ang køb af katte uden købskontrakt {{forumTopicSubject}}
Hejsa...
Jeg har købt nogle katte af en opdrætter som os har profil herinde. Kattene er alle 3 købt til avl,og var meningen skulle indgå i et opdræt mig og kæresten ville starte med. Vi er nu blevet nødsaget til og flytte fra det hus vi bor i,og der hvor vi flytter hen er vores udlejer ikk vild med at vi har så mange katte, så vi har nu valgt og komme af med vores 3 skovkatte.
Da jeg købte kattene, blev der ingen kontrakt skrevet,og der blev ingen aftaler lavet om hvad der skulle ske hvis vi af en eller anden orsag blev nød til og sælge kattene.
Nu er der opstået det problem at opdrætter mener at hun kan sætte krav på hvad der skal ske med disse katte, og da der ingen kontrakt blev skrevet, har jeg fået af vide af en anden opdrætter at hun faktisk ingenting har og sige, og at det nu er mig som bestemmer over dem .
Jeg vil gerne høre nogle meninger, om hvad i sys da jeg faktisk er lidt træt af at opdrætter er blevet så sur over det...
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
jul 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 47 Svar: 197
og det hun kræver er nu at de to hankatte skal kastereres, og jeg mener selv at de muligvis hvis nogen var interersseret kunne sælges til avl, selvfølgelig kun til rigtige mennesker...
og det er hun rigtig sur over nu...
jul 2005
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Når der ikke er kontrakt på kattene, er der så Felis Danica stamtavler på dem? Stamtavler uden stemplet "må ikke bruges i avl"?
At sælge en kat uden kontrakt er at frasige sig al indflydelse på kattens videre skæbne, efter den er flyttet hjemmefra.
mvh Camilla
jul 2005
dkkorat: ja der er felis stamtavler på dem,og der står intet om at de ikk må bruges til avl....
Til jer alle:
Jeg er utrolig glad for jeres støtte,og jeg er klar over jeg ikk selv er gal på den. Jeg har fundet ud af at jeg aldrig nogen sinde hverken køber eller sælger en kat mere uden der bliver skrevet kontrakt, så der ingen ballade kan blive over det. Men dengang vidste jeg ingenting om det, troede bare at sådan gjorde man..
Håber jeg snart kan finde nye hjem til mine 3 dejlige misser, til mennekser som ved hvad skovkatte er, som avl eller som kælekatte...
Har fået flere henvendelser, så nu må vi se tiden an...
1000 tak for jeres svar, det betyder meget for mig,og vide...
knus Mia
ang køb af katte uden købskontrakt