{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.641 visninger | Oprettet:

ang parring og udstationering {{forumTopicSubject}}

I mine øre er en udstationering en kat der sendes ud indtil avler kan bruge den og så kommer den hjem til avler igen og ingår i avlsplanerne..

Men så gik jeg ind og kiggede på annoncerne, og ser at der er en der vil have sin kat udstationeret, men killingerne skal være hos der hvor den er udstationeret, samt de også skal betale for parringen..

Altså så "avler" får en gratis parring plus han/hun slipper for killinge ræset..

Er det normalt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ang parring og udstationering
  • #1   10. sep 2007 Mie D - man har en kat fra en avler (avleren har udstationeret ved en) og så vil avler have at man betaler for en parring, og opfostre killingerne, så avler på den måde får et gratis kuld killinger, uden killingeræset..

* Tina M * - okay.. Syntes bare det er underligt smiley Altså hvis jeg skulle have en udstationering fra en avler, ville jeg da have at han/hun betaler for parring, og hvad der nu skal betales når man har killinger, hvis katten skulle have killinger hos mig...

• #2   10. sep 2007 * Tina M * - okay, så vidt jeg kunne vurdere var den annonce jeg så dansk..

Nu har jeg selv fået Rottweiler Gratis (og i Princippet også Kisser, da hun fulgte med da jeg kom sammen med kæresten *g*) så for mig lyder det pænt bøvlet at skulle have en kat gratis på den måde smiley

Helle A - Ja det var også det jeg tænkte smiley Så jeg tror ikke hun vil få særlig mange svar på den annonce smiley

• #3   10. sep 2007 At udstationere en kat kan gøres på mange måder, som Tina skriver, men at den nye ejer skal betale for en parring syns jeg måske er lidt i overkanten.

Den nye ejer kan f.eks have kuldet, men da det er opdrætteren der ønsker en killing efter katten, mener jeg det mest rigtige er, at opdrætteren betaler for parringen, vaccination, chip, pas og stamtavle på den kat, h*n ønsker tilbage igen. De resterende killinger kan ejeren så beholde og gøre med, hvad h*n ønsker (sælge eller beholde)

Nogle gange gøres det anderledes, sådan at ejeren får lov til at beholde morkatten samt en killing for besværet, mens opdrætteren beholder resten af kuldet.

Som sagt er der mange måder at gøre det på. Man laver en aftale med opdrætteren om, hvordan det skal foregå, men hvis man laver en udstationeringsaftale, må man overholde det der er aftalt. Man skal altid huske, at det ikke altid går som man ønsker - hverken fra opdrætters eller ejers side, men man har været med til at lave en aftale, og man kan jo altid vælge IKKE at tage en udstationeringskat, hvis ikke man er enig i aftalen.

• #4   10. sep 2007 Anne K - *killinger søger nye hjem* . - jeg jeg mener også at det mest rigtige ville være at opdrætter betaler hvertfald for parring, og så udgifterne der er ved at have killinger, især hvis de skal have tavle..

* Tina M * - Det lyder godt at jeg ikke er den eneste der tænker sådan smiley

Mie D - jeg ville nok vælge at låne hannen ud i stedet, men tror det er fordi det er jeg vandt til man gør i rotteverdenen, og så får avler en unge som tak for lån smiley

• #5   10. sep 2007 Jeg har netop lavet sådan en aftale.....
    Den ene af vores killinger, havde et vennepar forelsket sig i, de har 3 neautraliseret huskatte, og behandler dem som små royale kælebamser, jeg ville aldrig kunne finde et bedre hjem til katte end hos dem!
    Desværre havde delige haft en 3 ugers ferie i Usa, så de syntes ikke helt pengene var til en misling.
    Samtidig syntes vi killingen var lidt spændene, da hun havde nogle kvaliteter som den vi selv beholder ikke har.
    Vi har lavet en aftale der hedder at de har fået katten til stærkt reduceret pris, jeg trækker et kuld killinger på hende og betaler alle udgifter i den forbindelse, der efter skal hun neautralisere og hygge med de andre missere;0)
    Katten skal selvfølgelig bo hos dem hele tiden!

• #6   10. sep 2007 katja Nu med killinger V - Det er ikke dem samme aftale, der betaler du (avler) i den jeg snakker om, er det den der har katten (altså ikke avler) der skal betale det hele i følge annoncen

• #8   10. sep 2007 - *** Gallaxe***-. og Helene *med rød skovtrold* ;P - Det er ikke det at den skal have killinger hos dem, jeg syntes er underligt, men jeg syntes det er underligt at det er "køber" der skal betale både parring OG omkostningerne af at have killinger, når det er avleren der tager hele æren, tjener penge på killinger, uden at have rørt en finger..

