Jeg er rasende.. stakkels lille killing :-( {{forumTopicSubject}}
Jeg er så sur og skuffet over hvor frastødende og ligegyldige nogle mennesker er overfor katte ( og sikkert andre dyr).
Jeg havde i dag en hyggelig aftale med min søster, om en is og lidt solhygge.. men det blev da hurtigt ændret. Da min søster kommer hjem til mig, og banker på min dør på 1. sal i en lejlighed, som ikke ligefrem ligger i et af byens bedre kvarterer, siger hun..
"Øhh.. Kom lige med"
Hun tager mig med ned, til en hæk, der ligger 1,5 meter fra min opgangsdør. Her så hun en ca. 7-8 årig dreng, DUMPE.. altså fra ca en meters højde, en lille killing der er 3 maks 4 uger gammel. Og derefter forsvinde på løbehjul i hastigt tempo.
Vi finder heldigvis nemt killingen, som jamrer højlydt efter sin mor. Og sikke en lille skind den er. Og sulten, den sutter på alt hvad den kommer i nærheden af og hyler op. Og i øvrigt var den dækket af utøj.
Nå, vi står der lidt i vildrede, for jeg har to gamle katte som ikke ser på ny ankomne med samme begejstring, som jeg ville have gjort. Og min søster har bestemt ikke tiden, til at give den lille killing, den fornødne omsorg. Hvilket jeg i øvrigt heller ikke har.
Men den beslutter vi os for at tage senere, først og fremmest må det være mad, vi skal have fundet.. her på en søndag!
Så jeg ringer til en venindes mor, som har opdrættet katte i tidernes morgen, og hun kommer med et udmærket råd. Vi suser i fakta og får købt torskerogn og fløde. Tempererer det, til den lille mave, og hold da op, det ville den gerne have. De første par mundfulde, fik den hjælp til, men så fangede den ret hurtigt, hvordan den skulle få det ind i munden.
Tilbage til, hvor den lille skulle bo. Og efter lang tids snak besluttede vi, at så måtte jeg forsøge at forklare mine gamle dronninger, at det altså var en fin ide, at have en ny killing. Den ældste har trods alt accepteret to killinger, dog da hun var en del yngre.
Og min søster ville så tage den, hvis det ikke gik. For et bur hos en dyrlæge/kattehjem, indtil aflivning er den eneste udvej, kunne vi alligevel ikke bære tanken om.
Men så langt kom vi slet ikke. For den tidligere opdrætter, vidste jo godt, at den ikke passede ind i mit kattehold, så hun fandt lynhurtigt et hjem til den. Et hjem, hvor den vil blive nurset til den er stor og sund og så komme videre til en blivende familie.
Bedre udgang kunne det næsten ikke få. Men puha, jeg bliver så frustreret, over at nogle mennesker er så ligegyldige.
Men skønt, skønt skønt, med mennesker, der er hjælpsomme og som har tiden/overskuddet til en hittekilling.
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 52 Svar: 279
Men godt der kom noget godt ud af det dejlig at høre
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Ja der er mange skæbner jeg sidder med 4, den kønneste kælne missemor med 3 absolut smukke nyfødte bebser. Missermor blev smidt i en papkasse, men hun var i fødsel på Lindholm station. De kommer senere i et album. Men det er rystende, det har du ret i. Desværre sker det dagligt i denne tid og der er boom på internaterne, og der er hårdt brug for plejefamilier for tiden. Jeg har en teori om at man har anskaffet sig en killing i august sidste år, og nu gider man den ikke mere, for enten er den blevet drægtig eller osse skal man på ferie og gider ikke sørge for pasning. Eller osse er den bare blevet voksen og fertil og larmer og ikke er sådan en sød lille killing mere. Det skulle slet ikke komme bag på mig at de samme personer anskaffer sig en ny til august igen. Sådan en lille sød huskat som jeg nu har, har sikkert ikke kostet noget eller meget lidt, det er jo nemt og billigt. Ja det er noget af en påstand. Men jeg er ikke ene med den.
Godt i fik fat i det lille kræ og at den nu har mulighed for en fremtid.
apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Havde jeg dog bare, set hvilken unge det drejer sig om, så havde jeg skam holdt øje med ham, og fundet ud af hvor han bor. Men her bor mange mange drenge i den alder.. og i øvrigt fra den laveste socialklasse. Så en opfølgning havde stensikkert intet gavnet.. ih guder hvor jeg savner dyrepoliti.
Folk er latterlige, det kan bare ikke komme som en overraskelse at dyr bliver voksne, og de er bøvlede, larmer og sviner og kræver en hulens masse tid.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Kan i mon finde ud af, hvor den elendige møgunge bor og få fat i forældrene?
Bedste hilsner
Pia, Charley og Chili
jul 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 38
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.216
Møgungen derimod skulle da være glad for at han ikke blev stoppet!
Jeg FATTER ikke hvorfor børn ikke bliver opdraget til at have et fornuftigt forhold til dyr! Sådan en knægt er jo uden hæmninger - og ja, det kan da godt være at han bare gjorde hvad han fik besked på, men så skulle forældrene godtnok også have læst teksten!
Jeg elsker børn - men de skal opføre sig ordentligt og ikke krumme et hår på dyrenes hoveder!
Hvordan bliver de ikke som teenagere?
Jeg forstår heller ikke den holdning kommende forældre får prentet ind i hovedet! dit barn skal opvokse uden evt. allergener! Vi skal da passe på vores børn, men det er da i de første år at de bliver præget og har man ingen omgang med dyr, så får man vel heller ingen forhold til dem.
Det er jo en hel anden snak.
Godt at I så det og fik reddet killingen. SMUKT GJORT!
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Det her var stensikkert røget til boligforeningen, hvis jeg havde vist det. Herude er det nemlig forbudt at have uneutraliserede katte. Og jeg kan tænke mig.. at det er ligeså forbudt at dumpe killinger i hækkene!! Førstnævnte medfører forbud mod at holde husdyr og opsigelse, hvis det ikke følges.
Har været i hækkene igen i dag, men fandt 'heldigvis' ingen killinger.
dec 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
Heldigt for missen i kom.
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 1
er en kat men det er ikke bare en kat det er et levende væsen eller hvad man kalder det og de har lige så meget ret til at være her som vi har :´)
Jeg er rasende.. stakkels lille killing :-(