{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.405 visninger | Oprettet:

Kastreret kat - special foder?? {{forumTopicSubject}}

Hej,

dr. dyr har har lige været forbi og lavet min hankat om til en tøsedreng smiley
Han sluttede af med at sige at katten fra nu af skal have speciel mad til kastrerede katte..
Mine 2 andre hankatte (tøsedrenge) blev ordnet for snart 3 år siden, og der har aldrig været noget, på trods af de ikke har fået den type foder.

Hvad er jeres holdning / erfaring??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastreret kat - special foder??
  • #1   16. mar 2011 Jeg bruger alm voksen mad til min "tøsedreng" Det handler om hvor mege magnesium der er i, da det er det der kan give urinvejsproblemer.

• #2   16. mar 2011 Der er ingen grund til at bruge specialfoder til en rask kat. Brug det du plejer og sørg for at din kat drikker, evt ved hjælp af en drikkefontæne.

• #3   16. mar 2011 Min erfaring er, at det ikke er nødvendigt med specialfoder til sunde og raske kastrater. Mine kastrerede hankatte får da ofte RC sterilised eller RC Young male (det smager jo godt, mener de), men de får lige så meget almindeligt kvalitets-tørfoder til voksne katte. Og så får de dagligt en forskelligt vådfoder/kød/fisk aht. væskeindtag ... og fordi det smager godt :).
    De mange problemer med urinvejslidelser tror jeg i høj grad skyldes dels stress og vantrivsel, dels for lidt væske i forhold til tørfodermængde, og dels for dårlig kvalitet tørfoder (bl.a. for højt magnesiumindhold).

• #4   16. mar 2011 Nej de skal ikke drikke af en vandfontæne, men ofte vil katte drikke mere når det er af fontæne. Det er i hvert fald min erfarring

• #6   18. mar 2011 Altså min dyrlæge forklarede mig det sådan: Når din kat bliver kastrerede har den større chance for at få det de kalder nyresten. Derfor skal de have det mad der er beregnet til kastrerede. Jeg giver selv min kastrerede hankat RC sterilised og vi har ikke vrøvl med noget. Men jeg synes du skulle tage og ta en snak med din egen dyrlæge. Han/hun har jo set din kat og vil vide hvad der er bedst for ham.

• #7   18. mar 2011 Der er vist delte meninger om, hvorvidt kastrater har større risiko end fertile. Men måske er det kastraters øgede risiko for overvægt, der tænkes på.... (overvægt skulle øge risikoen for urinvejslidelser - hvorfor ved jeg ej).

Kommentér på:
Kastreret kat - special foder??

Annonce