huskat vs. blandingskat {{forumTopicSubject}}
dette er ikke noget admin har bedt om eller noget, men mig personligt der har tænkt at det var på sin plads at gøre opmærksom på forskellen på en balndingskat og en huskat herinde, sådan som jeg ser det
Jeg har som hjælpeadmin set mange der sætter deres smukke huskatte ind som blanding af racer. det synes jeg er synd for det svarer til at kalde en ren norsk skovkat for blanding af racer. men det er den ikke, en huskat er en huskat og en skovkat er en skovkat.
blanding af racer derimod, betyder netop det...at katten er blandet af to forskellige racer. ret mig endelig hvis der er andre opfattelser, dette er som sagt min personlige holdning
Et eksempel er en MCO og en huskat, eller en ragdoll og skovkat. altså to kendte racer., der blandes.
Jeg synes vi skal prøve at holde huskatte-racen i hævd, for den er altså en katte race ligesom alle de andre med tavle.
så jeg vil opfordre til at alle der har sat deres kat som blanding af racer, lige ændre den til huskat hvis der ikke er blandet noget andet race i den.
det er altså synd at sætte en smuk huskat som blanding af racer, men mange ved måske ikke at der findes en huskatte-kategori eller man ikke ved hvornår en kat er en blanding
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 7 Svar: 75
Når man så kommer som ny bruger her og har en fin og dejlig staldkat uden nogen form for stamtavle, så tror man nemt at blanding af racer er løsningen her..
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
okt 2007
okt 2007
så en huskat og en MCO vil få blandingskillinger.
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
okt 2007
men har man en korthåret kat man har fundet og ikke kender ophav på så kan man ikke kalde den en MCO blanding.
vi går jo ikke ind og ændrer eller sletter katte under forkert race. i grelle tilfælde kan vi bede admin gøre det. men ellers spørger vi bare brugeren pænt om at ændre det, med mindre vi er galt på den og de ved at der er race blandet i katten.
jeg synes bare det er synd at mange huskatte kommer il at hedde blanding af racer herinde fordi brugerne ikke ved at der er en seperat kategori for huskatte, eller fordi det er sådan ved heste at alle uden stamtavle hedder blandinger.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.114
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 3 Emner: 108 Svar: 684
okt 2007
dette er et galleri hvor nye som gamle katteelskere kommer og ser på dejlige katte. hvis de er oprettet forkert giver det er forkert billede af katten.
lad os sige at jeg ønsker mig en perser. jeg går ind på en masse rpofiler og de er en glad blanding af MCO, huskatte, exotics og persere..hvordan skal jeg så vide hvordan en rigtig perser ser ud?
man udvander racerne ved at sætte dem under forkert kategori.
desuden vil jeg som person have tendens til at vurdere en smuk huskat som grim, fordi den er sat til at skulle have MCO i sig. så sammenligner jeg med MCO standarden og der falder katten igennem. sammenlignede jeg den med huskatte standarden så ville den pludselig være helt rigtig.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.114
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.016
Med stamtavle
Uden stamtavle
huskat vs. blandingskat