? ang. parring {{forumTopicSubject}}
lige et spørgsmål mht parring???
Har en hunkat som har været i løb for første gang her sidste mandag nat, hun blev parret 3 gange på en nat og derefter ikke mere.
Min mand var så så DUM at give hende en p-pille efter hun var blevet parret.
Hvad skal jeg regne med at vi godt kan risikere at hun er med killinger ???
Det er kun en uge siden det skete ¨å man burde jo ikk kunne se noget.
Hun kan ikk blive stereliseret da hun ikke kan tåle narkosen, og var ved at dø af den da hun skulle ha været det for ½ år siden. Dr. dyr måtte vække hende ret hurtigt igen. Så de kommentare med at vi bare kan få hende steriliseret frabedes.
Da det ikk er en mulighed.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 820
Så tør ærlig talt ikke udsætte hende for det endnu engang hun var skidt i lang tid efter.
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 479
jan 2008
Men ku jo være der os var nogen her der kunne svare
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.165
For ca 16 år siden, der havde min mor og jeg en hun huskat, der fik p-piller. Vi opdaget pluselig hun var med killinger, da hun blev tyg..
Killingerne havde heldigvis ikke taget skade og der kom 4 smukke og sunde killimger. Min mor beholde selv de to af dem dengang..
Men ja, tag kontakt til din dyrlæge..
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 37 Katte: 4 Emner: 104 Svar: 1.236
dec 2007
Husk P-piller i længere tid forårsager livmodercancer og løbetid efter løbetid forårsager livmoderbetændelse som kan medføre døden hvis katten ikke får fjernet livmoderen i tide.
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 37 Katte: 4 Emner: 104 Svar: 1.236
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
1) vil i gerne have killinger ? for så var det ikke så smart at give hende p pillen for muligvis bliver killingerne skadet af det eller de bliver ikke til noget.
2) hvis ikke i vil have killinger, så ville det måske være smart enten at holde hende fast på p piller eller skille hende væk fra hannen eller omvendt når hun er i løb.
3) hvis i gerne vil have hende steriliseret ville jeg kontakte en dyrlæge som er vant til at bedøve små dyr som eks krybdyr de er nemlig meget sarte med narkose og hvis i gør opmærksom på problemet tager de blodprøve osv inden så de sikre sig bedst muligt..... nu ved jeg ikke hvor i bor men jeg kan anbefale Abild dyreklinik i Brabrand V / Århus de er dyrlæger for Randers regnskov og er vant til at bedøve små dyr.... jeg har fuld tillid til dem da de har haft et par af mine alvorlig syge dyr under narkose og de kom helskindet igennem det og blev 100 % raske
håber i kan bruge det til noget :-)og held og lykke med det
jan 2008
Min dyrlæge kunne ikk rigtig sige noget anden vi skulle se tiden and også ikke give hende p piller hvis hun er drægtig.
Og kommer hun i løb bliver hun skildt fra flokken og starter på p piller.
Vil da helt bestemt undersøge med en anden dr dyr for kunne være rart for os og hende at vi var på den sikkre side hele tiden.
dec 2007
? ang. parring