Har 5 årig kat - anskaffe ny killing {{forumTopicSubject}}
Jeg har en 5-årig kastreret hankat og for et år siden mistede vi vores gamle hunkat, som han var rigtig gode venner med. Vi har brugt lang tid på at komme os over tabet af hende og overveje, om vi skulle have en kat mere. På den ene side virker vores hankat mere interesseret i os nu, men på den anden side er han også blevet mere doven og har også taget en del på da han ikke rører sig så meget som før. Vi tror, at han ind imellem keder sig når han er alene en hel dag. Derfor har vi været ude at kigge på en hunkilling, en rigtig sød stille og rolig en som han nok kunne blive rigtig glad for. MEN problemet er bare - vi har begge forelsket os meget i to killinger og det er nærmest umuligt at skulle vælge den ene frem for den anden. Tanken om at vælge begge to (de er fra samme kuld) har strejfet os - men hvad mener I om det? Vil det højst sandsynligt blive for meget for vores hankat, som jo nu har været alene et stykke tid eller vil det gøre, at de to fra samme kuld bare holder sammen og at han ikke får et forhold til dem? Jeg ved godt, at det er individuelt og at man ikke rigtig kan forudse alt, men jeg kunne godt tænke mig at høre lidt for og imod - nogen der har en mening om det?
Og jo - vi har pladsen til 3 katte, det er ikke et problem... men det er primært for at give vores hankat mere indhold i livet og selvfølgelig ville vi elske at få en kat mere. Jeg vil bare gerne vælge så godt som muligt!
Vh. Rikke
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Og så vil jeg lige indskyde at i skal anskaffe killingen/erne forskning gerne vil have en kat mere og ikke for at jeres gamle kat og den nye skal være bedste venner, for chancen for at det sker er ikke mega stor, i skal være glade hvis de acceptere hinanden og lykkelige hvis de bliver venner, men at forvente det og regne med det er nok for optimistisk
Men har i lyst til en kat mere så spring ud i det og vælg 2 kuld søskende..
Og jo jeg har erfaring min gamle kat var 5,5 år da jeg fik en killing på 4 mdr og den dag i dag 3 år senere er de stadig ikke venner, de acceptere hinandens tilstedeværelse men har bestemt ikke nogen glæde af hinanden og intet fælleskab.
sep 2008
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 76
Jeg tænker bare at hvis nu vi tog begge killinger, er der så ikke større risiko for at de bare holder sammen og ikke inddrager ham?! End hvis vi kun fik én!
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
En nusseonkel er aldrig at foragte. Sådan en har vi også her i huset, og når her er killinger, er han også mere aktiv, end han ellers er.
sep 2008
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
Jeg er sikker på at han ville live mere op med 2 spilopmagere uanset hvor meget han selv deltager
sep 2008
Jeg ved slet ikke hvad jeg skulle vælge hvis det kun var én. Hvordan poker vælger man overhovedet en killing I et kuld? Har aldrig haft killing før, altid overtaget ældre katte fra internater. Alle er jo totalt nuttede og har sin egen personlighed! Den ene af dem vi faldt for er meget speciel I farven, den har nærmest alle farver, grundfarven er hvid og så har den ligesom store pletter med striber indeni. Den er silkeblød I pelsen og dejlig rolig at sidde og nusse med men samtidig legesyg. Den anden er tigerstribet og utrolig fræk og livlig - den er også mere frembrusende og lidt påtrængende overfor mennesker, f.eks. slikker den gerne folk I hovedet og så kan den give pote Det er dem vi er faldet for I kuldet. Men jeg ved ikke om det er synd at tage disse to (hvis vi vælger to) for den første jeg beskrev ligger altid og sover sammen med en lille grå killing, så de er nok mere knyttet til hinanden. Svær, svær opgave...
sep 2008
sep 2008
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
sep 2008
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Dyr fælder og det giver selvfølgelig en del støvsugning, men glæden ved dem opvejer det i høj grad..
Men om du vælger en eller 2 killinger så håber jeg du er en af de heldige hvor din gamle kat vil tage godt imod, men husk dog chancen for blot accept er der og lad være med at blive skuffet hvis de aldrig bliver bedste venner, for det en en chance man tager og der er ingen garanti med dyr, det er lidt det samme som med mennesker man kan ikke lide alle men kan dog acceptere de fleste.
sep 2008
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
Har 5 årig kat - anskaffe ny killing