Kat i lejlighed med altan-udfordring.. {{forumTopicSubject}}
Hej,
Vi har tidligere haft kat, og vil utroligt gerne give én af kattene på de mange kattehjem og dyreinternater et nyt, godt og kærligt hjem.
Det eneste der afholder os fra det er, at vi bor i lejlighed på 4. sal, med dertilhørende 10kvm terrasse. Terrassen er en ret væsenlig del af vores liv om sommeren, da vi naturligvis åbner terrassedøren på varme dage, ligesom vi naturligvis også sidder og hygger derude, med venner, familie grill etc.
Udgangen til vores terrasse er fra vores stue så det er ikke umiddelbart muligt at lukke af til rummet med terrasseudgangen.
Det jeg vil høre er, om der er nogen der har erfaring med kat i lejlighed med terrasse/altan, samt hvad mulige løsninger på dette kan være.
Vi vil naturligvis gerne kunne have vores terrassedør åben om sommeren så vi ikke smelter helt, når solen bager ind gennem det store glasparti vi har ud til vores terrasse, og vi vil selvfølgelig også gerne at vi fortsat kan benytte terrassen, samtidig med at katten er sikker.
Så fyr endeligt løs - vi har nemlig virkeligt brug for inspiration
feb 2006
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 56 Svar: 391
Det var nogle rigtig fine billeder af Sofie H's altan, men desværre bliver vores projekt besværliggjort af, at vores altan er den øverste, og sidder "uden på" bygningen (se billede på min profil).. Så vi har ikke de store muligheder for at fastgøre net nogen steder..
feb 2006
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Jeg har ikke den bog, der hedder Katte i Lejlighed af Katrin Behrend, men så vidt jeg husker er der tegninger af "altanløsninger".
Mener også at jeg har set noget i en brichure Kattens Værn har lavet. Prøv selv at søge på KVs hjemmeside.
Jeg forestiller mig, at man må kunne lave noget med at fastgøre nogle stolper i hjørnerne af altanen og så sætte net på - evt. bare det tynde net man kan få som er ret usynligt . Så kan katten i det mindste være på altanan under opsyn.
Det skal være ret højt for at katten ikke kan springe over det fx fra en stol eller andet, der står på altanen.
En nødløsning er at sætte en netdør op mellem stue og altan. IMO røvsygt, at ens kat skal sidde inde og glo ud på en, mens man er ude på altanen, men det er da en mulighed.
dec 2006
dec 2006
feb 2006
Tusind tak for gode input!
feb 2006
Kat i lejlighed med altan-udfordring..