problem kat/ungkat {{forumTopicSubject}}
Hej KG
jeg har en ung kat på 10 mdr som jeg her nogle problemer med,
Det ene problem er: når min kat sover på sofanen ved side af mig, og når han vågner kan han finde på at angribe mig, men til bage lagte øre, dog unde lyd.
Det andet problem er: Er når jeg har mandligt besøg( venner og kæreste) er det som om at han bliver misunderlig, eller hvad man nu sige. han går mellem os og virker irretert.
problem nr 3: han har også meget svært ved at lade min oplader til min mobil være, og det er kun den ledning. hvorfor kun den?
problem nr 4: han har fået for vane at spise/ganve i mit tøj, spicelt mit undertøj og flissjakker. hvad kan det være for?
skal lige sige at han er alm huskat oger kresterert
og jeg her ikke haft ham fra lille, men fra ca 5månders aldern.
håber i kan hjlæpe.
(skrive for en veninde da hun ikke her net, )
vh Christina
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 28 Svar: 79
jeg her prøvet næsten aldt, for at opdrage ham, men det er som om det ikke virker. jeg har prøvet meget metoder for at få ham til at holde op. men det er som om der intet der virker. og det er ved at drive mig til vandvid.
så hvis du har en metode til at få ham til at holde op så skrive enlige.
okt 2009
jeg takker for dit svar.
jeg ville lige høre hvad du mener med understimuleret i forhold til hvad? bare så jeg hved hvad du mener
Lege tøj har han masser af, lige fra mus til en papkasse han syntes er sjov at lejge i. og krasse træ har han også og den bruger han fint.
ang en kat mer, kan ikke lade sig gør, desvæer
okt 2009
men ville da prøve at finde nogel ting som er sjove at lege med at dufte til.
Kriistine.
takker for det.
jeg her bare svært ved at finde ud af hvordan jeg skal sætte mig igennem .
Det er min første kat på egen hånd. så tager i mod alle de råd jeg kan få. da jeg helst ike ville af med ham.
okt 2009
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
<b>Hvis man løfter eller trækker en voksen kat i nakkeskindet, kan man risikere at løsne skindet fra underhuden, og det giver indre blødninger.</b>
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Og lad så være med at skæle ham ud eller straffe ham, men brug kattesprog:
Udstød et højt hviiiiin og se så, om han ikke slipper.
okt 2009
det virker ikke.
jeg her prøvet, jeg her prøvet næsten aldt.
okt 2009
jeg er klar over at hvis man tager for hårdt fat i nakkeskinder på katten,
kan man volde skalde på katten. men jeg har snakked med min dyrlæge om at tag fat i nakke skindet, ikke skader ham hvis bare man ikke gøre det for hårdt.
Så at jeg tager fat for at maker gør ikke ingen skade.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Det med at gå mellem dig og dine venner kan tyde på at han mener at "eje" dig. Jeg har selv en fertil hankat på et år, som mener han skal bestemme hvem af de andre katte i huset og osse andre mennsker der må være tæt på mig. Du bliver nødt til at "forklare" ham at det er DIG der er chef og ikke ham. Er han ikke kastreret, så vil jeg kraftigt anmode dig om at få det gjort, så vil det blive lettere.
Som de andre siger er det vigtigt at katte får brugt deres sanser, så prøv, som andre skriver, at finde noget der kan dække hans jagt- lugte og klatreinstinkt.
okt 2009
ja han er krestrert. og det var hen da han kom til mig.
takker for dit svar.
problem kat/ungkat