(Helene *med rød skovtrold* ;P ) der er en annonce her på kg hvor de vil have at "køber" skal betale for parringen)

• #11   10. sep 2007 Helene *med rød skovtrold* ;P
    - så kan jeg se vi har samme holdning smiley

lundkvist - nogle gange lærer man bedst af sine egne fejltagelser smiley

• #12   10. sep 2007 lundkvist - *g*

Heldigvis har jeg ingen udstationerings katte smiley (har dog haft Rottweiler passet ude hos venner og familie, hvor jeg selv betalede for alle udgifter) Rottweiler fik jeg af en venidne efter vi havde fanget ham på en gård hvor hun arbejde (hvor jeg havde arbejdet før) da hans mor løb væk..

Kisser har jeg "fået" da jeg flyttede ind hos kæresten, i og med jeg går og fodre og giver hende vand lige nu, men svigerfar betaler foder og grus (og renser hendes bakke).. smiley

• #13   10. sep 2007 tja det kaldte jeg det også smiley

• #14   11. sep 2007 Mie - Inden du giver helt op :o) Så er udstationering ikke noget med at låne hankatte ud eller ej.
    Udstationering er noget nogle opdrættere benytter sig af hvis de ikke synes de har plads til flere katte hjemme, men han en lovende hun- eller hankat. Katten bliver derfor solgt/lånt til et andet hjem hvor katten så bor, mod den betingelse at opdrætter får en killing eller to efter hunkatten fx, eller en parring eller to efter hankatten :o)
    Det sker dog også hvis man f.eks. har hunkattens far gående som fertil, og ikke vil risikere så tæt en parring :o)

Hvem der betaler hvilke udgifter og hvordan det gøres er dog forskelligt..
    Jeg overvejede på et tidspunkt om det var noget for mig, og der var min mulighed at få hunkatten til f.eks. den halve pris mod at opdrætter så fik en killing (første valgt) efter hende.. Men at hun ellers var MIN kat incl alle udgifter, undtagen dem vdr. parring.. og hvad jeg gjorde med katten var op til mig :o)

• #15   11. sep 2007 Ratster - Tror også jeg ville kalde det med din dreng for pasning :o)

• #17   11. sep 2007 Helene - heh, jamen det er jeg da glad for at du synes at det er ;oP

• #19   11. sep 2007 Helene - jeg har i hvert fald forsøgt at forklare det.. Jo ikke altid tingene er lig eså let at forstå for andre som de er i ens eget hoved ;o)

• #21   11. sep 2007 Helene - Nej nej, og sådan tog jeg det slet heller ikke :o) Bare rart at vide at man får sig formuleret så andre også kan forstå det, Haha..

• #23   11. sep 2007 Mie D - Når du skriver det sådan lyder det som om at katten bare skal ud til sindssyg mange hunnder :S jeg er sikker på katten ikke bliver stresset af at komme ud til en hun 1-2 gange om året..

• #24   11. sep 2007 Jeg håber da ikke det var pga min besked jeg skrev her :S

• #25   12. sep 2007 Altså, nu har jeg jo selv Alrune her som udstationerings kat. Jeg må sige at jeg slet ikke synes at jeg er blevet snydt i denne aftale smiley

Vi har fået Alrune "gratis". Dvs at istedet for kolde kontanter får Alrune's opdrætter lov til at få førsteret til at vælge en killing fra enten det 1. eller 2. kuld. Intil opdrætter har fået en killing igen er Alrune hendes kat, men hos os. Dvs at killingerne kommer til at stå i hendes navn. Vi afholder dog selv udgifter til foder + dyrlæge. Hun står for parringen osv. Pengene som kommer "ind" for killingerne, deler vi over så det er fair set i forhold til udgifter for begge parter.

Det jeg synes der er så dødfantastisk ved denne aftale, er at vi har opdrætteren med hele vejen (har vi nu også i forvejen) og at hun aktivt går ind og hjælper med at finde nye gode hjem når killingerne skal herfra.

vi kommer til at lære utroligt meget af dette, og det er skønt at vi ikke står helt alene til at starte med smiley Jeg føler ikke at nogen af os bliver snydt ved denne aftale, tværtimod smiley Så kommer vi begge til at få noget godt ud af dette, både avlsmæssigt og personligt smiley

Så udstationering kan skam være en god ting, når der er ordnede forhold og god kontakt mellem parterne smiley

Kommentér på:
ang parring og udstationering

Annonce