{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.536 visninger | Oprettet:

katte gående på køkkenborde osv? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har flere gange oplevet hjemme ved andre, at deres katte går rundt oppe på deres køkkenborde, spiseborde osv.
og jeg sys virkelig det er dybt uhygiejnisk.
Jeg sys det er klamt at lade en kat rende rundt, blandt der hvor ens madvarer osv. skal ligge.
Nok er katten sød, blød, social og kælende, meeen at tænke på at den går ind i kattebakken, skider, tisser osv. graver i kattegrusen og så måske få noget mellem tæerne, og så bagefter hoppe op på køkkenbordet med sine ikke rene poter, det sys jeg er uhygiejnisk.

Hvilke meninger har i om dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katte gående på køkkenborde osv?
  • #1   25. jan 2011 mine to katte må godt være i sofaen men spisebord og sofabord og køkkenbord der forbudt!

• #2   25. jan 2011 Sys også en sofa er lige ok for mig, dog må vores kat ikk være inde i vores stue, da jeg rigtigt ikke kan tåle hende, men alle steder med trægulve er hun, og hun sidder på stolene, der er under bordhøjde.

• #3   25. jan 2011 Heidi© .
    ja mine siddee også på stolene , men mine er kun 12 uger så de har meget og lære endnu;)

• #5   25. jan 2011 ^ Puha, ved ikk rigtig hvodan du skal lære den det, vores har aldrig gjort det, tror hun ved hun ikk må.
    Hun går kun ude på vores bryggersbord, - det bruges kun til værktøj osv. så det gør ikk så meget,
    kan du ikk evt. skræmme din kat, ved at du eks. gemmer dig, en dag, og lige så snart du ser den går der op lave en PSSSST lyd, eller klappe i hænderne, så den evt. får en chok?

• #6   25. jan 2011 Her må de går over alt , hvad jeg ikke er død af gør mig stærk.
    Verdene er blevet hys.... og det bliver slemmere og slemmere , vi kan snart død af alt og ingen ting LOL. Og kattene skulle snart være mere bange for os for vi har flere og slemmere baktuser ind de har .
    Men til en grad er jeg hoppet med på båden. Jeg har en forstøver stående med sprit som jeg lige giver mine mine bord overflader med inden jeg skal lave noget på mine borde efter jeg har tørt dem af med sæbe vand .Bordet tørre man jo afligevel af hver gang inden man laver noget med mad om man har dyr eller ikke...
    Og da jeg fik nye køkken for 4 år siden valgte jeg bevist en granit bord plade som er nem og holde .
    Jeg vil ikke have dyr hvis de ikke må være over alt og jeg ved ikke noget bedre en når mine løver ligger på stuebordet og kigger mig dybt i øjene . :-)) .

• #7   25. jan 2011 Tja, nu er der heller ikke nogen af mine der må, men det sker da. Men hvad med at bruge en klud inden man skal bruge bordet ?

• #9   25. jan 2011 Det er også kun køkkenborde, og spiseborde vores kat ikke må være på, ellers må hun være på stole, hylder, trappetrin, og selvetrappen smiley
    bare ikke oppe hvor vi spiser smiley
    Og så må hun gå næsten over hele huset untagen stuen da vi har gulvtæppe, og jeg kan som sagt ikke tåle hende, så kun på trægulve hun er smiley

• #10   25. jan 2011 Mine katte har ingen adgang på bordene. For det første har de overhovedet intet at gøre der, men for det andet har jeg ingen planer om at stedet for mine madvare har noget at gøre med de poter som graver i urin og afføring. Mine katte må være overalt, men af præcis samme grund som at jeg lærer mine egne børn at vaske fingre efter toiletbesøg så ønsker jeg at holde det adskilt om ikke andet for mine børn og mine gæsters skyld. Så indtil den dag at jeg opdager Gibson og Shirley i at gå ud og vaske poter efter de har været på bakken, så er der også absolut no-go på bordene. Og som svar til Heidi er jeg fuldkommen enig i at folk er hysteriske med bakterier, men jeg ville nu aldrig spise et måltid mad fra toiletbrættet uafhængig hvor mange gange jeg havde sprittet det af smiley

• #11   25. jan 2011 Det eneste sted mine katte ikke må være
    er på køkkenborde og spisebord, og det
    ved de godt, så de hopper ikke derop når
    vi er hjemme...

• #12   25. jan 2011 jaee her er det også fy på vores borde, køkkenborde og soveværelset.. men det sker da jævnligt at den ene kommer på køkkenbordet for at komme til køkkenvinduet og nåee ja så siger jeg ikke noget, for det er da hyggeligt hun står der sammen med mig og vinker til ungerne når de går hjemmefra, men det virker så også som om hun er klar over hun kun må komme for enden af køkkenbordet for at hoppe over i vinduet... de andre vinduer med store brede karme, kan de være i lige så tosset de vil...

