Anskaffelse af 3. kat? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen derude.
Jeg skriver fordi jeg gerne vil høre jeres mening om at man har 3 katte.
Jeg har nelig haft 3 katte før (den ene blev desværre syg ) - og der hørte jeg hele tiden kommentarer som "Du er for dum at have 3 katte" og "2 katte er nok - hvis ikke en er det bedste".
Det skal lige siges at min familie ikke er så "dyreglad" så der findes kun 2 hunde (min mors og min mormors) og så mine 2 katte.
Men hvad synes i? Er det for meget med 3 katte?
Jeg personligt havde ingen problemer med 3 katte - og jeg har på nuværende tidspunkt en på 3 år og en på 1 år.. Og hende på 3 år gider ikke lege med ham den anden, selvom han elsker at tumle rundt. Så tænkte jeg at finde en 3 killng, som han kunne lege med, og så kunne Snuske få fred og ro.
De er begge neutraliseret (det synes jeg bare at alle mine katte skal være ).
Hvad mener i?
Fortsat god dag til alle jer gode kattevenner
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.146
Så længe kattene trives, kan jeg ikke se noget problem..
jan 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 31 Svar: 134
Min kæreste ved ikke om han tør at få en kat mere, fordi han ikke vil høre alle de kommentarer.. Men synes bare Dupont skal have en som gider leje med ham.. Og Snuske skal have fred til at tulle rundt som hun gjorde før jeg fik Dupont..
jan 2009
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Hvis de får det forklaret med et tonefald der siger "hvor er jeg dog træt af jeres barnlige kommentarer" så skal de nok holde deres mening for dem selv ;P
Nu er min familie dyreelskere , og især min svigerfamilie er kattemennesker, men jeg nægter at bukke under for pres.
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 611
jan 2009
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 106 Svar: 680
Hvis man skal have tre katte, hvor stor en lejlighed/hus skal man så have? altså jeres meninger..
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
så held og lykke med at overtale kæresten,
jeg selv har os to katte søskende, og har også taget den beslutnig at jeg ville have nr. 3 kat, Har en dreng og en pige, og Malou vil gerne lege men ikke altid så vildt som balou vil, han er jo en lille balledemager og hun er en fin lille prinsesse, så derfor tog jeg beslutningen da jeg fandt udaf at mim opdrætters kat ventede sig.
så nu skal jeg have den smukkeste hellig birma dreng O'malley og er bare så spændt på når han skal herhjem, der går dog lidt tid endnu, da han kun er 6uger. ca.
apr 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 42 Svar: 2.770
Jeg har en 2 vær. på knap 60 kvm i centrum by så der holdes katten inde med mindre det er godt vejr, så kommer der sele på den.
Jeg har meget højt til loftet så der kan sættes trappe-hylder op og ting og sager (kun fantasien sætter grænser), samt et gulv-til loft krads og en lege-tunnel der ligger i gennemgangen (med stor succes!!)
Bare der er plads til 3 kattebakker (+1 ekstra) og det, beskrevet ovenfor kan jeg ikke se problemet ligger i størrelsen, men mulighederne. :o)
jan 2011
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 7 Emner: 17 Svar: 415
ved ikke hvor meget plads en kat egentlig har brugfor men hvis man har nok plads til at de kan tage sig en lille løbetur, og hvis man har nok aktiverings legetøj og måske mulighed for at give katten noget i højden så den kan klatre osv. så skulle der ikke være nogen grund til ikke at kunne have 3 katte, tænker jeg.
og hvis det er i et hus, så ville det jo være oplagt at lave en kattegår evt. iforbindelse med et vindue som katten så kan smutte ud i så den/De kan komme udenfor, så giver det os lidt mere aktivering til katten, og den løber ikke på nogle af de farligeting som der er ude for ens egen hæk.
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 611
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
jan 2009
okt 2007
Får så en voksen kat i dag, men de 4 killinger rejser i løbet af den næste uges tid..
Så jeg ender med 4 i det hele..
jan 2009
okt 2007
Tillykke med kommende nye familiemedlem :0)
jan 2009
Anskaffelse af 3. kat?