{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.101 visninger | Oprettet:

Foder z/d {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg er helt ny herinde, men håber alligevel, at i alle vil tage godt imod mig. smiley

Vores kat har desværre fået madallergi, hvilket betyder at han fremover skal spise Hills z/d (ifølge dyrlægen). Jeg har allerede købt de første par poser til vores kat Emma, så han forhåbentligt snart får det bedre... selvom foderet koster en mindre formue ( 269 kr. for 2 kg.)

Dyrlægen fortæller, at z/d kun kan købes i poser á 2 kg. er det korrekt?

Sælger alle dyrlæger i DK z/d til samme pris, eller kan det godt betale sig, at "shoppe" lidt rundt?

Kender i evt. nogen sider på nettet, hvor foderet kan købes billigere?

Hvor køber i selv z/d? - Hos dyrlægen, eller?

Hilsen Pia og Thomas.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder z/d
  • #1   27. apr 2011 Prøv www.medicanimal.co.uk - der er ofte gode penge at spare på specialfoder. Men jo, desværre sælges z/d tørfoder kun i 2 kgs poser.

• #5   27. apr 2011 Hvis du gerne vil kunne fodre mere varieret, kan du jo også afprøve en eliminationsdiæt. Du kan sådanset sagtens starte med Z/D som udgangspunkt. Hvis katten bliver symptomfri, fint, så ved I med sikkerhed, at det er foderallergi (hvis den ikke er endnu, så synes jeg det er en noget hurtig dom fra dyrlægen!). Nå, men NÅR den så er symptomfri, så prøver du f.eks. at give den noget ren kylling hver dag i et par uger og holder grundigt øje med, om symptomerne komme igen. Ja/nej? Så prøver du f.eks. oksekød hver dag i en periode. Symptomer, ja/nej? Osv. Når du har fundet ud af hvad katten ikke tåler, så skal du 'bare' undgå dette fremover. Det kan dog være besværligt, hvis man finder ud af, at det f.eks. er kylling, for noget nær 99% af al kattefoder indeholder kylling. Derfor er kylling også tit synderen. Kan også være fisk. Vær opmærksom på, at det kan være en bestemt type fisk og ikke bare fællesbetegnelsen fisk. Og du bør være opmærksom på, at nogle enkelte katte KAN reagere allergisk på Z/D også.

• #6   27. apr 2011 Foreløbig 1000 tak til jer der har svaret..

Køber i selv fra disse sider?

Dyrlægerne må da tjene kassen på foderet herhjemme, hvis samme kan købes så meget billigere i udlandet?

• #8   27. apr 2011 Lene Skov.. Tak. smiley

Ja men du har helt ret i det du skriver... Vi har tænkt os at benytte z/d i nogen tid (uger?) og så se om der er sket nogen forbedringer - og så derefter "eksperimentere" lidt, for at finde ud af, hvad det præcist er som han ikke kan tåle.

• #9   27. apr 2011 Thomas: Og så husk på, at katten OVERHOVED intet andet må få! Det kan være svært at lade være smiley Og det kræver rigtig meget tålmodighed hele tiden at gå og vente. Men INGEN godbidder og husk også endelig, at han ikke må kunne komme til jeres mad. Så ikke noget med at lade beskidte tallerkner stå på køkkenbordet eller noget. For ellers er det hele intet værd.

• #10   27. apr 2011 @Vibse og Missebanden
    Det link med 10kg sækken er til z/d til HUNDE - katte kan ikke leve af hundemad!

• #12   28. apr 2011 Lene..

Tak for dit rår vedr. fodring... Som vist ikke bliver noget problem, eftersom han indtil nu har spist af sit nye foder, MED STOR GLÆDE...

Og Ja.. Jeg havde set, at 10 kg. sæggen var foder til hunde. smiley

• #13   28. apr 2011 Prisforskellen er mest grundet danmarks høje moms. Oveni kommer så dyrlægens avance.
    Jeg vil så anbefale at fodre med rent BARF til allergi-katte. Jeg kender flere både hunde og katte ejere der har skiftet og det har hjulpet voldsomt. Men der går 2-3 mdr inden der falder ro på og i starten kan allergien blomstre op, men det er helt naturligt. Den udrenser. Prøv at kontakte nærmeste BARF-forretning (rigtig kattemad eller rigtig hundemad)

• #14   28. apr 2011 BARF renser ikke noget som helst. BARF kan være et værktøj, fordi man derved fuldstændig selv bestemmer, hvad man giver sin kat. Men man skal stadig udføre en eliminationsdiæt og finde de fødevarer, som katten ikke tåler. Det går rigtig hurtigt med, at den bliver bedre, hvis man sørger for at starte den på noget, som den ikke har fået før og derfor ikke burde være allergisk overfor (foderallergi opstår overfor noget, katten har spist igennem længere tid). F.eks. har jeg netop afsluttet en periode, hvor min allergikat fik gedekød, og i den tid var rigtig fin og symptomfri. Den skal altså ikke blive dårligere først, så er der noget helt galt, og man må hurtigt sørge for at skifte til en anden proteinkilde.

• #15   28. apr 2011 z/d køber jeg på zooplus.co.uk det kan bedre betale sig

Kommentér på:
Foder z/d

Annonce