{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
114 visninger | Oprettet:

Natalie
Natalie
Emner: 1 Svar: 2

Fremmed kat ved kattelem. {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley
Jeg har to hankatte på snart 10 måneder, de er kastreret og er begyndt at komme ud i dagstimerne.
Til aften, da jeg kom hjem fra job, opdagede jeg, at en anden kat har været og strinte op ad kattelemme. Hvad kan jeg gøre for at holde denne kat væk?
Mine katte virkede meget interesseret og snusede helt vildt til kattelemme, hvilket er forståeligt da den lugtede anderledes.
Dog er jeg også bange for, at når de selv skal kunne begynde at gå ind og ud ad lemmen, at denne kat, kunne finde på at gå ind, når jeg ikke er hjemme (på senere sigt). smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Service stiga håndplæneklipper 1.500 kr.
  • Skift af udløbs ventil i toilet 850 kr.
  • Samle Ikea sofa 800 kr.
  • Tilslutning af induktionskogeplade 650 kr.
  • motorsav vil ikke starte 700 kr.
  • Skiftning af tilkalket ballofix 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fremmed kat ved kattelem.
  • #1   i dag kl. 11:14 Du kan hegne haven ind, så dine katte kan være i haven, og andre katte kan holde sig ude. Og ellers kan du sætte en chip kattelem i, for dine katte er forhåbentlig chippede og registreret.

• #2   i dag kl. 11:51 Det kan du sådan set ikke gøre så meget ved.
    Dine katte har fået lov til at gå frit - og det har den anden også.
    Som Susanne skriver, så er den eneste måde at holde den ude på en chiplem.

Lige et godt råd til dig.
    Lad være med at lukke dem ud når du ikke er hjemme og for den sags skyld også om natten.
    Så har du lidt mere fingeren på pulsen og de løber måske heller ikke så langt.

• Natalie
    Natalie Tilmeldt:
    mar 2025

#3   i dag kl. 12:20 Tak for svarene begge to.

Susanne: De er både chippet, øremærket og registreret i katteregisteret.

Husk vildkatte: Kan godt se, at jeg må have investeret i en chiplem.
    Og tak for råddet! Men de kommer også kun ud, når jeg er hjemme og de har også været ude om natten, men kun når jeg er hjemme. Dog jeg har gps halsbånd på begge to.

• #4   3 timer siden Halsbånd koster hvert år katteliv når de hænger fast i dem.

• Natalie
    Natalie Tilmeldt:
    mar 2025

#5   3 timer siden Til Susanne.

Det er jeg udemærket godt klar over. Men inden du udtaler dig, så ved du jo ikke hvilke slags halsbpnd jeg har givet mine katte på.
    De halsbånd de har på, er nogen som selv går op, i tilfælde af de skulle hænge fast i noget. Det er sket de begge er kommet hjem uden halsbånd og uden skrammer.

• #6   1 time siden Natalie, netop den slags halsbånd sker der en del uheld med. Jeg skal selvfølgelig ikke bestemme over dine katte, men der ses jævnligt døde eller tilskadekommende katte pga halsbånd. smiley

• #7   51 minutter siden Tænker ikke du kan gøre så meget ved, at den fremmede kat har strintet op af lemmen udvendigt. Hvis du ikke ønsker at hegne ind (hvilket du virkelig burde gøre for dine kattes skyld), så få for guds skyld en chiplem, så kun DINE katte kan komme ind. Ellers har du fremmed kattepis indendørs også smiley

Kommentér på:
Fremmed kat ved kattelem.

Annonce