114 visninger
|
Oprettet:
Fremmed kat ved kattelem. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har to hankatte på snart 10 måneder, de er kastreret og er begyndt at komme ud i dagstimerne.
Til aften, da jeg kom hjem fra job, opdagede jeg, at en anden kat har været og strinte op ad kattelemme. Hvad kan jeg gøre for at holde denne kat væk?
Mine katte virkede meget interesseret og snusede helt vildt til kattelemme, hvilket er forståeligt da den lugtede anderledes.
Dog er jeg også bange for, at når de selv skal kunne begynde at gå ind og ud ad lemmen, at denne kat, kunne finde på at gå ind, når jeg ikke er hjemme (på senere sigt).
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 804 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.682
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 381 Katte: 4 Emner: 187 Svar: 7.529
Dine katte har fået lov til at gå frit - og det har den anden også.
Som Susanne skriver, så er den eneste måde at holde den ude på en chiplem.
Lige et godt råd til dig.
Lad være med at lukke dem ud når du ikke er hjemme og for den sags skyld også om natten.
Så har du lidt mere fingeren på pulsen og de løber måske heller ikke så langt.
mar 2025
Emner: 1 Svar: 2
Susanne: De er både chippet, øremærket og registreret i katteregisteret.
Husk vildkatte: Kan godt se, at jeg må have investeret i en chiplem.
Og tak for råddet! Men de kommer også kun ud, når jeg er hjemme og de har også været ude om natten, men kun når jeg er hjemme. Dog jeg har gps halsbånd på begge to.
nov 2013
mar 2025
Emner: 1 Svar: 2
Det er jeg udemærket godt klar over. Men inden du udtaler dig, så ved du jo ikke hvilke slags halsbpnd jeg har givet mine katte på.
De halsbånd de har på, er nogen som selv går op, i tilfælde af de skulle hænge fast i noget. Det er sket de begge er kommet hjem uden halsbånd og uden skrammer.
nov 2013
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 556
Fremmed kat ved kattelem.