3.030 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Øremider ! Øremider !

Hej alle katteglade mennesker !
Min kat Pussy, kom til dyrelægen inden nytår, og fik konstateret øremider..
Jeg fik et produkt jeg skulle dryppe i ørene på hende 2 gange om dagen ( 5 druper gange 2 ) ..
Det skulle jeg gøre i to uger, og også rense med ørepinde.. efter de to uger skulle hun til dyrelæge tjek, og jeg fik noget ørerens, for at skylde det sidste mideværk ud..
Nu her 2 måneder efter, har hun stadig øremider !
nogen der har været ude for det samme, og ved hvad man mere kan gøre ved det ?
Jeg har brugt Canaural som øredråber..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle Ikea sofa 800 kr.
  • motorsav vil ikke starte 700 kr.
  • Skiftning af tilkalket ballofix 700 kr.
  • Udskiftning af bilbatteri hjemme 1.400 kr.
  • Drilling work for hanging curtains-3 windows 600 kr.
  • Montering af 4 lamper og en lysekrone 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øremider !
  • #2   20. apr 2011 Vi har haft øremider her får ca. 3 mdr. siden og alle mine katte blev behandlet med noget du drypper i nakken ligesom mod lopper. Det hedder Stronghold og skal haves på recept hos dyrlægen smiley De skal have det 2 gange med 14 dages mellemrum og det virker... Her er det væk igen efter de to behandlinger smiley

Vil også sige du måske skulle finde en anden dyrlæge smiley

• #3   20. apr 2011 Jeg bruger himmelev dyreklinik, og har egentlig meget tillid til dem,
    men vil da kig forbi dernede og høre om stronghold er noget jeg kan få ..
    Pussy bliver jo skør af det klør smiley
    tak for jeres svar piger, og tak for hjælpen ikke mindst.

• #4   20. apr 2011 Skal hilse og sige det er pænt dyrt, når du har 12 katte der skal behandles smiley Og det smitter som bare pokker, så ikke nok med at det er træls for din kat, men jeg mener også du kan bære smitten ud af huset til andre dyr smiley Så øremider SKAL behandles smiley

• #5   21. apr 2011 Fik det der skulle dryppes i nakken til Viola. Det er super effektivt. Der gik ikke andet end et par dage så stoppede det med at klø på hende. Der er 3 pippetter i sådan en pakke og de koster vist omkring 250-280 kr. De skal ha 2 med 1 mdr mellemrum:) det er ihvertfald nemmere end at skal rense øre på dem hver dag smiley

• #6   21. apr 2011 Advocate
    Tager både lopper, æremider og orm.
    Fås ved dyrlægen

• #7   21. apr 2011 Advocate og Stronghold er det samme produkt.

Stronghold bruges til katte på til x antal kg. (killinger og små katte)
    Advocate bruges op 10 kg.
    Så det er afhængig af kattens vægt, hvilket produkt katten skal have.

• #9   21. apr 2011 Husk det er ikk kun den som er smittet der skal behandles men os alle andre husdyr...

• #10   21. apr 2011 altså vores dyrlæge bruger frontline som os er et loppemiddel, det dryppes bare i ørene og gnides lidt rundt.
    Det har vi brugt de gange vi har haft øremider og det virker her hjemme. Og det kan man jo købe i div supermarkeder og dyrecentre smiley

• #12   21. apr 2011 Der er alkohol i frontline så det svier godt og grundigt i missens øre...

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 10
    #14   21. apr 2011 Smilla V

Krat du hul på et myggestik og hæld du frontline på det. Øremider klør og katten vil selvfølgelig kratte i det og kratter hun i øren med klørene og tænk så hvordan det mærkes og få sprit hældt deri.

Det skulle forbydes og bruge frontline i ørene på kattene eller for den sag skyld andre dyr.

Hvis det var godkendt til øremider vil det nok stå på bagpå frontline og sjovt nok, gør det jo ikke

• #15   21. apr 2011 Jeg har været ude for det med Bella, vi måtte ud i 3. omgang før det gik helt væk, de er nogle skrappe nogle de øremider. Men vi brugte også det til at dryppe i ørene smiley

• #16   22. apr 2011 Der er os alkohol i det man ofte bruger til at tage lus med, hos os mennesker. Så hvorfor ikk os i det til lopper.. :o)

• #18   22. apr 2011 Nu sagde jeg intet om jeg ville bruge det til øremider, ville bare bekræfte at der nok er alkohol i os..

• #20   22. apr 2011 Ja det har jeg lagt mærke til..

• Rikke L
    Rikke L Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 10
    #22   23. apr 2011 Smilla V det er ikke alle dyrlæger og tit og ofte er det landbrugsdyrlæger der gør sådan noget og ikke en dyrlæge til smådyr

• #23   23. apr 2011 Smila hvis du med god samvittighed vil dryppe det i ørerne på din kat, så gør du det... stakkels lille mis siger jeg bare smiley

Man drypper jo heller ikke ens øjne med håndcreme fordi de føles tørre ..

• #25   23. apr 2011 Ja, vores dyrlæger gør det i hvert fald ikke og jeg ville heller ikke gøre det ved mine misser, selvom jeg kunne have sparet nogle penge... Og når det kommer til stykket, virker det så ?? For hvis man i stedet for kommer til, at bøvle med det i lang tid, så vil jeg også af den grund hellere bruge noget der virker... Kender nemlig én, som fik det samme råd om, at bruge Frontline i ørerne og hun bøvler stadigvæk med miderne smiley

• #27   24. apr 2011 Okay Smila V smiley Så har det jo virket på din kat, men som sagt ikke på hende jeg kender, med problemt smiley Og jeg vil heller ikke blande mig i hvad andre gør, jeg siger bare, at jeg ikke ville gøre det smiley

Kommentér på:
Øremider !

Annonce