Hjælp...! Ny kat og gammel Kat.. {{forumTopicSubject}}
Hejsa Katteelskere..
Vi har som bekendt en dejlig kat Gismo på 5 måneder nu.
Igår fik vi så en fin lille ny kat,på 10 uger.. De kommer fra samme ejer,men har hver deres Mor.
Nu er mit spørgsmål så...
Gismo jagter den stakkels killing rundt og overfalder ham konstant og bider ham overalt,lægger sig på ham osv.. Han går især meget efter struben på den lille..
Jeg ved godt at Gismo vil dominere og vise hvem der boede her først..
Men er det normalt at det skal være så voldsomt og hvad kan man gøre for at de kommer til at acceptere/respektere hinanden..?
Vi håber nogle af Jer kan hjælpe Os, for vi ved ikke hvad vi snart skal gøre og ikke gøre.. ;o)
Hilsen Sandra/Thomas.
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
nov 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 7
Der hvor vi fik den fra der har Dyrlægen sagt god for det.. Moderen er lige blevet steriiseret og killingen er stor af sin alder, den vejer allerede 1600 g og er meget robust bygget..
Jeg har kun fået 4 timers søvn i nat, ikke pga det lille myr men pga jeg vogtede over den mht at Gismo skulle lade den være. Men heldigvis gik det hele fint. :o)
Den bette som hedder Bumle tager det egentlig i stiv arm, han hvæser og knurre når han ikke gider Gismo mere.. Deværre flytter han sig ikke,men lader bare Gismo overmande ham.. Så til sidst må vi gribe ind og fjerne Gismo..
Hvor længe tror I der går før der falder ro på...?
nov 2010
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 3 Svar: 7
Men nu var det ikke så meget det med at han "kun" er 10 uger, men var bare nysgerrig om hvornår den magt kamp holder op... ;o)
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Jeg synes det er frygteligt synd for så ung en killing og den har stor sandsynlighed for at ende med adfærdsproblemer, som ikke er til at leve med som katteejer.
Hjælp...! Ny kat og gammel Kat..