• #13   25. jan 2011 LOL men vi vil gerne kysse vores mand eller kone :-))
    Bakterier bomber !!!!!!
    Og ang. hånd vaskening , det er ikke lang tid siden jeg så en test , hvor man filmede en cafe toilet. Jeg var i chok over hvor mange der ikke vaskede hænder eller vasket forkert Uhhhhh.
    Og som sagt hvis man ved hvordan man bruger en klud og sprit .Ser jeg ikke noget i det. Men der jo også nogle som ikke ved hvordan man bruger sådan en.

• #14   25. jan 2011 Her må misserne være overalt.
    Også på bordene...
    Vi er heldigvis ikke så sarte her så ingen af os er faldet døde om endnu.
    Vi ligger alligevel aldrig mad direkte på bordene men bruger da spækbrætter og tallerkener.
    Ellers bliver bordene tørret af flere gange dagligt.
    Prøver dog at holde dem nede fra bordene når her er gæster....og så sige til dem "Hvad er dog det, går du på bordet, det plejer du da ikke...

Jeg ved at her er pænt og rent og misserne elsker at være i højder, de dur ikke til at bare være på gulvet.
    Hvis man syntes det skulle man måske vælge et andet dyr...

• #15   25. jan 2011 Jeg snakker heller ikk om at være sart, men det er en del af hygiejnen. og sys da ikke det er hygiejnisk at have en kat med ekskrimenter på poterne rende fra bord til bord.
    der går grænsen.

• #16   25. jan 2011 Heidi© .
    må jeg spøg hvorfor du haar en kat når du ikk kan tåle det:=?

• #17   25. jan 2011 Jamen Heidi...ligger du noget mad direkte på bordene da?
    Jeg gør da ikke og gjorde da heller ikke før jeg fik kat...

• #19   25. jan 2011 Må nok være enig der.... Nok dør man ikke af det, men fact er at katte afføring indeholder en lille parasit kaldet toxoplasma gondi (specielt hos udendørs katte) som smitter til andre dyr og mennesker. Parasitten sætter sig i muskler og hjerne og selvom den i 80% af alle tilfælde blot lever videre der uden at udvise symptomer kan stærke symptomer forekomme i forbindelse på stærkt nedsat immunforsvar og specielt kan være farlig for gravide kvinder. Derfor er det vigtigt at vi beskytter os og/eller sørger for at vaske hænder grundigt idet vi tømmer kattebakke og derfor ser jeg det som en selvfølge at de ikke er i nærheden af vores madvare... Sprit, klud eller ej...

• #20   25. jan 2011 Jeg synes det er SÅ klamt, og her er alle borde forbudt - og vindueskarme!

Min mors kat går dog til tider på køkkenbordet, men det er KUN når hun skal ud og vinduet står åbent, så hopper hun op, og går direkte ud! smiley

• #21   25. jan 2011 C K H .
    så de må heller ikk være i sofa osv?

• #23   25. jan 2011 Lotte og Sofie..... Jeg er så enige med jer....alt for misserne..
    Godt at vi er lavet af noget som ikke er så sart hi hi

• #24   25. jan 2011 Hvorfor jeg har kat selv om jeg ikke kan tåle den ? smiley

Jeg har kat fordi jeg sys det er et rigtigt dejligt og socialt dyr.
    Jeg har astma, og kan ikke tåle kattens skæl i længere tid, men det bliver først værst når hun har været inde i flere dage - altså inde i gangen, køkkenet osv.
    så kan jeg ikke have det, men da hun kommer ud dagligt er det ikke nær så slemt, vil ikke skille mig af med min kat af den grund, tager medicin for det smiley

• #25   25. jan 2011 Heidi© .
    skulle også bare høre:)

• #26   25. jan 2011 Nej jeg ligger ikke madvarer direkte på bordet, men alligevel er det ikk hygiejnisk at have sin kat rendene på køkkenbordet.
    Man kan ligeså godt slikke sit eget lokumsbræt, næsten tilsvarende, jeg sys ikke dette er noget med at være sart..
    Er man så også sart hvis man sys det er ulækkert ikke at vaske fingre efter toilet besøg, eller er her tale om generel hygiejne?

• #27   25. jan 2011 mille&donna fra den 2 nov 2010<3! M: Helt i orden smiley

• #28   25. jan 2011 Katte gør hvad de vil når vi ikke er hjemme alligevel..

Man tørre vel alligevel bordet af før man bruger det?

