{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.599 visninger | Oprettet:

Missemor med killinger efterladt.. {{forumTopicSubject}}

sidder her og er en smule i tvivl så håber at KG vil være behjælpelige med lidt hjælp ..

Min nabo er pludselig flyttet pga at hun bliver forfulgt af en tidligere kæreste. Desværre har hun efterladt sin Hellig Birma-blanding og hendes killinger.

Hun har efterladt mad til kattene, men det er nu løbet tør. jeg er temmelig sikker på at vi ikke får hende at se igen selvom der stadig er mange af hendes ting tilbage, da vi ikke har set hende i 2 uger..

Killingerne er cirka 8-10 uger gamle og ser ud til at klare sig men min bekymring ligger i at moren, der har været indekat det meste af sit liv, jo ikke kan jage til 5-6 killinger og de kan ikke bare leve som vildkatte.

Føler at jeg burde gøre et eller andet, men hvad?

Jeg hører at stort set ALLE internater er fyldte og at der skal meget til før de vil reagere på noget som helst ..

Kan ikke forstå at moren ikke flytter med killingerne, men det må være fordi hun på en eller anden måde venter på at blive lukket ind.. de sidder kontant ved hoved- og terassedøren, som om de venter..

Hvad skal jeg gøre? Må jeg godt stille mad ud? Det kan da umuligt være sundt for killingerne at leve ude 24 timer i døgnet? Hjælp?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Missemor med killinger efterladt..
  • #1   28. aug 2010 Prøv at kontakte enten www.hittekilling.dk eller www.birmaringen.dk eller www.birma.dk

• #2   28. aug 2010 Selvfølgelig må du stille mad til dem. Nogen er jo da også NØDT til at fodre dem, når nu ejeren er rejst fra dem smiley

Er der mon nogle naboer, der ved hvor ejeren befinder sig, så hun kan kontaktes....
    Ellers ring til KV eller DB eller hvilken dyreværnsforening, der nu er i dit område, og hør ad, hvad der kan gøres. Nogle MÅ kunne hjælpe.
    Og måske er der et eller andet internat i landet, der har plads til dem.

• #3   28. aug 2010 Kan desværre ikke tage dem ind til mig da jeg kun har to rum; stue og soveværelse, og har selv en kat ..

men har nu stillet mad ud og lidt vand, og håber så at HVIS ejeren kommer tilbage efter nogle ting at hun ikke bliver fornærmet ..

Efter at have kigget lidt tættere kan jeg se at ungerne nok er ca 14 uger i stedet for, de er ret store. Utrolig smukke gråstribede unger. De ser ud til at være i fin stand, tjekkede næsen, bagdelen og deres tandkød - alt ser fint ud.

Moren derimod ser en smule tynd ud. Men tror måske ikke helt hun er Hellig Birma-blanding alligevel; Ville hun ikke have land eller semi-lang pels så? Hun har en temlig tæt/kort pels så måske er hun siameser blanding eller sådan noget? anyways hun er lyscreme (kan være fordi hun er lidt beskidt) med brun 'maske'.. det er selvfølgelig også lige meget hvad hun er ..

Ifølge udlejer er hun først rigtig ude her til d. 1. så inden da kan der vist ikke gøres så meget?..

Desværre kan hun ikke kontaktes da hun skifter nummer ugentligt, og ingen ved hvor hun er da hun jo prøver at slippe for den tidligere kæreste..

Vi sørger for at døren ned i kælderen forbliver åben så kattene kan søge ly dernede.. Vi har også sat vand og mad derned så håber at de kan klare sig lidt indtil vi officielt kan sige at de er efterladt ..

Hvis de ikke er hentet til d. 1. , vil jeg prøve at kontakte div. internater osv..

Synd for en kat der kun bliver lukket ud mens hun er på arbejde om dagen, pludseligt at være smidt ude .. suk ..

• #4   28. aug 2010 Ej hvor er det bare synd smiley Du kender ikke nogen der ku tage dem til sig? Bare midlertidig?

• #5   29. aug 2010 Ikke rigtig .. men tror nu at de nok skal kunne klare sig i kælderen (hvor der står en gammel lænestol som de bruger flittigt allerede) med frisk mad og vand hver dag indtil den første - tror i ik?

• #6   29. aug 2010 Jeg tror det vil være en god ide at kontakte fx KV mandag, og få en aftale om, hvordan det skal håndteres, hvis ejeren ikke dukker op.

Er kælderen fælles for flere beboere? I så fald vil det nok være godt at involvere de andre beboere, der evt. benytter kælderen.

Opdater gerne. (Kan huske en tråd med lignende emne for et års tid siden, hvor man aldrig hørte, hvad der blev af kattene smiley .

Jeg krydser fingre for happy end.

• #7   29. aug 2010 det er kun den tidligere lejer og mig der deler kælder så det skal nok gå .. kan godt se at det ville være smart at få en aftale på plads .. tror det er det vi gør .. skal nok opdatere, og tusinde tak for hjælpen alle smiley

• #8   29. aug 2010 Ej hvor bliver man trist af at læse sådan noget smiley Godt der findes folk som dig der gider give dem opmærksomhed og mad!
    Selvom hun har prob. osv. hvad er der så galt i fx. at afsætte dem til internat eller andet? smiley

Ih hvis ikke jeg havde en mis i forvejen og kun har en 1værelses, så ville jeg gerne ha taget dem smiley

Håber du finder en løsning.

• #9   29. aug 2010 De har lige været der igen i dag mens vi har været væk .. Nu er huset næsten helt tømt og kattene er der stadig .. det er virkelig trist ..

Var ude og tale med dem igen i dag. Killingerne er heldigvis dejlig venlige og render rundt om ens ben og spinder - dejlige katte smiley Moren er dog desværre ikke til at snakke med ..

Jeg ringer til KV imorgen og hører hvad jeg kan gøre og hvad de vil gøre ..

Vil helt klart sørge for at der bliver taget sig af dem. Om nogle internater osv vil eller om jeg selv må finde dem nye hjem smiley

• #10   29. aug 2010 Så har hun vel fyldt op i mad- og vandskåle? Måske kan man have et spinkelt håb om, at hun selv har tænkt sig at sørge for kattene.....

Og Linda, thumbs up til dig for at du vil hjælpe kattene.

• #11   29. aug 2010 Nej desværre.. Mad, vand og den nu en uge gamle kattebakke i kælderen stod urørt.. men har givet dem ny mad og vand i dag .. og har set at de bare bruger haven som kattebakke smiley ..

Vi er nu kommet frem til at der kun er 3 killinger og moderen.. syntes bare at der var flere da de var meget mindre men er nok mig der husker forkert smiley ..

Tinka, kan slet ikke forstille mig mennesker der vil kunne lade være .. smiley

Vil lige sige tak igen for rådgivning og støtte med det her, syntes virkelig det er umenneskeligt bare at efterlade dem .. jeg holder selvfølgelig den her tråd opdateret i den næste uge og kommer højst sandsynligt til at stille flere spørgsmål.. smiley

• #12   3. sep 2010 Jeg lykkelig for at kunne komme med en positiv opdatering på denne tråd smiley Min nabo var her d. 1. og hente kattemor med killinger. hvor dejligt. der havde vist været en masse rod angående flytning men nu er hun, og hendes datter, flyttet i et hus hvor der er plads til kattene :).. Hvor dejligt smiley

• #13   3. sep 2010 Mange tak for opdateringen smiley

• #14   3. sep 2010 Ej hvor godt at høre smiley Dejligt det endte sådan!

Kommentér på:
Missemor med killinger efterladt..

Annonce