{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blandings katte
  • #1   1. feb 2011 Det er svært at komme af med killinger i øjeblikket både dem med og uden stamtavle. internaterne er fyldte og tager ikke imod katte i øjeblikket.

Så du skal gøre op med dig selv om du er parat til selv at beholde x antal killinger ??

• #2   1. feb 2011 Der er jo allerede rigeligt med katte til overs. Hvorfor ikke skænke dem en tanke, inden man selv avler?

• #3   1. feb 2011 Ved jeg godt Tinka, men har jeg gjort ved begge de katte jeg har, eller alle de 4 jeg har haft , nu vil jeg gerne prøve, med en der er min fra dag 1 den bliver født, er det så forkert?

• #4   1. feb 2011 Om det er forkert, må man jo afgøre med sig selv.
    For MIG ville det føles helt forkert selv at avle, når jeg ved at der er utallige skønne katte, der mangler et hjem, som der ikke er gode hjem nok til.
    (for mit vedkommende har det ikke noget at gøre med blanding eller ej)

• #5   1. feb 2011 jeg kan godt forstå at du gerne vil prøve at få killinger, bare et kuld
    det er så specielt at se dem blive født og vokse op.
    men du kunne evt forhøre dig lidt rundt om hos naboer, familie, venner , kollegaer osv ,om der er nogen der evt er interesseret og så fortælle at du planlægger killinger.
    på den måde kan købere jo også være med helt fra starten og komme på besøg og tage billeder. og du får det jo bedre når du ved at der er et hjem til de små, når de bliver store

• #6   1. feb 2011 Uanset om det er blandingskillinger eller ej, så er der rigtigt mange overvejelser man bør gøre sig inden man tager beslutningen om at ens kat skal have killinger. Ud over at din kat kan få 8 killinger og det er svært at komme af med killinger, så kan du ende op med at skulle beholde en del selv. Det koster osse i ekstra foder både inden men bestemt osse efter fødslen. Bliver din kat syg under drægtigheden og måske skal have kejsersnit, så skal du regne med en overvældende dyrlægeregning. Så er der tiden du kommer til at bruge på det efter hun har født. Og kan du tage fri fra arbejde hvis det er nødvendigt at flaske killingerne, det skal de 6 gange døgnet rundt. Så er der dyrlæge, vaccinationer osv til killingerne, der skal du regne med mellem 400 og 600 pr killing alt efter hvor meget din dyrlæge giver i kuldrabat.
    Så alt i alt bliver det en dyr fornøjelse, selv uden noget uforudset,
    Jeg plejer at sige at man mindst bør have 10.000 på en kattekonto inden man overvejer at få et kuld.

• #7   1. feb 2011 Jeg har lige lagt 8000 for en fødsel der ikke gik efter bogen - vi er ikke færdige med at behandle morkatten - så der løber mere på ...

jeg var så heldig at en anden hunkat lykkedes det mig at få til at lægge mælk ned og passe killingerne - for det kan den syge mor ikk.

• #8   1. feb 2011 Hvor var det dejligt at du kunne få en anden hunkat til at tage over Lis. Jeg ved alt for godt for hårdt og risikabelt det kan være at flaske. God bedring med den syge missepige.

• #11   2. feb 2011 Nej sys ikke det grov sige jeg ikke skal, spørg jo selv til råds, da jeg er i tvivl:) Så det helt okay i har jeres holdninger.

• #12   2. feb 2011 Jeg syntes nu heller ikke der er nogen der er grov. Men vi har jo set eksempler på at mange er blevet overrasket over hvad det kræver af både tid og penge med et kuld killinger. Så derofr syntes jeg også det er vigtig at fortælle, hvoad kan man rende ind i af problemer og udgifter, samt ikke mindst bekrymringer.

Men ja, det er utrolig hyggeligt at have killinger og jeg ville ikke undvære det smiley

• #13   2. feb 2011 Jeg kan ikke se nogen grund til at folk skal have et kuld killinger bare "for hyggens skyld" - og du har absolut ingen garanti for, at du kan finde hjem til dem. Jeg ville ikke lave et kuld, hvis ikke det var for selv at beholde noget derfra.
    Men er du indstillet på, at beholde alle killingerne, såfremt der ikke findes egnede hjem, samt ved hvilke udgifter der er forbundet med det og i øvrigt sørger for at få killingerne vaccineret, sundhedstjekket og gerne neutraliseret inden salg, så er det en anden sag.

Synes bare alt for tit man ser at folk lige skal have et kuld fordi det er så hyggeligt, men de tænker ikke langsigtet og hvad der skal ske når killingerne bliver voksne og hvis der ikke kan findes et hjem til dem.

Kommentér på:
Blandings katte

Annonce