Det gør vi hvertfald

• #29   25. jan 2011 Altså her hjemme har de deres ejet bord i køkkenet hvor de har deres mad pga hunden og der må de gerne være, de har os deres egen vindues karm hvor de må være i da der kommer sol om eftermiddagen så kan de sole sig der.. Men ellers går mine ikke på borde, skænke og andre vindues karme mere.. Men når lyset slukkes danser musene på borderne så og sige smiley Jo de er engang i mellem på mit køkken bord om dagen, det genere mig ikke, de ved de ikke må men kan man snige sig derop så går den da...

Men for pokker, hvis jeg var bange for bakterier så havde jeg ikke dyr.. Jeg tørre mit køkkenbord af mange gange om dagen og skal jeg lave mad bruger jeg noget hæftigt rengørings middel bare fordi jeg ved kattene sniger sig derop når jeg ikke kigger.. Men jeg er ikke død og andre er da heller ikke....

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #30   25. jan 2011 Jeg mener, det var nok kommet frem i alle de år mennesker har haft katte, at de har fundet ud af at det er "katte bakterier" der er grund til at nogle mennesker er blevet syge. Jeg tror der er værer bakterier vi i vores dagligdag rører ved og får ind i vores mund uden vi tænker over det end vores katte går på bordene og vi tørrer bordene af. smiley

Nu skrærer jeg lidt kraftigt i det. haha

Når vores katte går på bakken og ligger sig på siden på gulvet og tager en slapper, de steder hvor de ligger har de også gået, så der er kommet bakterier på deres pels og så rører/aer vi dem helt vild i pelsen, så vi også får bakterierne på vores hænder og så er der pludselig noget i ens øje vi lige skal have ud eller vi tager en kage eller knas eller andet med fingerne elller har lige noget i munden vi skal have væk. Alt imens har vi nøjagtig den samme bakterie på vores hænder, som på kattenes poter. :-))

• #31   25. jan 2011 Uhhh Janne dog hvor du kan.. He he...

Ja vi burde egentlig vaske alt af hele tiden, os katten for den sags skyld.. Det er jo en stor bakterie bombe ;0)

• #32   25. jan 2011 Desuden har jeg aldrig set en familie som lader deres hunde vade rundt på bordene så jeg kan på ingen måde se hvorfor en kat skulle. At påstå en person burde anskaffe sig en hund istedet for at kontrollere kattens adfærd kan jeg ikke se nogen mening i.

En kat er ikke dum...... tværtimod og at sige at en glad kat er en kat som må gøre lige præcis hvad der passer den er for mig det samme som de mennesker der påstår at en Chihuahua ikke behøver træning fordi den er så lille.

Hunde har et fysisk og psykisk behov for stimulering og trods vi ikke lære vores katte apport og rul rundt betyder det ikke at de ikke kræver noget af os..... En kat er et meget instinktivt dyr som idet den træder ind i vores hjem bliver en del af et naturligt hierarki og den forventer af dig som alfa at du sætter grænserne.

• #33   25. jan 2011 Mille - Jo selvfølgelig må hun det!
    Grunden til at jeg skriver vindueskarme er fordi jeg til tider har starinlys tændt der smiley

• #34   25. jan 2011 Trine S - nu er hunde og katte 2 forskellige dyr.. Katte søger op af, det gør hunde ikke

• #35   25. jan 2011 Nej og jeg vil så også lige sige at jeg er fuldkommen enig i at regler hvor katten kun må befinde sig på gulvet ikke helt passer med kattens natur, og hos mig må kattene være overalt foruden køkkenbord og spisebord så jeg er også temmelig large hvad det angår. Det virkede bare på nogle svar at hvis man ikke kunne leve med at katten gik på bordene burde man slet ikke have kat og den er jeg uenig i. Men nu er vi da nået frem til den konklusion at dem som ikke ønsker katte på bordene er hysteriske og dem som ønsker det er uhygiejniske..... alt i alt er det jo op til en selv hvad man synes og der findes jo ikke rigtig noget forkert eller rigtigt svar i det smiley Synes det vælter lidt rundt i det samme nu, men synes det var rigtig sjovt at hører folks forskellige meninger om det.... :))

• #38   25. jan 2011 Jeg tror nu også min kat er glad for at være hos mig smiley på trods af at bordene er forbudt, hun mangler jo ikke noget af den grund smiley

• #40   25. jan 2011 Hov det er da løgn, Min kat må være på 1 bord, det bord der er i vores bryggers, men der står maden og kattebakken også - og så kan hun hoppe en tand op, og sidde og kigge ud af vinduet .... men hun bruger det KUN til mad og toilet smiley

• #41   25. jan 2011 Altså her hjemme har vi altså en Aport mis der kommer med mus der skal smides, og en anden dræber pels mus og leger med dem, og de 2 sidste leger det halve af dagen med hinanden... Her har de alt hvad de kunne ønske dig af ting og sager de kan drøne rundt med...

