{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.277 visninger | Oprettet:

5-årig kat til 2 killinger (6 & 9 mdr) {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen,

Først og fremmest, så er jeg ny kattebruger er på kattegalleri.dk, så bær over med mig, hvis jeg ikke virker så vaks i mine tekster og udtalelser, så er det bare - som nævnt - fordi, at jeg ikke er helt erfaren indenfor katte, endnu! :o)

Vi har kat nr. 1 som er Felix på 9 mdr. Han var den første der kom ind i en 48 kvm lejlighed inde midt i Aalborg, og har været lidt udekat som killing, men nyder livet som indekat. Siden da er vi flytte ind i en 69 kvm lejlighed som også har beliggenhed i Aalborg C. Dog er denne på 1. sal og med udsigt ud over et af de meste travle steder, hvor vores 2 killinger elsker, at kigge ud af! :o)

Så har vi kat nr. 2 som er Mille. Hun er 6 mdr. gammel og kom som nr. 2 i katterækken, og oplevede i max 2 måneder, at bo i den lille lejlighed, og nyder, at være i den store lejlighed med udsigt til de travle steder i Aalborg. Hun er den lille "Nué hvor er hun kær-katten", hun er meget lille og elsker, at snakke og putte hos ALLE. Især har hun fået meget kærlighed for sin far, som tilfældigvis er mig! :o) Hun kan næsten ikke lade mig være, heldigvis er kæresten ikke blevet jaloux endnu.

Så for lidt tid siden, så sagde min kæreste og jeg til os selv - Vi kunne godt tænke os en sidste kat, så vi har en trio. Vi var enige om, at hun godt måtte være lidt ældre end killingerne for, at få lidt variation også skulle det selvfølgelig være en hun, da 2 hanner nok aldrig kunne gå. Vi fik så fat i Sally på 5 og et halvt år, som kæresten hentede ved banegården i Fredericia, da vi ingen bil har, var det den eneste måde, som vi kunne hente Sally på. Sally er en meget rolig kat, men virker til, at have en smule temperement. Og vi synes der er opstået nogle komplikationer.

Da Felix og Mille gik der lidt over en time, så snuste og var de i berøring med hinanden - dog skal det siges, at jeg ved godt, at det er nemmere, at sætte 2 små katte sammen, hvilket også siger lidt sig selv. Mille er ikke så bange og lidt frygtløs, og forstår åbenbart ikke helt en hentydning fra en anden kat endnu. Det skal siges, at den nye kat har overtaget soveværelset, og ikke får lov til, at komme ud derfra pga. af Felix spærer det af. Men som sagt - Mille er ikke bange og prøver som den første, at komme tæt på vores nye kat Sally. Men hun bliver hvæst væk, og hun er nok lige lidt for stor til, at hun tør, at komme helt tæt på. Hun har fået lov til, at komme hen på en afstand af de 80-100cm fra hinanden.

Så er der Felix, som bare hentyder følgende, "Du skal ikke komme her, og tro, at du skal ta' det hele fra mig og styre mit hjem". Så derfor ligger han i dørkarmen til soveværelset og holder øje med Sally konstant. Han har prøvet, at nærme sig hende men af en afstand på 100-130cm, kan han ikke få lov til, at komme tættere på, så hvæser Sally meget voldsomt, og der er ikke i tvivl om, at mellem Felix og Sally kunne der godt ske en slåskamp. Her til morgen kommer han dog lidt tættere på, helt ned til 70-80cm fra hende, dog er der stadig mange spændinger i luften, og hun hvæser meget voldsomt, mens Felix "knorrer" lidt som en hund, fordi han ikke er helt tilfreds, går jeg ud fra! :o)

Sally har endvdere overtaget sengen her i nat, som Felix og Mille plejer, at putte i sammen med mor og far. Og de har ikke kunnet få lov til, at komme op og putte i sengen hos os.

Vi har prøvet, at gnide vores killinger i et tæppe og smide ind i sengen til Sally for, at sprede deres dufte lidt mere, så det evt. kunne gå hurtigere, at skabe en god stemning.

Men meningen med denne tråd er, at få lidt hjælp fra jer andre brugere, for er meget nervøs overfor deres opførsel overfor hinanden. Jeg er virkelig bange for, at det aldrig vil kunne komme til, at gå og, at Felix og Sally går fuldstændig amok på hinanden på et tidspunkt. Hvad skal vi gøre - Vi har læst tålmodighed er den eneste vej - Dog vil vi gerne være på forkant med jeres viden om hvad vi skal gøre og holde øje med.

Det skal lige siges, at vi ikke har fået lagt vores katte ind endnu, men det vil ske lige pludseligt! :o)

Vi håber på, at få noget brugbart hjælp, og folk vil ta' imod denne 11 kapitlers lange roman.. Puha, det er godt, jeg er ved, at uddanne mig som hjemmesideprogrammør, og er hurtig på tasterne, ellers var jeg da ikke blevet færdig endnu! ;o)

Tusind tak, fordi du med interesse læste denne tråd!

De bedste hilsner
Kasper Søndergaard

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5-årig kat til 2 killinger (6 & 9 mdr)
  • #1   14. mar 2011 Jeg skulle måske lige nævne, en af de gode ting som dog er sket - Sally har fået lov til, at komme ud i den lukkede kattebakke som har beliggenhed på toilettet, og hun har endda været der 2 gange! :o)

• #2   14. mar 2011 Ja tålmodighed skal der til og så skal i selvfølgelig holde øje med dem. Det er ikke utænkeligt at de vil slåsse, men lad være med at afbryde kampen, med mindre det sner med pels.
    Først for fremmest for at i skal få et godt resultat er at få dem alle neutraliseret, så der ikke er hormonstress og kæmpes om territorium. Er de ikke neutraliseret, så få det gjort, ellers er det ikke sikkert det lykkes at have kattene sammen, men en skal lukkes fra, og det er jo ikke det i ønsker. Dernæst kan Feliway til stikkontakt være en hjælp.

• #3   14. mar 2011 Felix og Sally er neutraliseret, og det er dem der har det største problem, så det problem er løst på forhånd! :o) Vi vil kigge på sådan en "Feliway" ;o) Tak for din indlæg i min tråd!

• #5   14. mar 2011 Hej Lisbeth,

Tusind tak for dit søde og brugbare indlæg. Det varmer, at der er nogle der kommer med så lang og brugbar et indlæg, som man virkelig kan bruge til noget, tak for det! :o)

Sally fik vi igår d. 13/03-2011, så det hele er dermed ret nyt. Men vi kæler og er mest observante på vores unge katte, som ikke skal føle, at den nye kat er mere værd end dem.

For 10 minutter siden, så tog vores lille kat, Mille et frækt lille initiativ. Sally lå på sengekanten, og Mille sne sig op ved sengekanten hvor Sally's poter stak ud over, så fik hun lige et ordentligt hak over poterne, fra vores lille Mille. Det så sjovt ud! :o) Så kom der også noget hvæsen tilbage. Men Mille er jo så ung og ligeglad :o)

Men ja, men kan godt mærke, at det er den gamle kat, der vil ta' over. Det er der slet ikke nogen tvivl om, og det gør mig skam heller ingen ting, så længe de bare finder ud af det med hinanden og en dag kan ligge sig ved hinanden og putte sammen og det hele, det ser vi meget frem til.

Dejligt, med en Aalborgenser på KG. :o) Jeg skal nok skrive til dig hvis det er, og tak for dette! ;o)

Knus til dig også!

Kommentér på:
5-årig kat til 2 killinger (6 & 9 mdr)

Annonce