{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.324 visninger | Oprettet:

Mening med smerte ved parring? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder her og læser en af mine mange kattebøger, om katteadfærd. Det er ikke fordi jeg lærer så meget nyt, men det er da spændende læsning.

Jeg når til kategorien "Parring", og som bekendt er det meget smerteligt for hunkatten, da hankatten har modhager på sin penis, der ridser hunkattens skedevæg.
Men i bogen står der så, at hele formålet med at hunkatten skal lide denne smerte, er at det fremkalder en ægløsning, og at hunkatten ikke kan få ægløsning derudover.

Det undre mig lidt....
Hvad er formålet så med at nogen mennesker giver deres usteraliserede hunkat p-piller? Hormonerne i p-pillerne er jo noget man normalt (i hvert fald som menneske) tager for at undgå ægløsning.
Men hvis hunkatten slet ikke får ægløsning, hvorfor giver man den så p-piller?
Hvad består løbetiden helt præcis af?

Jeg er hovedsageligt interesseret i det mere videnskabelige aspekt af det hele smiley

På forhånd tak for svar!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mening med smerte ved parring?
  • #1   23. jan 2011 Okay.

Jeg spørger så igen:
    Hvad består løbetiden helt præcis af? smiley

• #3   23. jan 2011 Det vil sige at de jarmer sig 24/7 i løbe perioden og de stresser meget i denne tid når de ikk bliver parret.. og så kan de gå i løb efter løb med meget få dages pauser..

• #5   24. jan 2011 Mange tak for svarene Lotte smiley (og også jer andre)

Det giver jo sådan set fint nok mening..
    Jeg har aldrig haft hunkat, så derfor ved jeg ikke pokkers meget om lige netop dét, andet end hvad jeg har læst.

• #6   24. jan 2011 Enig med Lotte...

I øvrigt, så er hunkatte jo da oftes nogle kradsbørstige gimper overfor forsøg på parring, når de ikke er i løbetid ;o)

Men der sker jo da ofte ups'ere med hunkatte på løbetid :o)

• #7   25. jan 2011 Det forstår jeg ikke helt. Det med at parring er smertefuldt for hundkatten. Da min hundkat parrede sig, virkede det overhoved ikke smertefuldt (det kunne jeg jo så ikke mærke), men at bedømme ud fra hendes adfærd, virkede det ikke sådan?

• #9   25. jan 2011 jo da, men det så jeg ikke som smerte smiley Havde jeg været opmærksom på det jeg studerede, der og da - ja, så jeg var jeg blevet kloger. Men smerte oplevede jeg ikke, Igen i adfæørden!

Kommentér på:
Mening med smerte ved parring?

Annonce