{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.893 visninger | Oprettet:

Allergi - proteinkilder og Royal Canin {{forumTopicSubject}}

Misserne har i dag været en tur ved dr. dyr til årligt tjek og vaccination, og i den forbindelse spurgte vi til Cossies hårtab på bagpartiet (han er næsten hårløs ved haleroden og på bagbenene). Hun mente, at det enten skyldtes loppe- eller foderallergi.

Det mest sandsynlige er foderallergi, eftersom det kom da vi skiftede foder fra RC Kitten til RC Sterilized, og efter vi så har skiftet til RC Ragdoll, så klør han sig mindre end før. Planen er at forsøge med udelukkelsesmetoden i form af Hills Z/D, men tænker jo så allerede om der kunne være noget med de pågældende proteiner i foderet.

Jeg har så kigget lidt på sammensætningen af de tre fodervarianter, og kan se, at proteinkilderne i alle 3 er fjerkræ og LIP, som åbenbart er noget letfordøjeligt, vegetabilsk protein. Kan det have noget med det at gøre, eller er det mere sandsynligt at det er andre bestanddele i foderet??

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Allergi - proteinkilder og Royal Canin
  • #1   9. apr 2014 De fleste RC produkter indeholder BHT eller BHA begge KAN VÆRE fremprovokere foder allergi hos katten så jeg ville skifte til et andet mærke uden disse 2 konserverings stoffer i

• #2   9. apr 2014 Okay, har du en anbefaling til et andet mærke?

• #3   9. apr 2014 orijen eller applaws men hvis katen ahr fået allergi(typoisk overfor fjerkræ) virker de ikke rigtig mere smiley Ellers se om du kan få katten over på vådkost og kød så har du bedre mulighed for at styre hvad katten reelt får, meget tørfoder har fjerkræ i også selvom smags variant ikke er kylling, da fjerkræ er billigt.

• #4   9. apr 2014 Orijen og Applaws vil jo være fri for korn, og det er faktisk tit et allergi problem, og det samme med lagermider ( er i alt tørfoder)
    Min allergikat kunne ikke tåle nogen variant af RC ikke en gang deres allergi foder smiley men havde ikke problemer med Orien, Applaws og Porta 21 kornfrit.
    Allergi er bare så træls og svært, for hvad der dur til en dur måske ikke til den anden.
    Jeg håber du finder ud af hvad som hjælper netop din kat smiley

• #5   9. apr 2014 Tusind tak for svarene smiley Håber vi får det under kontrol, der er vel ikke andet for end at prøve udelukkelsesmetoden..

• #6   9. apr 2014 jeg ville nok lytte mere til min dyrlæge. jeg kender nemlig flere som har katte som har fået allergi netop pga kornfri produkter. Så har du en kat som allerede har/måske har foderallergi ville jeg nok bruge dyrlægen mere end KG.
    De katte jeg har kendt har alle kun måtte få allergi foder fra dyrlægen.

• #7   9. apr 2014 Vores ene kat tåler ikke Sanabelle men godt andre mærker med kylling, så det behøver ikke at være kylling, katten reagerer på. smiley

• #8   9. apr 2014 de typiske gener er oksekød og soja

men husk at få styr på lopperne også. De kan være nogle rigtig dumme nogle hvis katten har allergi overfor dem. Så er det jo bare et bid,og den bliver sat til.

hvis du vil prøve noget andet foder, så prøv evt at foder med barf i stedet for. Det kan være super for nogle katte

• #9   10. apr 2014 du kan læse mere her

http://www.dyrlaegebrevkassen.dk/information-om-/allergiske-hudlidelser-hos-katte.html

ud fra dette indlæg og det du skriver, tyder det mere på loppeallergi end foderallergi. Men de kan altså rigtig godt hænge sammen. Det er noget med loppeallergi er stærkere end foderallergi, så hvis din kat har loppeallergi så har den tendens til at få foderallergi også.
    Sikke en mærkelig forklaring, men det kom sig af at min tidligere læges kat havde samme symtomer som din, og så kom jeg til at snakke med min dyrlæge om det, og så sagde han at jeg skulle sige at han skulle søger for at få styr på lopperne, da de var hovedeårsagen til den mulige foderallergi.

MEN når det så er sagt, så vil jeg lige hører om du har fået testet din kat, altså hvis den er hus/have kat. jeg har nemlig mødt en kat for år tilbage, hvor dyrlægen mente at det var loppeallergi. det var en kat som vi skulle passe, men vi fik lov til at tage ham med til vores egen dyrlæge, da han havde sår over alt. han havde altså katteaids.

• #10   10. apr 2014 har du overvejet hypersoignering ?? Grunden til at jeg spørger er at jeg selv sidste år var en lignende situation igennem, med foderskift og Z/D. Zylkene gjorde forskellen, så nu får han CALM fra RC og der er nu ingen symptomer.

• #11   10. apr 2014 de typiske gener er oksekød og soja
    ________-
    hvor meget tørfoder finder du med oksekød i ?

• #12   10. apr 2014 http://www.dba.dk/kattefoder-kitekat-oksekoed/id-1006731976/

Dette er der okse i..

• #13   10. apr 2014 animalsk fedt er der faktisk i meget foder, og det kan indeholde kofedt

• #14   11. apr 2014 Tak for alle svarene smiley

Anja n - dyrlægen sagde også, at det kunne være loppeallergi, og efter at have tænkt over det hele, så virker det egentlig mere sandsynligt! Så nu prøver vi en intensiv loppebehandling, og så må vi prøve med foder hvis det ikke virker smiley

• #15   11. apr 2014 loppeallergi skal du være opmærksom på kan være noget man kæmper med LÆNGE, selv et enkelt lille bid fra en "vildfaren" loppe kan være nok..

• #16   11. apr 2014 Loppe allergi og mide allergi, + pollen og nogle flere ting kan altså testes i en blodprøve! det kan være en god ide i stedet for! at fægte i blinde.
    Foder allergi kan så vidt jeg ved ikke testes.
    Min kat tålte ikke pafume, feks grus med duft og folk med for meget duft og røg på hænderne, grave i jord reagerede han også på og Grislyoil til pelsen, altså lakse olie.
    Et start test panel koster under 1000kr hvis det bliver gjort sammen med en anden konsultation.

Kommentér på:
Allergi - proteinkilder og Royal Canin

Annonce