Hjælpe søges til hyperaktiv killing/ungkat.... {{forumTopicSubject}}
Jeg har en killing på snart 5 måneder. Hun er ud af et kuld på 5, og var den stille og tilbageholdende af dem alle. Hvilket var godt, da jeg i forvejen har 3 voksne katte, 2 hunner og en han (alle neutraliseret) Sammenføringen gik over al forventning - selv "dronningen" accepterede hende efter et par dage.
Problemet er, at hun efter en uges tid vendte 180 grader, og nu prøver at tage føringen. Hun provokerer de andre, men lige efter hun er blevet irettesat af dem og de vender ryggen til, springer hun igen på dem for at lege. Hannen vil gerne lege, men ham hvæser hun af når han kommer for tæt på, og provokerer ham så igen.
Hun splitter mit hus ad! Alt skal leges med, og helst ødelægges. Poser, reklamer, toiletruller etc. bliver splittet ad til atomer, legetøjet og ledninger bliver bidt i stykker, tapetet, sofaen og læderstolen ligner udtjente kradsebræt (på trods af at hun har et kradsetårn og en tønde), hun er alle vegne og med 120 i timen.
Hun er ikke bange for - eller har respekt for - noget som helst. Naboens lille hidsige hund provokerer hun, ved at sidde lige på den anden side af hegnet, bilen hopper hun op på mens den kører, og hun er faldet ned fra det højeste grantræ i haven - og landede fuldstændigt uskadt og upåvirket, klar til at prøve kræfter med noget nyt.
Og alt dette, på trods af, at hun har 1000 kvm have, som hun har fri adgang til gennem kattelemme.....
Nu er det næste problem så opstået - hun er begyndt at tisse herinde. Indtil videre "kun" i kattekurven, men hvad bliver det næste? Hun har en kattebakke der står lige uden for døren, i tilfælde af at det regner og jorden er våd ;o)
Det skal lige tilføjes, at hun er den mest kælne kat jeg nogensinde har haft - og jeg har haft mange. Hun ligger helst på skødet eller brystet af mig når hun sover, og hun spinner lige så snart man rører ved hende. Hun skal være med i alt, og er ret "morsyg". Selv toilettet skal hun se hvordan fungerer, både når man sidder på det, og når der bliver trukket ud... ;o))) Gæster er meget velkomne, og dem sover hun også gerne på skødet af.
Jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har som sagt haft rigtig mange katte, alle meget "velopdragne" og som forstår et nej, uden jeg behøver hæve stemmen. Men med hende her er jeg tæt på at kaste håndklædet i ringen. Jeg har IKKE prøvet alt, og aflivning kommer IKKE på tale - men hvad gør jeg?? Jeg bruger Baldrian (uden effekt) Cat-Stop fra Vitakaft (uden effekt og Feliway spray (indtil videre uden effekt, har kun brugt det i kort tid) og en spray med vand (ingen effekt, da hun hun heller ikke er bange for vand, og vader rundt oppe i fuglebadet og i vandpytter....). Hun har som sagt været sådan siden hun var omkring 13-14 uger, jeg fik hende da hun var 12 uger. Så jeg ved ikke om hun har "ADHD" (og det dermed er hendes personlighed) eller om det vil hjælpe med en sterilisering.
Pyha, det blev et langt indlæg, men jeg håber I kan danne jer et billede af problemet, og at I kan komme med nogle gode råd. Alt modtages med åbne arme....
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
Held og lykke med hende! Håber du finder en løsning
jul 2012
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 71
Det trøster mig, at du har haft en kat som hende, da jeg som skrevet har haft mange katte, og aldrig har prøvet noget lignende.
dec 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 15
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
Men for søren hvor kom hun efter det! Hvis du vidste hvad hun har formået at lave af ravage :b Hun klatrede i dugen så den tog alt med fra bordet og ned på gulvet , hun væltede blomster med poten imens hun med frække øjne kiggede på mig og man kunne nærmest høre den sige 'Se mor, jeg er så dygtig til at dekorere' jeg kunne intet have stående fremme :b hun var en pestilens uden lige! Men nu er hun blevet en dejlig sød mis som sjældent laver ulykker , sker det , så ved jeg det ikke har været med vilje , alt står på sin plads når jeg kommer hjem . Skønt hun er ovre den 'teenage' alder :b
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Har de ikke kattebakker indenfor? Det kan jo være at det er fordi at bakken ikke lige "passer damen".
Når det er sagt, så kunne jeg ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet, for det er den periode der altid får mig til at tænke:"Hvorfor var det lie at jeg valgte en killing?". Den med at tisse i kurven kunne jeg også forestille mig var noget dominans der skulle prøves af.
Som barn havde jeg en kat (Kvaks) der sked i Pelles seng - pelle og Kvaks var kuldsøskende. Det resulterede i at Kvaks vandt og at Pelle en dag "flyttede hjemmefra" uden at spørge os først.
Jeg tror nu at det damper af, men du skal rense grundigt ud der hvor den har tisset så det ikke bliver en grim vane.
Jeg tror at du har en normal overaktiv killing - vær glad for det på trods af alt:)
jul 2012
Hun har ikke en bakke inde - de kan komme ud frit, og de tre andre besørger i haven. Sådan har det været med alle mine katte, og det har aldrig været et problem. Men jeg overvejer at indføre det igen - i hvert fald i en periode.
Feliway Diffusor blev indkøbt lørdag, så det bliver spændende at se, om det har en effekt.
Jeg holder utoligt meget af min livsglade, kælne, aktive, skøre og fanden-i-volske smuksak - og håber problemet løser sig med tiden.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Det er faktisk seriøst ment:)
jul 2012
Hjælpe søges til hyperaktiv killing/ungkat....