{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Flyttet til blanding af racer {{forumTopicSubject}}

Idag har jeg flyttet Pusle Pii fra maine coon til blanding af racer. Det har jeg gjort fordi hun ingen stamtavle har, og fordi jeg faktisk syns at det burde være en regel for at få oprettet under en given race. At jeg så også mener der kunne være en underkategori for dem uden stamtavle, ja det er så noget helt andet.
Min tanke kom af at jeg kikkede rundt under forskellige racer, og blev irriteret over når jeg ville se en given race at jeg mange gange ikke kunne være sikker på om det var det udtryk/udseende som den givne race havde, fordi der ofte dukkede katte om som man ikke var i tvivl om var placeret under en frkert kategori. De som intet what so ever aner om forskellige racer, kan da endnu nemmere få et forkert indtryk af en bestemt race.
Den med race underkategorier til dem uden,ja uanset ens mening om stamtavle, så er der jo katte som "genetisk" set er den race de oprettet under selv om der ikk er nogen stamtavle. Og oprette dem under blandinger er jo også forkert så. Så syns egentlig det ville være mest fair for alle parter.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flyttet til blanding af racer
  • #1   13. jan 2011 Jeg er helt enig i, at det er noget rod at give sin kat en racebetegnelse, hvis ikke der er stamtavle på.. Også derfor jeg i sin tid ændrede min Phoebe til "Blanding af racer" for hun har ingen tavle, men blev købt som "Maine Coon".. (Sådan går det når man er naiv, og ikke har læst lektien).. Ved ikke helt om der er en bedre betegnelse en "blanding af racer" for man ved jo ikke med 100 % sikkerbed om der er blandet andre racer ind, når man køber en kat uden stamtavle.. såeh..

• #3   13. jan 2011 Felis F....har du jo egentlig fuldstændig ret i. I mit tilfælde er det jo i og for sig mere forkert at sætte hende under blanding af racer. Hvor skal jeg egnetlig sætte hende !!!!!! Vi har helt samme syn på at det må være generne der bestemmer kattens race.

Fik bare lige den tanke med de underkategorier, men hvad kunne der være for og imod det ???? Selvfølgelig ikke sikkert det har KGs interesse, men anyway, hvad mener andre mon om tanken ??

• #4   13. jan 2011 Absolut FOR underkategorierne med og uden stamtavle!

• #5   13. jan 2011 Jeg er enig med Felis og Mega

Må jeg foreslå KG's ris og ros funktion?

Jeg er med i en gruppen, hvis formål er at få markedet delt, således man kan søge på katte med eller uden stamtavle.

Jeg kunne også godt ønske mig samme opdeling i profilerne herinde.

• #6   13. jan 2011 Ja sådan en kunne vi godt bruge!!! For selv om katten ikke har stamtavle! Er den da ægte i mine øjne...

• #7   13. jan 2011 Jeg er helt bestemt også FOR underkategorierne med og uden stamtavle!!!

• #8   13. jan 2011 Stemmer osse for at det blev opdelt

• #9   13. jan 2011
    Jeg stemmer også for under kategorierne...

Det ville bare være super godt synes jeg.

• #10   13. jan 2011 Jeg kan ikke se hvad det gør hvilken kategori de står i. Der er mange der har købt uden tavle, hvor det er så tydeligt at den aldrig har været ren Maine coon fx selvom ejer mener det. Så kan man igen diskutere om den skal i under MCO uden tavle eller blanding af racer.

• #11   14. jan 2011 marie P ;O) Der er da nogle katte der er ''Ægte bare fordi man ikke har stamtavle med så er den da ikke Uægte ;O)) Men kan godt se det du mere og tror! *s* At så kan alle vel sige at de har ægte katte ;O) Men alligvel så kunne den godt være der!! For alle katte er ''Noget særligt og uanset hvad Race osv... ''Katte er fantastiske...

• #12   14. jan 2011 Jeg forstår ikke hvorfor der i de her diskutioner er blir fremhævet at alle katte er søde dejlige osv for det er slet ikke det snakken handler om. Jeg fremhæver ikke hvilke af mine katte der har stamtavler om de er ægte eller ej, det er nu mest dem der ikke har det, der har travlt med det. Jeg elsker alle katte og har selv haft mange slags.

• #13   14. jan 2011 maria P, der er åbenbart nogle der altid vil misforstå nettop den ting. Jeg har, selv om jeg er reg opdrætter, osse en blandingskat og når han en dag ikke er mere, er planen og hente mig en ny dejlig kat på et internat. Jeg tror det handler om at nogen har fået fortalt at de har en ægte dit eller dat, men inderst inde ved de godt at nogen har taget r*ven på dem og det vil de ikke erkende offentligt. I min verden er alle katte dejlige og fantastiske dyr og af respekt for katten, mener jeg at man som ejer ikke bør gør den til noget den ikke er, og elske den betingelsesløst.

Kommentér på:
Flyttet til blanding af racer

Annonce