{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Huskat vs blandingskat
  • #2   28. jun 2011 vil nu mene at en blandingskat også er en kat af to forældre som begge er uden stamtavle men som ikke ligner huskatte. fx en langhåret kat, hvor ingen af forældrene er med tavle, men stadig langhåret.
    en killing af to blandingskatte er jo også en blandingskat selvom ingen af forældrene er racer.

• #4   28. jun 2011 Jeg ved godt hvad en blandingskat er.. Men jeg vil mene at det er det samme som en huskat smiley

• #5   28. jun 2011 vil det sige at i vil kalde min cleopatra, for en huskat?
    hun er uden tavle, hendes forældre er begge langhårskatte, uden tavle, men som ligner (har visse træk lign.) NFO, men hun er da tydeligvis ikke en huskat, selvom hendes forældre ikke er race.
    er ligeglad hvad hun er, da huskatte i mine øjne er ligeså meget værd, men at kalde en langhåret kat, for en huskat er jo forkert!

• #6   28. jun 2011 Havde det været en hund havde man kaldt dem for bastard, rundkørsel, hul-i-hæk-hund osv. Nu mener jeg så osse at huskatten er en race, men den er korthåret. En blandingskat må vel være en kat af ubestemmelig herkomst.
    Man kan udstille en huskat, men det kræver den er 100% huskat og neutraliseret. En forfinet udgave af huskatten kaldes Europé, men jeg får nok nogen på lampen for den tolkning.
    Selv om blandingskatte osse er dejlige, tager jeg mere og mere afstand til dem, da de er skyld i at den danske huskat, er i fare for at blive udryddet.

• #9   28. jun 2011 En huskat er bestemt ikke det samme som en blandings kat smiley og en blandingskat kan aldrig være en huskat smiley

• #10   28. jun 2011 Okay - mange tak for svar smiley

Nu gav det mere mening.

• #11   28. jun 2011 Michelle P: Det handler ikke om kattens værdi, men om dens herkomst smiley Din kat er jo så en blandingskat..

• #12   28. jun 2011 Michelle P ** at kalde en langhåret kat, for en huskat er jo forkert!**

Ja, og fx i efterlysninger uden foto er det også særdeles uhensigtsmæssigst at skrive "huskat" under race, hvis det drejer sig om en langhåret eller masket kat.

Kommentér på:
Huskat vs blandingskat

Annonce