Kattesele {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Min Tulle er i sele udenfor sammen med os i vores lille have (vi tør ikke lukke hende frit ud i det område, vi bor i af flere forskellige MEGET relevante årsager - og hun har aldrig været udekat før og er bare glad for at komme ud i selen sammen med os) - vi arbejder på at indhegne haven, så hun ikke kan slippe ud.
Jeg har fundet dette link - kan denne sele anbefales? Eller er en ganske almindelig lige så god? Hvad koster det i porto fra denne side?
http://www.zooplus.de/shop/katzen/transport/katzengeschirr/146224
Jeg har købt en 5 meter line, som er bundet fast til en stolpe i haven (så hun kan nå hele haven rundt), men vil selvfølgelig gerne give hende det bedste af det bedste, når hun nu skal være ude i sele
Håber på kompetente og relevante svar
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Jeg fandt løsningen hos min lokale dyrhandel. En sele man trækker over hovedet og spænder over ryggen. DE´SIGER at den er patenteret så katten ikke kan springe ud af den, men det har Elvis atså gjort 3 gange.
Jeg har også prøvet den alm. men den ville han ikke have på.
Jeg tror at det er ligeså meget en smagssag for ejer og kat.
Portoen fra Zooplus, mener jeg er ca. 45 kr. omregnet.
Køber du stort ind, altså for 100 EUR og derover er fragten gratis.
Jeg har jun gode erfaringer derfra.
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
http://www.zooplus.de/shop/katzen/transport/katzengeschirr/36301
bruger den udelukkende til når jeg skal flyve med kat, så har jeg noget at holde i når katten skal ud af kassen for den kan scannes.
En kat i sele skal være 100% under opsyn hele tiden. Kommer der f.eks,. en anden kat ind i haven amokker den - eller den kan hænge sig ... og iøvrigt smutte ud af selen
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 7 Emner: 43 Svar: 311
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
apr 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 67
Men tak for de gode svar..
Er der nogle, der også har god erfaringen med at have kat ude i sele på samme måde som vi har?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Ang. Zooplus, så har jeg altså lige fået gratis fragt fordi jeg købte for over 100 EUR. Måske har jeg bare været heldig.......
apr 2011
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 67
Ham Elvis lyder lidt som en "udbryder-konge" Tulle er heller aldrig uden opsyn, der bor en hund i haven lige ved siden af, som hun er forfærdelig bange for - og hun er MESTER i at vikle sig ind i havebord, stole og alt muligt andet.. Så vi er der hele tiden til at hjælpe hende, hvis hun bliver alvorligt viklet ind Vores have er ikke ret stor, så med den lange line kan hun nå rundt i alle små hjørner af haven..
Kattesele