• #42   25. jan 2011 Tror nu os min kat er glad og tilfreds selv om hun ikk må gå oppe på bordene smiley
    Hun har en kæmpe gård + huset inden for at boltre sig i smiley

• #45   26. jan 2011 Jeg kan godt forstå at folk vil være kat hos mig, her må de være overalt, jeg bor med mine katte smiley
    Jeg har altid en en flaske sprit, så ja jeg spritter af, lige som jeg spritter folks hænder af der skal se på killinger.

Lene og Høgerstedets skovkatte

• Janne.*

#46   26. jan 2011 Ha ha Dåse slaven og siameser drengene.. .

Ja og så er det ikke engang lyv. Skal jeg finde på mere hi hi

De fleste katte må gerne gå/ligge i sofaen, de er måske lige kommet fra tisse bakken og springer op på sofaen, vi sætter os ned,... vores hænder kan ikke undgå at berører sofaen`s flader og bum bummelum så har vi bakterierne på hænderne fra kattebakken, dem vasker vi ikke hele tiden hver gang vi sætte os i vores skønne afslappede sofa, det kan hænde vi endda lige får en pote i ansigtet også.. *LOL*

Jeg bryder mig heller ikke om at mine katte springer op på køkken bordet eller stue bordet, men men de har en lille plads ved vinduet på spisebordet og der bliver de, men ikke når vi spiser, så er det ned. :-))

Nej... der jeg ville hen var at der er bakterier fra vores katte mange steder i huset, som vi ikke kan undgå at det på et tidspunkt kommer i vores mund eller øjne. :-))

• Janne.*

#47   26. jan 2011 Jeg er såå glad for at vi alle holder kat som vi nu synes bedst om, for tænk hvis det var sådan at vores katte <b>skulle</b> feks. være ude og inde katte, så var der mange katte der ikke havde fået et pragtfuldt dejlig hjem. og så blev der være flere hjemløse katte end der er i forvejen..:-(

Så hurra for forskelligheden. :-))

Så skal vi ikke bare være glade for at vi holder kat på forskellige måder og ikke kun èn måde, for så ville færre holde kat. :-))

• Janne.*

#49   26. jan 2011 Jesper, jeg tror du har misforstået mit indlæg. smiley

Nej vi tilbereder ikke vores mad i sofaen...haha troede du vi gjorde det herhjemme..Nej pjat til side...*G*
    Alle skriver de tørre deres køkkenbord af med sprit eller ligende, så baktusserne forsvinder, så vi ikke indtager mad med deres bakterier. Så skulle det problem være løst på køkkenbordet.
    Men om vi indtager bakterierne fra maden "som vi ikke gør, da vi tørrer bord af" eller fra feks sofaen som kommer på hænderne på den ene eller anden måde kommer jo ud på et. Men vi tørrer ikke af de steder hvor bakterierne også forkommer i huset. :-))

Jeg har læst side op og side ned om bakteriologi som min uddannelse kræver. smiley

• Janne.*

#53   26. jan 2011 Susan...Ja du har ret, smiley der skal mange klude til, da bakterierne jo sidder i kluden og hvis man ikke skifter dem ud, så tværer man jo bare bakterierne ud igen på bordet. :-))

• #56   26. jan 2011 smiley trækker lidt på smilebåndet, for jeg tænker hvad var meningen lige med denne tråd ??? sjovt som folk kan komme op på dupperne smiley

her i huset har vi en del katte og vi ville være naive hvis vi troede at vi kunne holde dem helt væk fra køkkenbordet især om natten ... MEN før vi laver mad af nogen slags bliver der gjort grundig rent med rodalon og kattene må ikke være på nogen af bordene når der er mad fremme.... det er der et par stykker som indimellem glemmer men så bliver de da bare puffet ned smiley

hvad Bakterier angår så tror jeg ikke vi kan undgå dem uanset hvad vi gør smiley

• #57   26. jan 2011 Trine S. Hvis du aldrig har set hunde på borde, ja så mangler du da noget....Tag på en udstilling og se alle de hunde som står nogle gange i timevis på deres borde....Og hjemme hos mig selv, ja lige så snart jeg går ud af hovedøren, så er mine schæferhunde oppe på sofabordet, så de kan kigge fint ud af vinduet....
    Mine katte tager også en tur på køkkenbordet, som så gøres rent når jeg skal bruge det...
    Jeg er af den faste overbevisning, at en lille doseis dagligt af forskellige vira og bakterier, er noget af det bedste hvis du ellers har et godt imunforsvar, og det faktisk er den måde du kan vacc. dig selv fra du er lille af.
    Katte, har brug for at komme op i højden, der trives de....

• #68   28. jan 2011 Jeg synes det er ganske uanstændigt at man bruger en trådstartes tråd til en helt anden diskussion og nogen burde holde dig for gode til dette.

Kommentér på:
katte gående på køkkenborde osv?

Annonce