyttet, og er kommet på plads smiley

• #17   15. jul 2011 Hvor dejligt..

Tillykke med kommende nye familiemedlem :0)

• #18   15. jul 2011 Mange tak Lotte smiley

Kommentér på:
Anskaffelse af 3. kat?

Annonce