{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.470 visninger | Oprettet:

Aggressiv adfærd hos min nye kat. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige købt min 4. kat og hun har nu boet her i nogle dage, jeg undre mig bare over at hun er så aggressiv overfor mine andre katte - hun er den første kat jeg har der har været på den måde, de andre 3 jeg har, har altid været bange for de andre, men ikke hende, hun går hele tiden til angreb.

Jeg har hende, hun er 13 måneder og så har jeg en til hunkat på 15 måneder. Derudover har jeg også 2 ældre katte. Jeg har fået hende sådan at hende på 15 måneder havde en at lege med. Jeg fik den nye kat i mandags, og hun er bare blevet så aggressiv at det går mig på nerverne !!! smiley

For lidt siden løb hun efter hende på 15 måneder, og de var ved at vælte hele lejligheden. Kan man gøre noget? Holde dem adskilt måske? Jeg håber på svar!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv adfærd hos min nye kat.
  • #1   18. jun 2011 hej. jeg er ikke ekspert. men det de andre plejer at anbefale er at holde dem adskilt og lade dem vænne sig til hinandens dufte indtil de mødes fysisk.
    derudover er situationen nu så anspændt at du bliver nødt til at holde dem adskildt for at få udlignet aggressionerne. altså måske holde dem i hvert sit rum i noget tid også lade dem bytte rum, for at dufte til hinanden uden at mødes rigtigt. en sammenføring af 2 hunkatte på 1 år er jo ikke let, så det skal ske meget langsomt og tålmodigt.
    men det skulle nok ha været gjort fra start.
    der er garanteret andre gode forslag smiley held og lykke


  • Charlotte O
    Charlotte O Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 20 Svar: 147
    #2   18. jun 2011 Jeg tror desværre ikke det hjælper at holde dem adskilt - så skulle det nok have været inden de mødte hinanden, så de kunne vænne sig til de nye dufte.

    Har den nye kat været udekat før?
    Min svigermor har 7 katte. de 6 af dem er i løbegård, mens den syvende hunkat kommer helt ud som hun vil.
    og hun har aldrig kunne enes med nogen af de andre, hun går dog ikke til angreb på dem mere, men hun hvæser og knurrer af dem. men det er bare sådan det er blevet hjemme hos dem, der er ikke nogen der lider under det.

    Men jeg kan godt se at det er et problem for dig da det var ment som en legekammerat.
    Jeg tror heller ikke du skal blande dig for meget i deres opgør - det skader nok mere end det gavner - medmindre at det selvfølgelig er så voldsomt at det er til fare for nogle af dem.

    hvad hvis du lukker de 2 gamle katte væk, også prøver at hælde noget våd mad op til de 2 andre.
    også lader dem spise af hversin tallerken et 2-3 meter fra hinanden. så skal du ikke lade katten gå hen til den agresive, men den aggresive må gerne gå hen til den anden og spise dens mad. det tip gav dyrelægen mig engang.
    for hvis det "bare" er et opgør mellem dem, så hjælper du lidt på vej med at lade den ene spise dens andens mad, hvis du forstår smiley


  • #3   19. jun 2011 Hvis begge de unge hunkatte er fertile, kan det udmærket være problemet. Er de derimod neutraliserede, tror jeg, de nok skal vænne sig til hinanden.

  • #4   19. jun 2011 Igen kommer svarene an på om kattene er neutraliseret eller ej.


Kommentér på:
Aggressiv adfærd hos min nye kat.

Annonce